Zandmotor kijkduin?

Door: jeroen0348 Reacties: 11 Hits: 2626
jeroen0348 25 April / 2015 / 16:16

Olla,

Is de zandmotor bij kijkeduin een chille plek om te kiten?

Toevallig iemand die daar regelmatig kite?

Hoor het graag!

Greatzz

Enjoy and have fun!

Icarus1984 25 April / 2015 / 17:23

hallo jeroen,

de zandmotor is zeker een chille plek om te kiten het is wel afhankelijk van je kunde.

dit zeg ik omdat het daar met mooie weer erg druk kan worden en het dan goed opletten geblazen is met andere kiters.

moet je het nog leren ga dan liever naar oostvoorne toe daar heb je een stuk meer ruimte.

de kom zoals je die hebt bij de zandmotor is vlak en zonder stroming, de grootte van de kom is afhankelijk van eb en vloed, wat de drukte extra vergroot.

Last edit by: ICARUS1984
At the End of the day, life should ask us, 'Do you want to save the changes?'

Icarus1984 had een 4 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 15 - 19 knots op zijn F-One Bandit 8 (2015)

bramer 26 April / 2015 / 10:33

het was altijd heel chill kiten, totdat heel beginnend kitend nederland dit ook doorkreeg..

KiteShallow 26 April / 2015 / 17:05

Mijn eerste kiteles was vorig jaar in eind Sep de druktste dag in zandmotor. Gelukkig begonnen wij laat ca 17 uur toen de grote meute al weg waren. Inmiddels kan ik al de waterstart en een stukje varen, helaas nog niet stabiel. Weet iemand in Oostvoorne een kite school waar ik 'onder toezicht' kan varen en extra lesjes kan nemen. Ik heb ook nog geen kite en board. Ik ben nog naarstig aan het zoeken.

Mushroom 26 April / 2015 / 19:17

tis tantoe kaka

onno 27 April / 2015 / 01:18

zandmotor is erg goed kiten...dit weet ongeveer heel nederland...en dat is te merken in het weekend en de avonden..... ik woon er vlakbij maar vaar daar dan nooit...veeeeeelste druk (met mensen die de voorrangregels niet kennen, en ongeveer 10 kitescholen...)Het is wachten op een serieus ongeluk helaas{#emotions_dlg.nopompom.gif}..... In de winter is het er goed kiten...veel minder druk{#emotions_dlg.yes_new.gif}

north naish mystic

onno had een 5 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 15 - 20 knots op zijn Naish Park (2012)

sthijs 28 April / 2015 / 00:57

Spot is verneukt door de drukte, File varen, Venetie is er niks bij{#emotions_dlg.devil.gif}

Andreboogert 28 April / 2015 / 19:38

Van wat ik heb begrepen, mogen er vanaf dit jaar alleen nog maar kiters uit Den Haag kiten... :p

Andreboogert had een 3 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 18 - 24 knots op zijn North Fuse (2013)

humulus 28 April / 2015 / 20:43

Klopt, stond vandaag een heel stuk over in Algemeen Dagblad editie Den Haag{#emotions_dlg.wink.gif}{#emotions_dlg.coool.gif}

Last edit by: HUMULUS

brenkie 29 April / 2015 / 01:26

Ze moeten het gewoon betaald parkeren maken voor 5 euro per uur. Dan wordt t pas lekker rustig. {#emotions_dlg.shutup.gif}

Heerlijk, die 10 minuten fietsen. Ik moet alleen mijn fietsketting bizar vaak smeren als mijn fiets weer eens een dag staat zand te happen.

Of je komt op Koningsdag. {#emotions_dlg.thumbsup.gif} en kite gewoon lekker met 5 man in de branding.

Al dat vlakwater gepiel, doe mij maar een stukkie downwind naar kijkduinboulevard of de punt van de zandmotor.

Life too short

jeroen0348 02 May / 2015 / 20:14

Bedankt voor alle reacties!

Ik hoor het al je moet er dus alleen zijn als de zon niet schijnt en het vriest.....

Ik kom zelf uit Woerden (Utrecht) en ben nog naar nieuwe kite spots in de buurt op zoek.

Dus mocht je tips voor me hebben lett me know!

(p.s vaar dit jaar voor het eerst zelfstandig,Kiten gaat verder top met hier en daar nog een klapper)

Enjoy and have fun!

Djee 02 May / 2015 / 20:28

Ijmuiden of wijk aan zee, beide goede spots voor beginners, breed strand en minder stroming door de pieren. Binnenwater is muiderberg of horst voor jou dicht(er)bij.

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)