kite info bonaire

Door: stephan-m Reacties: 9 Hits: 2307
stephan-m 28 June / 2016 / 19:21

Ik vertrek 22 juli naar Bonaire voor 14 dagen, ik verblijf in appartement hamlet oasis kralendijk.

Een auto huren kost voor deze periode ruim 600 euro, weet iemand wat ik ongeveer aan taxi kosten kwijt ben om dagelijks op en neer naar de kitespot te gaan? of is er bij de kiteschool ook mogelijkheid om je spullen te stallen, en met de fiets naar de kitespot te gaan? of is er ook een busverbinding naar de kitespot van uit kralendijk?

Ik ga er kiten met mijn zoon van 14 wij hebben 5/7/en 11 meter kites kan ik ze beter alle 3 meenemen of is de wind in deze periode te zwak voor de 5 meter?

refrusetik 29 June / 2016 / 01:57

fairmiles  goedkoopste rental en betrouwbaar.

refrusetik 29 June / 2016 / 01:57

en alle kites idd. gegarandeerd fun

tjaptjoi 29 June / 2016 / 11:00

Beste STEPHAN-M,

Aangezien jij aan de andere kant van Kralendijk verblijft is een auto huren eigenlijk wel nodig! Er is geen openbaar vervoer naar de kitespot, en met de fiets is het toch wel een behoorlijk eindje ;) Ik weet dat er in de woonwijk "Lima" (Belnem) een man woont welk relatief goedkoop auto's verhuurt, zijn naam is Koos. Wellicht zou je contact op kunnen nemen met 'Kiteboarding Bonaire', zij kennen deze man.

Voor het stallen van je kitespullen kun je het beste contact opnemen met een van de kitescholen welke werkzaam zijn op Atlantis "Kite beach".

Aangezien het orkaanseizoen is betekent dit dat er de mogelijkheid bestaat dat het niet of nauwelijks waait op Bonaire, dus wat betreft uw 5m² is dit wellicht iets te optimistisch (natuurlijk ook afhankelijk van het gewicht van uw zoon).

In ieder geval; Have fun en geniet van het prachtige Bonaire!  

Kitesurfschool Freeriderz www.kitesurfles.net

Marcelfacd 29 June / 2016 / 18:53

Als je met je kitboard onder je arm langs de weg gaat staan en je duim omhoog steekt weet iedereen daar wat de bedoeling is.......10 op 1 dat je binnen 10 minuten een lift krijg.

stephan-m 29 June / 2016 / 20:26

Voor zover ik ben geinformeerd is juli nog een maand met windzekerheid en begint het orkaanseizoen pas in september....?

Alereon 30 June / 2016 / 10:09

Ha Stephan,

Bonaire...lekker hoor...heb zelf ook wel weer zin om die kant op te gaan. Wat mij betreft de mooiste spot tot nu toe ..maar....

Een auto is wel een must op Bonaire. Niet alleen om naar Atlantis te rijden ( vanaf Hamlet toch al snel een half uurtje ) maar ook om op windstille dagen nog wel wat van het eiland te kunnen bekijken! Rij bijvoorbeeld eens na een ochtend sessie lekker door ( de zuidpunt om) en doe een lunch bij windsurf paradijs Jibe City. Moet je een keer geweest zijn.

Wil je echt alleen naar de kitespot...tja .. er rijden veel duikers rond die nog wel een plek achterin hebben...ik zou toch echt voor een eigen auto gaan!

Last edit by: ALEREON

stephan-m 30 June / 2016 / 20:32

Bedankt voor de info,

Ik denk dat het idd toch wel nog een auto huren wordt, want ik wil naast het kitesurfen ook wel de rest van het eiland zien.

Alleen wat de windzekerheid betreft heb ik nog niet echt duidelijkheid, de een zegt dat het in die periode iedere dag waait en de ander heeft het weer over windstille periodes in de maand juli als ik alle (forum) info opzoek over bonaire.

Aafke 01 July / 2016 / 00:01

Hey Stephan,

Maak je over de wind maar geen zorgen hoor. Wij zitten hier nu al 2 maanden en kan de dagen zonder wind op 1 hand tellen. Pas na augustus begint het orkaanseizoen en is er kans op minder wind. Juli is nog helemaal top. Een 5 is misschien niet helemaal nodig maar hangt wel van het gewicht van je zoon af natuurlijk.

Vandaag waait het bv 25+ knopen, misschien kan hij dan wel een 5 gebruiken?

Auto huren is inderdaad wel handig. Er is nul openbaar vervoer en taxi's zijn behoorlijk prijzig. Liften kan wel maar dan ben je nogal afhankelijk. Fiets is alleen voor de die-hards, je hebt altijd wind tegen :) Scooter kan ook natuurlijk! 

KappuhH 01 July / 2016 / 17:36

Stuur me even een berichtje. Kan je waarschijnlijk wel helpen voor veel goedkopere autohuur.