Hoi,
Er mag inderdaad gekite worden op de binnenschelde bij bergen op zoom, maar ik zou het niet aanraden.
De wind is meestal vlagerig en moet precies over de dijk tussen de bomen door komen om stabiel te zijn.
Als je toch vanuit eindhoven komt gereden kies dan voor een spot aan de kust. (brouwersdam, oostvoorne, http://www.kitehigh.nl/spots/Nederland)
Er zijn meerdere whatsapp kitegroepen voor kiters uit brabant of eindhoven, staan hier op het forum wel en anders moet je me even een pb met je nummer sturen.
Mocht je toch naar Bergen op zoom willen, er is een facebook groep voor deze spot waar de vaste BoZ kiters in zitten, maar zoals gezegt geen ideale spot, alleen leuk als je er in de buurt woont.
washichi had een 4 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 13 - 20 knots op zijn Zian Hantu v2 (2016)
Hey Washichi,
Bedankt voor je reply. Ik denk er inderdaad aan om toch maar wat verder te rijden dan. Ik denk eerst naar Oostvoorne te rijden. Moest het te druk zijn rijd ik alvast door naar Brouwersdam.
Nogmaals bedankt voor het advies.
Groeten,
Hannes.
Hydrargyrum had een 4 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 18 - 25 knots op zijn North Rebel (2013)
Registreerde: 07 October 2012
Dag iedereen,
Mij even kort voorstellen. Ik ben Hannes Gemoets, een 25 jarige Belg met 6 jaar kite ervaring. Normaal gezien ga ik zo goed als altijd aan de Belgische kust kiten, maar vanwege mijn werk woon ik nu in Eindhoven. Nu zoek ik wat mooie kitespots rondom Eindhoven. Ik bezit een wagen dus 1 a 1h30 rijden is geen probleem :).
Heb deze week windguru gevolgd en morgen (zondag) ziet er veel belovend uit! Nu was ik aan het rondkijken voor een mooie spot rondom Eindhoven. De dichtsbijzijnde die ik kon vinden was Bergen op Zoom (binnenschelde). Mag daar nog steeds gekite worden vandaag? Iemand van jullie die ik kan tegenkomen daar morgen? Indien hier niet meer mag gekite worden, welke spot (dichtbij) zouden jullie adviseren?
Alvast bedankt!
Groeten,
Hannes.
Hydrargyrum had een 4 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 18 - 25 knots op zijn North Rebel (2013)