December is ook perfect om te kiten.
November heb ik geen ervaring mee, maar zal ook geen ramp zijn denk ik.
De eerste keer dat ik er heen ging heb ik ook wel eens naar huren gekeken, maar was niet onder de indruk van de lage prijzen. (maar misschien ben ik wel gewoon een krent)
Een andere optie, is om daar op de lokale marktplaats een 2dehands kite te kopen. https://www.gumtree.co.za/
Als het langer als een week is, ben je daarmee waarschijnlijk goedkoper uit als met huren.
Bij vertrek verkoop je hem, of geef je hem weg aan een local, of een tourist.
Dit is wel een mooi voorbeeld van een koopje :
355,- euro voor een 10x gebruikte Bandit + bar + pomp
Ik scheurde na een week mijn 8m kite in 2 stukken en heb toen voor 175, euro een nette 2dehandse van 2 jaar oud gekocht.
(Moet er wel bij zeggen, dat achteraf ook de locals waarmee ik sprak, dat bizar goedkoop vonden en het vermoeden hadden dat hij misschien gejat was ofzo. Dit had ik ook overwogen, maar bij de verkoop kon ik niks raars ontdekken en het was gewoon een aardige kerel.)
Ik moet Martin404 ook gelijk geven. Ik was er enkele jaren geleden in oktober-november. En ik heb veel meer aan golfsurfen gedaan dan aan kiten. Ik had een eigen board bij en echt vette golven gehad. De wind was wel oké, maar de prijzen waren zeker niet goedkoop. Als je daar een week zit, of langer, kun je beter tweede hands kopen. Ook in verband met verzekeringen en of het materiaal stuk maken, zijn de prijzen niet mals. Er wordt soms van geporifteerd en je zit er altijd met een massa...
Ik kwam toen echter van Mozambique en daar heb ik wel goedkoop matieraal gehuurd en zotte sessies gehad. Bij Vilcabamba (en in mindere mate Tofo/Tofinho) kun je kiten naar de Bazaruto Archipelago en met wat geluk zit je tussen schildpadden en dolfijnen (voor de walvissen ben je misschien net te laat). Daar was heel weinig volk op het vlakke water en was het echt goedkoop. Zeker de moeite.
In elk geval, geniet van je reis! Het is een zalig land...
Mocht je kleine kites nodig hebben kom langs . ik heb er een paar liggen voor je en wie weet slaap plek ook .
http://kitesurfschool.nl/kitesurfen-kaapstad-zuid-afrika/
Kijk dat zijn allemaal goede tips!
Mijn vriendin wilt ongeveer een week aan kiten besteden (helaas), ik heb eens zitten kijken en dan kom ik toch op een 40 euro per dag uit voor kitespullen te huren. Misschien dat het nog goedkoper kan maar ik ga er niet vanuit.
ik heb mijn kitespullen met doorlopende reisverzekering wereldwijde dekking via sportzeker.nl verzekerd, ik ga nog ff uitzoeken of dat ook op huur spullen ook dekkend is!
de slaapplaats ziet er zeker goed uit! Ik zal eens met mn vriendin overleggen, die gebruikt zoiezow een kleine kite!
Thnx voor de advisen
groetjes maurice
Hi Maurice , voor je vriendin heb ik een 4.5m/5m/7m/ kite en een 130 board . (en 5.8 surfboard) dus moet goed komen . Over 2 weken ben ik in Kaapstad ben altijd te bereiken via de facebook van de kitesurfschool . kitesurfschool.nl
Hi Maurice -
Renting in Cape Town is tricky but you could try the Cabrinha store in Big Bay (http://cabrinha.co.za/rentals/). Ask for Donovan.
Regarding wind, November and December are in fact on average windier than Jan/Feb. The statistics are here:
https://www.windfinder.com/windstatistics/big_bay
Note that it is in fact windier than in those stats since they average the 12 hours from 7-7 whereas in fact it builds through the day from 11am/lunchtime to early evening, so the peak wind at 2-6 is more than these stats show.
Any questions do get in touch.
James B
www.capetownkiteclub.com
Registreerde: 30 May 2016
Goededag iedereen,
Eind november ga ik samen met mijn vriendin 5 maanden op reis. We starten in zuid afrika. Omdat we na zuid afrika niet met onze kite spullen willen gaan sleuren wilden we gaan huren. ik heb gehoord dat het best goedkoop huren is in kaapstad. Weet iemand hoe duur het is om daar een kiteset te huren?
Ik hoor dat daar de beste wind in januari februari is. Hoe zit het met november en december?
Als iemand nog tips heeft voor hostels let me know!
vriendelijke groet,
maurice