Fuerte, tarifa. In Brazilië staat de wind dan nog niet aan.
Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)
Caribisch gebied, zijn ook nog andere eilanden dan Bonaire
wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)
Op Fuerteventura is de wind dan aan!
Gyttja had een 4 sterren sessie in Hoekipadijk met maar liefst 20 - 31 knots op zijn Vantage Vulture (2019)
Mei is de vaste maand dat wij met Nederland-kitetravel op Fuerteventura zijn.
Zie hier waarom!
Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)
Fuerte is good idea if you dont want to spend a lot of money.
Corralejo recommended. Flag beach was super, little hassles during the low tide due corrals, but otherrwise perfect. (were even kiting on isla de Lobos beside) Reasonable prices of rent houses, but car is needed to access the beach, in town you have plenty of restaurants, pubs, very different as remoted Dakhla, ..safety jetski on the beach for normal money also available. We liked it.
More famous Sotavento on the south is spectacular for its size, huge sandy beach (..you have similar here in NL), but with offshore wins and very often supergusty, easily around 30knots. I did not feel comfy there, but its personal. I dont like kiting in offshore wind condition.
In El Cotillo on the west coast you have even some nice waves if you like. If I remember correctly, it was around 1+ hour driving from Corralejo, so OK.
Take som cheap wagon and spend 1,2 days travelling around island also, its really nice.
And maybe wait two, three weeks and go in June without wetsuits. Check windguru.cz archive for winds, we had plenty of wind (9-12m)
Met 10 man een boot charteren en rond de Grenadines varen
Herrie had een 5 sterren sessie in Prea met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Wainman Hawaii Rabbit Smoke (2012)
Bonaire
offshore maakt t juist een top spot
veel ruimte
kiten mey dolfijnen
als je t kan betalen, zou ik naar bonaire gaan
voor mij nr 1 boven tarifa, fuerte, egypte, sal
mariusvanwingerden had een 0 sterren sessie in Bonaire met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Liquid-Force HIFI X (2013)
El Gouna!
Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)
Registreerde: 22 February 2016
Hoi,
Ik heb een vraagje. Ik ga met een groep vrienden in mei 10 dagen kiten, en we zijn nu aan het checken waarheen. We zijn al paar keer in Dahkla geweest, dus liever ergens anders heen. Denken aan Bonaire, maar hoorde dat er daar maar 1 spot is, en altijd offshore wind... CUmbuco is wat ver en aan de prijs... Zoeken plek waar we huis kunnen huren, hele dag kiten, savonds lekker aan de BBQ. Wie o wie heeft de gouden tip?