Aruba, Curacao of Sint Maarten??

Door: TheGoose Reacties: 35 Hits: 6284
TheGoose 14 October / 2004 / 22:02

wie o wie heeft hier ooit gevaren of weet of je daar goed kan varen?

Ik ga daar waarschijnlijk stage lopen, en ben daarbuiten ook veel vrij dus kitespullen gaan zeker mee! maar hoe zijn de stranden, water en wind daar?

[Da Hills Kiteboarding ]

Sebastiaan 14 October / 2004 / 22:16
  Ik ben begin dit jaar in St. Maarten geweest op kitevakantie.

Dit kaartje zegt denk ik wel genoeg:

Wij hebben echt vette pech gehad! Normaal gesproken heb je goede wind op St. Maarten in de tijd dat wij er waren, maart. De dag dat we in de middag aankwamen nog wind, de volgende ochtend wind, we kwamen in de buurt van de spot, zagen de kites in de lucht, nog geen 5 minuten later staan we op t strand, alle kites op de kant. Serieus waar...de dag nadat we weg gingen (16 dagen!!) later, begon het weer te waaien! We hebben bij elkaar denk 2 uurtjes kunnen cruisen met de 16.

Dit was wel uitzonderlijk hebben we van locals daar gehoord, erg erg klote.
Want die spot is daar w a a n z i n n i g.
Je hebt er eigenlijk 2, Orient Beach en even verderop Gallion Bay.

Orient Beach

Een erg druk strand waar de surfclub zit. Ze hebben een gedeelte afgezet waar je je kite kan oplaten. Dit stuk is echt minimaal en een foutje kan je je daar niet permiteren. Eenmaal kite in de lucht het water op en knallen maar. Overigens zul je niet snel ergens anders water aantreffen dat blauwer is dan daar! Te ziek voor woorden namelijk. Het stikt er van de Amerikaanse 20-jarige chix die op springbreak of wat voor vakantie dan ook zijn, dus genoeg toeschouwers

Gallion Bay

Naast Orient heb je Gallion. Hier zit ook een surfclub, echter geen kiteclub en volgens mij hebben ze daar een pesthekel aan kiters, want wij werden vriendelijk gevraagd om onze spullen ergens anders neer te leggen en even later reed die pik zowat met z'n jeep over m'n kite die ik aan t oprollen was. Magoed, Gallion is een baai met vet asociaal vlak heel relaxt water en op een paar honderd meter uit de kant ligt een rif. Let ff goed op als je daar overheen gaat, want t is er op sommige plekken nogal ondiep, achter het rif heb je zéér mooie golven die heel netjes binnen komen gerolt. Het klinkt allemaal heel mooi, dat is het ook, zolang t maar waait.

Oplaten is ook op Gallion een beetje kut, want t strandje is maar een paar meter breed.

Verder valt er op St. Maarten weinig te beleven, de strand zijn wel erg mooi en je kunt er heel relaxt uitgaan, maar daar houdt t ook wel mee op. Wil je weten waar de eerder genoemde Amerikaanse schonen helemaal los gaan, moet je me ff melen Springbreak praktijken in t eggie zeg maar.
http://www.kiteshots.nl/

Sebastiaan had een 3 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 20 - 25 knots op zijn North Vegas (2011)

Sebastiaan 14 October / 2004 / 22:17

en voor wat st. maarten pics kijk je ff hier:

http://home.quicknet.nl/qn/prive/swm.hogenboom/sxm/sxm.htm

2e pagina, onderste foto, mouseover ;)

Sebastiaan had een 3 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 20 - 25 knots op zijn North Vegas (2011)

Fokke 14 October / 2004 / 22:21

die vliegtuigen :X neem aan dat jeje kite daar niet oplaat?

Doet me beetje aan mijn stage denken vorig jaar 8)7

NVWK [www.wedstrijdkitesurfen.nl]

Fokke had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Takoon Furia LTD (2010)

Sebastiaan 14 October / 2004 / 22:25

Die vliegtuigen zijn VET! _/-\o_

Weleens een 747 10 meter boven je hoofd langs zien vliegen, waanzin! _/-\o_

Naast de sunset bar is dat, heerlijk relaxen bij een supermooie zonsondergang of de boeings en airbussen voorbij 'voelen' razen. Hou je spullen goed vast trouwens als een 747 landt ;)

Der staat trouwens geen bord dat t verboden is te kiten daar :

Fokke 14 October / 2004 / 22:26

tering herrie man, liep altijd met oordoppen in..

Fokke had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Takoon Furia LTD (2010)

TheGoose 14 October / 2004 / 22:27
vette shit gast! alleen de kans voor sint maarten is niet heel erg groot het word eerder aruba of curacao! maar zkrs bedankt! ik hoop dat het op aruba of curacao er net zo uit ziet! _/-\o_
[Da Hills Kiteboarding ]

Sebastiaan 14 October / 2004 / 22:28

waar was dat dan fokke?

np jeppie.

aruba en curacao moeten volgens mij minstens net zo vet zijn!

Fokke 14 October / 2004 / 22:31
hsl tunnel bij 16hoven. Al komt vliegtuig nooit boven een 1000bar hogedrukspuit uit :)

TheGoose 14 October / 2004 / 22:39
ik ben 20 weken op 1 van de 3 plaatsen dus word zeker beulen als ik vrij ben! ik hoop wel dat er ook andere gasten zijn die dat daar doen! maar dat zal wel met zulke omstandigheden _/-\o_
[Da Hills Kiteboarding ]

MAGIC 15 October / 2004 / 12:34

Jo X3 jeppie,

Begin mei dit jaar ben ik op Curacao en Aruba geweest. Beide eilanden waren toen voorzien van een flinke dozis wind 9m2 beul weer.

Curacao

Op Curacao is er eigenlijk maar 1 spot waar kiters zich uitleven. Dit is op de Sint Jorisbaai, hier hebben een aantal plaatselijke kiters gezorgd voor een mini strandje om kites op en neer te laten. Het is hier pirma kiten alleen ben je op een baai en dus niet op de caribische zee. Dat is het enige min puntje.

Aruba

Op Aruba kun je kiten op 2 spot's.

Spot nr. 1 

Deze spot is links van het hotel gebied. Hier zijn veel windsurfers te vinden, dit komt door de verschillende kite/ windsurf scholen die hier gevestigd zijn. Hier zijn helaas ook weer twee min puntjes

1. De wind is altijd aflandig.

2. Omdat de wind aflandig is kan deze wat vlagerig zijn.

Spot nr. 2

Deze spot is helemaal aan de andere kant van het eiland, vlak bij de gevangenis. Je bent hier aan de Noord kant van het eiland, het gaat hier dan ook allemaal even wat woester. Hier is een mooi strand waar je de kites prima op en neer kan laten. Min puntje is de sterke stroming.  Voor de rest is het hier ideaal, hoge golven en harde constante wind. (Wat wil je nog meer?)

Als ik zou moeten kiezen tussen Aruba of Curacao dan zou ik voor Aruba kiezen. Omdat hier alles een beetje relaxter is voor het kiten. Hier is namelijk een kiteshop en die is niet op Curacao. Groot voordeel van Aruba is dat je ook op de noord kant kunt beulen. Dit is ook niet het geval op Curacao.

Hopelijk heb je iets aan deze informatie X3 jeppie. :?

www.antixsports.com More than kiteboarding!

TheGoose 15 October / 2004 / 14:19
thanx magic _/-\o_ dan word het wel even een kleine kite kopen! want met een 10m2 lijkt me dan een beetje overpowerd! een 9 of 8 m2 zou relaxer zijn in verhouding met mijn gewicht! maar thanx gast word zeker beulen daar :P
[Da Hills Kiteboarding ]

ManuG 15 October / 2004 / 15:45

Hierbij ook nog even wat aanvullende info over Curacao.

Ik ben daar afgelopen februari op vakantie geweest.

In die periode was de wind gemiddeld niet heel hard rond de 15 knopen. Ik, 85 kilo, had m'n Fuel 13 mee en had daar maar net genoeg aan. Dus het is niet altijd volop beul weer. Maar neemt niet weg dat je cker je kite mee moet nemen. St Jorisbaai kun je inderdaad prima kiten. Er omheen is het wel ranzig is gebruikt als vuilnis dump plaats ofzo, maar het kiten is echt prima.

Tevens wordt er ook wel is gekite bij ik meen het Marriot hotel. Nou kun je daar zelf lastig aan het strand komen maar rijd even honderd meter naar links en daar is een vrij strandje waar je zeker wel is kan kiten wel schuin aflandige wind.

Last but not least moet je zeker een keer naar Klein Curacao dat is absoluut top kiten. Super strand waanzinnig water en als je geluk hebt de zeeschildpadden onder je. Hiervoor geld ook aflandige wind maar door een soort baai vorm super vlak water en vaak een strakke wind is het voor een  beetje geoefende kiter echt een wereld spot. De bijgevoegde foto is van Klein Curacao. (Fuel 13 Misfit 119 en knallen als een gek)

Oh en pas wel op voor zee egels ben ik in gaan staan even over je voet heen zeiken en omdat het zo waanzinnig kiten is naar een uur gewoon weer op de plank stappen.\

En ga je via het stage buro, tegenwoordig wereldstage geheten geloof ik, stage lopen?

Greetz,

Manu

--^--

MAGIC 15 October / 2004 / 17:59

Klein Curacao

Dit is inderdaad een aanrader. Het eiland ligt 30 km ten oosten van Curacao en is ongeveer 4km lang en 400 meter breed. Op het eiland komen af en toe een paar vissers, in het weekend komen er boten met toerisen. Er staat een vuurtoren en wat verlaten huisjes. Aan het einde van het eiland staat een gigantische lekkere jump branding, waar je heerlijke golf ritten op kan maken. Het is praktisch een onbewoond eiland en ook echt een stukje kiteparadijs op aarde.

Zelf ben ik daar met een zeilboot heen gevaren. Je kan ook met een moterboot, kosten zijn geloof ik iets van $70-. Ik heb daar de mooiste weekend sessie ooit gevaren _/-\o_

Oh wat fijn, schildpadden die je naar het wateroppervlak toe zwemmen om lucht te happen en vliegende vissen die links en rechts uit het waterspringen en voor je uit vliegen.

Beulen met Cabrinha Acces 9 en een RRD 140 

TheGoose 15 October / 2004 / 18:02
thanx dudes! marriot hotel is ook een van mijn opgegeven stage plaatsen :) dus word na het werk het strand op lopen en beulen maar _/-\o_
[Da Hills Kiteboarding ]

MAGIC 15 October / 2004 / 18:56
Juist

TheGoose 15 October / 2004 / 19:06
en ja het word geregeld via het stage bureau! ik krijg 20 november - te horen waar ik geplaats wordt! en 31 november vertrek ik naar de eilanden _/-\o_
[Da Hills Kiteboarding ]

nerd 15 October / 2004 / 21:09

Je vertrekt in ieder geval net na de regen, dan is het daar op zen mooist!
Curacao heeft over het algemeen veel rotsen. Zeker aan de noordkant.
Als er geen wind is is het best leuk om even te gaan duiken\snorkelen.

http://pic15.picturetrail.com/VOL571/2723435/5449103/69740981.jpg

Of op een struisvogel gaan rijden

http://pic15.picturetrail.com/VOL571/2723435/5449103/69740953.jpg

voor de rest zijn daar wel mooie tuinen, maar weinig mooie grote zandstranden.

http://pic15.picturetrail.com/VOL571/2723435/5449103/69740974.jpg

if you will fly like a bird, learn to land first:(

Mak_Man 15 October / 2004 / 23:22
Jeppie, ik ben vorig jaar zomer twee weekjes naar Aruba geweest. Je heb inderdaad aan de kant waar alle hotels zitten aflandige wind en dus supervlak water. En nog 200m ver ondiep ook. Problemen zijn echter dat je tijdslimieten hebt, terwijl windsurfers altijd mogen, en dat er veel koraal en rotsen zitten, dus kans op boardbeschadigingen en uitkijken met springen. Aan de andere kant van het eilandje echter, zo'n 30 minuten rijden vanaf de hotels bevindt zich het mooiste spotje wat ik ooit heb gezien: Boca Grandi. Een relatief klein baaitje met aanlandige wind. Maar omdat er voor het baaitje een rif ligt heb je heb je, op een stukje na, totaal geen last van hoge golven. Een daar waar de golven wel doorkomen, kun je heerlijk golfriden! Daarnaast kun je nagenoeg overal staan. En meestal is er niemand anders bezig, dus heb je het rijk voor je alleen. Check kitebeaches.com, waar ik een drietal fotootjes heb neergezet om je impressie te geven.

johndoe 16 October / 2004 / 16:08
Hey Jeppie! Volg je ook de opleiding Hospitality Management?:)

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Bassie 17 October / 2004 / 11:49
Heej Jeppie, ik vertrek eind januari ook met mijn vriendin naar Curacao voor 3 maanden. Ik ga waarschijnlijk bij Mambo Zanzibar werken. Ook mijn kitespullen gaan allemaal mee. Voor hoe lang ga jij?

Marcc 17 October / 2004 / 13:41

en jij durft daar te kiten.. Als je daar met een ladder gaat staan kan je hem aanrake zeg!

www.MarcdeMunnik.com

Sebastiaan 17 October / 2004 / 13:46
wat denk je zelf marc ;)

JJ-Slingshot 17 October / 2004 / 13:48
WHAT THE FUCK8)7 8)78)7
BLALAALALLALALALALALALALALA

JJ-Slingshot 17 October / 2004 / 14:08

btw, curaçao is vet leip om te feesten! en maak dan zker ff een dagtripje naar bonaire, want daar is me toch een spot!:9 Lac Bay. grote lagoon, heerlijke constante wind rond 18 knopen (toen ik er eind december was tenminste) en bijna overal heuphoogte diep water:*)

www.infobonaire.com/ kitesurf/location.htm

Setting up at Sorobon Beach

BLALAALALLALALALALALALALALA