Down-winder in Almere

Door: GerritNL Reacties: 16 Hits: 739
GerritNL 06 April / 2005 / 20:43

Ik woon in Almere en heb al een paar gekeken of het mogelijk is om in Almere een downwinder te maken van het zilverstand (naaktstrand) naar het surfstrand in Almere-Haven, afstand is denk ik ongeveer 3 km. Bij een westen tot zuidwestenwind moet dat volgens mij goed kunnen. Je hoeft niet in de vaargeul te kiten (of te kruizen) en kan in de buurt van de dijk blijven (er rijdt erg weinig verkeer en er zit een fietspad tussen weg en water. Verder geen lastige visnetten langs de dijk of het water.

Op het zilverstand kan je makkelijk je kite oplaten je hebt alle ruimte. Op het surfstrand is ruimte genoeg om te landen.

Auto's parkeren op surfstrand, omkleden, kites en personen in andere auto rijden naar het zilverstand. Na kiten effe auto weer ophalen bij zilverstrand.

Paar punten waar je op moet letten.

- De dijk is van die fijne blokken dus alleen bij zilverstand erin en bij surfstrand eruit (bij helling kan ook bij problemen).

- Er ligt wel een waterscooter/ waterskibaan maar die is net aangelegd en wordt niet gebruikt (althans nog nooit gezien).

- Fijn zou zijn als iemand op de kant mee zou rijden/fietsen voor als er iemand onverhoeds toch de kant op moet (aanpakken kite etc.)

Wat vinden jullie van het idee ? En wie heeft interesse ?

Bijgevoegd stukje waterkaart van kitestuk.

Kiten is ook gewoon heen en weer varen hoor.

johndoe 06 April / 2005 / 21:08
binnenwater ??? downwinder??? zonder golfen ???? nee mischien iemand anders maar mijn spullen gaan protesteren als ze zoet water ruiken , wel leuk idee!

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

jobsie 06 April / 2005 / 21:19
3 km... :O:O:O das 5 minuten varen...:|

RobbyNitroz 06 April / 2005 / 21:44

3km is idd echt heel snel gedaan hoor gerrit

afgelopen september met idd ook jop van noordwijk naar zandvoort....(20km?) en dat was ook nog de helft te kort :9

RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)

RobbyNitroz 06 April / 2005 / 21:45
maaruh...dan kan het ook nog wel leuk zijn natuurlijk :)

RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)

extremekiter 06 April / 2005 / 21:54
idd goed idee, maar veel te kort. net als vanaf horst naar zeewolde varen, daar draai je ook je hand nie voor om 8)7
W W W . V E R S U S S H O P . N L

dom 06 April / 2005 / 22:12
het is inderdaad te kort om lekker een goed stuk gevaren te hebben. maar het idee is goed. de locatie ook _/-\o_ ik doe zeker mee. p.s heb ik jou gister gezien op stichtse brug? ik was met gele f-one en zwart groene best kite van emiel daar.
F-One kiteboarding, O'neill, Sportzeker, U-Stick kitebladders, Kitecare, Versus

johndoe 06 April / 2005 / 22:24

ik doe ook mee

_/-\o_

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Fokke 06 April / 2005 / 22:27
3km is erg kort inderdaad... zou als ik jou was nog af en toe lekker paar rakken terugsteken want dit kun je als je wilt in een half uurtje doen.. wat is dat paarse blok op die kaart? die waterscooterbaan:?
NVWK [www.wedstrijdkitesurfen.nl]

Fokke had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Takoon Furia LTD (2010)

Creem 06 April / 2005 / 23:06
Ok, met een paar rakjes tussendoor lijkt me dat wel lekker varen voor de verandering. Prik een datum, als ik kan ben ik in.
Stijl als mokersteen

johan75 07 April / 2005 / 08:23
Leuk idee gerrit, ik ben er wel voor in.
[06 Waroo 7m] [07 Rhino 10m] [Nobile 666 129x39] [Spleene Session 141]

-DAVE- 07 April / 2005 / 08:47
Die downwinder van Cadzand naar Terschelling moet er gauw komen. Ik heb er zin an! :P
Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

RobbyNitroz 07 April / 2005 / 08:51
met NW heh dave _/-\o_

-DAVE- 07 April / 2005 / 08:54
idd. er moet wel OPgekruist worden! dit wordt niet voor de poes..
Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

-DAVE- 07 April / 2005 / 08:59
Oh ja , En verplichte trajekten moeten UNHOOKED afgelegd worden.. :)

GerritNL 07 April / 2005 / 09:22

Mijn idee was ook wel om wat rakjes heen en weer te varen en niet gelijk naar het surfstrand te cruisen... Het is inderdaad wat kort maar als je beetje hoogte kan houden kan je er toch wel tijdje overdoen...... En ook als geen hoogte kan houden kom je automatisch op het surfstrand >:)

Dom - ik was gisteren niet bij de stichtse brug "helaas"....... Ben daar trouwens nog nooit geweest, terwijl ik zo dichtbij woon. Ik zal binnenkort is heen rijden...

Fokke - Dat paarse blok is inderdaad de waterscooterbaan of waterskibaan.... officieel is het -> Vaarwaater waar voor snelle motorboten overdag geen snelheidsbeperking van kracht is en waterskiën niet verboden is (regeling snelle motorboten Rijkswateren).

Kiten is ook gewoon heen en weer varen hoor.

FrEeZe 07 April / 2005 / 11:21
ik doe mee met die downwinder van dave.. :D