Zwolle kiten

Door: Michielkite Reacties: 22 Hits: 5758
Michielkite 23 September / 2006 / 15:24

Hey,

Ik woon sinds kort op kamers in Zwolle en wil graag hier ergens dichtbij kiten.

Ik heb gezien dat de Sekdoornseplas en de whijtmenerplas in de buurt zijn. Weet iemand of je hier op kan kiten en of dit mag. Anders komt strand Horst zeker als eerste in aanmerking.... weet iemand toevallig de straat waar strand Horst aanligt kan ik bij ov9292 ff een reisje uitstippelen.

groet Michiel

bram13impact 23 September / 2006 / 15:51
je kan er niet komen met de bus echt kut maar er is geen bus naar strand horst
http://www.xs4all.nl/~cbast/bram/ de foto site

surfer 23 September / 2006 / 17:01
dat wordt giethoorn, strandhorst of ijselmeer in volgorde van afstand

Michielkite 23 September / 2006 / 17:18
maar niemand heeft ervaring op die plassen/ meertjes in de buurt?? en is strand horst te fietsen vanaf station of niet??

Rens 23 September / 2006 / 17:42

Haha,

Ik heb wel eens in de whijtmenerplas gedoken :D......hier heb je VEEL te weinig ruimte en het is omringd door bomen.........NIET doen dus, ga gewoon naar Horst ofzo

Succes, Rens

www.ventanabaykiteboarding.com

VriesPunt 23 September / 2006 / 17:57

Geen van de plassen in Zwolle staat bekend als kitespot. Maar wil je er een keer kijken, dit zijn ze:

Wijde Aa
Wythmenerplas
Milligenplas
Agnietenplas

Op de Milligenplas (Stadshagen) wordt zo af en toe wel een kiter gesignaleerd.

Adres van Horst, Harderwijk: zie website van h2osports. Dit is zo ongeveer wel de beste locatie in de buurt van Zwolle. Ik heb geen ervaring met de trein die kant op, maar met de auto is het een half uur. IJsselmeer (Mirns / Workum) is een uur(tje) met de auto.

peterk 23 September / 2006 / 21:51

CHECK DE SURFSHOP IN ZWARTSLUIS!!!!!,

SPORTS4FUN ... www.sports4fun.nl

en als je mazzel hebt heeft reinier nog een bakkie koffie...

RichardK 24 September / 2006 / 01:21

Zwolle en kiten dat past niet bij elkaar. Er is geen locatie in Zwolle waar je veilig kan kiten. Ik heb ook vernomen dat er op de Milligenplas af en toe wordt gekited. Dat is echt gevaarlijk.

Zoals op elk binnenwater is kitesurfen gevaarlijk. Maar op kleine meertjes is het spelen met je leven. Het zijn Strand Horst vlagen maar dan nog erger. Niet doen dus......

De beste opties zijn Veluwemeer(Polsmaten), Strand Horst en Mirns. Dat zijn de spots in de buurt.

Richard

NKV Veluwemeer

RichardK 24 September / 2006 / 01:25

@Peterk: Wat heeft dit met het onderwerp te maken!!! Werk je voor de shop ofzo?

RichardK 24 September / 2006 / 01:32

Giethoorn, is een windsurf locatie en geen kitesurf locatie. Er is daar geen ruimte om te kitesurfen en de kant in veel gevallen niet veilig. Kitesurfen is niet alleen op het water, de water kant heeft er ook veel mee te maken. Stenen, prikkeldraad en bedenk maar wat, gaat gewoon door je pak en huid heen.

Let op mensen, de meeste gewonden vallen op de kant!!!!!!!

Michielkite 24 September / 2006 / 12:56

oke bedankt voor de reacties ik blijf dan wel op mijn spot workum en ga soms op horst kijken!

wel jammer maar safety first

peterk 24 September / 2006 / 21:19

AHHHAHAHAHAHAHAHHAHA... richard K kite nooit in giethoorn , en kan waarschijnlijk niet de goede plekken vinden... daarom zeg ik :ga ffe naar shop.. die geeft je de route naar de goeje spots in de buurt en rammen maar...

workum heb je meer ruimte op de kant... maar drieduizend kites in et water...

Zuke 25 September / 2006 / 18:29
Neem nog ff een hijsje pete, daar knap je van op!

RichardK 25 September / 2006 / 19:11

Ik kite nooit in Giethoorn meer nee. Maar was zeker 1 van de eerste die er ooit gekite heeft

Weet wel de goeie spots te vinden, heeft iets te maken met een dode boom. Het is zeker niet de meest veilige locatie. De kant is er op veel plaatsen gevaarlijk(prikkeldraad, stenen en veel riet) het is er op veel plaatsen diep(niet geschikt voor beginners) en er is op drukke dagen veel verkeer van (zeil)boten. De wind is er altijd erg vlagerig en met flinke uitschieters. Er zijn ook veel strandjes/locaties waar er balken in het water liggen zodat bootjes daar niet kunnen aanleggen of juist wel kunnen aanleggen. Verder loopt er door elk meer een vaargeul op het windsurf meer na, maar daar is weer een waterski baan.

Ik ben er inderdaad het laatste jaar niet meer geweest maar weet wel dat het er nog telkens geen veilige locatie is.

Verder is het er verboden vanwege dat de BPR er geld. Er is ook geen regeling te treffen voor deze locatie met RWS en gemeenten. Die hebben er geen intresse in. De meren zijn al bestemd als vaar/rust gebied. Overal waar niet gevaren wordt is dus dan ook direct vogel/natuur gebied. Elke natuurverening in het land zal dan een vergunning in de weg gaan zitten.

Giethoorn als kitespot is dus niet echt te doen.

peterk 25 September / 2006 / 20:27

ik hou er over op...

windrichting zuid, zuidwest, west... dode boom, dus de beulaker, helemaal goed...

ondiep, rustig,en je mag er gewoon kite...

KGB 25 September / 2006 / 21:15

@RIchard K

Kitesurfen leeft in Giethoorn net zoveel als andere locaties. Van beginners tot vergevordeden leven zich op deze locatie uit. (beulaker dodeboom)

Door juiste een spot als Giethoorn worden onervaren kiters cker niet over het hoofd gezien dan bijv op grotere spots.  Onervaren kiters kunnen beter aangesproken worden op hun gedrag doordat de spot klein en bekend is bij de locals.

Met de richtingen W en ZW heb je net zulke vlagerige wind als bij andere binnenmeren. Wanneer het misgaat als beginner kun je nooit naar de vaargeul drijven hoogstens naar het riet. Laat je kite evt schieten en je kite blijft liggen.

Van de andere strandjes heb je geen last van met ZW en W.

Deze kitespot is prima te doen, Behalve als je Kaapstad, Qatar,.......... gewend bent.

@Peter K

Werk je bij sports4fun ?

good luck

peterk 25 September / 2006 / 21:29
KGB , kan het kloppen dat ik je ergens van ken??

Sjempoe 18 February / 2012 / 23:23
Milligerplas gevaarlijk ? Dat valt dan ook wel weer mee. Ze zouden gewoon eens alle bomen om de grote recreatieplassen moeten zagen :P
Zelf ben ik benieuwd of de bomhofsplas ook te doen is langs de A28, wellicht niet. Nog een redelijk onbekende spot is Eesermeer. Staat vaak een goed windje op die locatie voor het binnenland dan. Volgens mij wordt het kitesurfen er gedoogd althans het zou een recreatieplas in de toekomst moeten worden. Waar ook (fluister)boten zouden komen te varen. Een beetje als Rietplas bij Emmen principe. Wie zich geintresseerd voelt om eens keer samen heen te gaan. Doe gerust een bericht.

KUUZ-kiter 19 February / 2012 / 10:22
Naar Strand Horst, de trein naar Ermelo pakken en daar de buurtbus nemen. Gaat 1 keer in het uur, dus je moet het een beetje timen. Die stopt bij de Mc Donalds, dus laatste stukkie lopen. Ander nadeel is dat de laatste rond 5 uur gaat terug naar Ermelo station, dus je moet meestal iemand vinden die zo aardig is je op het station te droppen.

MAAR HET KAN WEL!
surfing doesn't make you smart

Markussus 19 February / 2012 / 11:46
@richardk

kiten op polsmaten is toch niet toegestaan? of is dit alleen bepaalde periodes (i.v.m. kleine zwaan uit rusland)?

dr511 20 February / 2012 / 09:40
mag toch hopen dat ie na 6 jaar wel een spot gevonden heeft als ie al niet uitgestudeerd is en nooit meer in zwolle wil komen
Ziki Ondergoed, schultenbrau

DavidDC 20 February / 2012 / 10:52
@richardk ben jij de regio voorzitter van het NKV voor Veluwemeer en Randmeren?
Zo ja kunnen wij misschien eens contact hebben?

Greetz,

David

DavidDC had een 3 sterren sessie in Strand Horst met maar liefst 18 - 26 knots op zijn Fluid Ego (2010)

Nature 24 February / 2012 / 15:19

2006 dude
Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)