Josj had een 4 sterren sessie in Oostende met maar liefst 25 - 30 knots op zijn Wainman Hawaii Rabbit Gypsy (2012)
Ik gebruik CS3 misschien wat anders dan CS4 maar ik heb ook lang liggen klooien met de export instellingen.Â
Première laat toe om de bitrate instellingen tot in detail in te stellen.
De standaard profielen zijn zo ingesteld dat je bestand klein is maar dat de kwaliteit niet zo goed is.
Ik heb wat gezocht en ik kom tot de conclusie dat je een 2000 Kbps bitrate moet nemen voor PAL om een goeie kwaliteit te hebben.
Â
 5 minuten komt dan op zo'n 80 Mb (aan 25fps)
walle had een 2 sterren sessie in Surfers Paradise-Knokke met maar liefst 14 - 18 knots op zijn Best Waroo (2009)
-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)
SKdB had een 3 sterren sessie in Bergen aan Zee met maar liefst 12 - 16 knots op zijn Peter Lynn Charger (2010)
apple had een 3 sterren sessie in Castricum aan Zee met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)
Registreerde: 18 September 2004
Op vimeo onder de naam Open Colours heb ik een aantal filmpjes gepost. Toch verschilt de kwaliteit enorm. Het laatste filmpje 'Trots' http://www.vimeo.com/3927683 is (los van de weinige actie...wind viel weg! en het cam en edit werk) echt niet om aan te zien qua beeldkwaliteit.
Wat doe ik goed/fout?!
Ik bewerk mijn filmpjes met Premiere Pro CS4. De beelden zijn Pal DV opgenomen. Dan sla ik het op als Avi en zijn de beelden goed. Helaas komt een filmpje van 2minuten vaak boven de 500mb = max upload. Als ik dan de instellingen ga wijzigen via 'Exporteer' en dan zoals Vimeo aangeeft als H.264 bijvoorbeeld of als Quicktime wordt de beeldkwaliteit echt crap.
Iemand enig idee?
Verder nog een ander puntje. Als ik de beelden terug kijk op mijn camera via het lcd schermpje zijn die vele malen meer helder dan als ik het filmpje op de comp inlaad. Waar ligt dat aan?
Thanks! Ivo