Reacties
Slis 27 September / 2010 / 08:17
goed, mooi verslag!
Alleen plastic vinnen?!?!?!
BY SLIS: LIQUID FORCE & C-SKINS

josha 27 September / 2010 / 08:21
ziet er goed uit allemaal
Duotone Vegas 9m - Jaime Textreme - www.kitemana.nl

josha had een 4 sterren sessie in Katwijk met maar liefst 12 - 17 knots op zijn SlingShot Fuel (2008)

TooTall 27 September / 2010 / 08:30
zeker, goed bezig !

Over dat laatste toch een vraagje:

Ik ben nu een aantal jaartjes gewend aan mijn Jekyll die inderdaad functioneert als een 'gaspedaal'. (Bar naar je toe = meer Power & sneller stuurgedrag) Heb laatst ook een Fone gevaren en het viel me ook direct op dat de kite minder snel te besturen is wanneer je de bar meer naar je toe haalt.

Ik vond dit erg irritant en wist eigenlijk niet hoe ik nou het meest uit de kite kon halen. Wellicht een kwestie van gewenning..
Kent alleen Fone deze eigenschap of zijn er meerdere merken kites die op deze manier vliegen ??
"Ride how you wanna ride, and just have FUN"

KappuhH 27 September / 2010 / 08:38
Met bar aangetrokken minder snel sturen lijkt me sterk. Ken geen kites die dat doen, ook niet de Tres. Het klopt wel dat ze minder het 'gastpedaal' idee hebben. Bij deze kites haal je de performance vooral uit het sturen/timen van de kite. Vaak moet je deze kites wat actiever varen...

DM2008 27 September / 2010 / 08:46
Leuk verslag!

Over de low-end wil ik graag nog wel wat meer weten. Zoals je het nu beschrijft, krijg ik het idee dat de Bandt 4 een vergelijkbaar tot wat minder low-end heeft dan de 3. Hebben jullie dezelfde maat al 'back-to-back' getest zodat je daar een harde(re) uitspraak over kunt doen? Ik vaar met de Bandit Dos 10m als grootste, en dat is natuurlijk een behoorlijk low-end monster, maar wil niet naar een 12m als ik aan vervanging denk...

dr511 27 September / 2010 / 08:49

sacre blue plastic!
Ziki Ondergoed, schultenbrau

richardKL 27 September / 2010 / 09:10
Hoi, even wat toelichten. Mbt tot de opmerking van Tootall, we bedoelen het zoals KappuhH al beschrijft mbt het "gaspedaal" idee. Sommigen houden er van als een kite veel power geeft bij aantrekken bar. Bij de Bandit kun je prima hard gaan, maar er komt niet in een keer veel kracht vrij. Indirect sturen doet hij niet, juist niet zou ik zeggen. Vwb de lowend. Back to Back hebben we niet kunnen testen. De eerste dag was er gewoon teveel wind en de tweede dag kakte de wind al heel snel helemaal in. Mijn zoons (remco en sjoerd) varen de tres natuurlijk al het hele jaar en van hen kreeg ik terug dat de lowend naar hun idee zeker niet minder is, we waren daar zelf ook erg benieuwd naar. Ik weeg zelf 88 kg en vaar nu een 11 tres en was ook benieuwd welke maat nu te nemen. In vergelijking met de Dos kan ik niets over zeggen, hebben we nooit gevaren. Ik stond aan de kant te kijken en zag ook 2 gasten met een 12 Rebel bezig, Sjoerd was toen met de 10 op het water en ik zag dat Sjoerd net zo vlot weg kwam en door kon varen (was toen nog zo'n 6 mtr per sec). Maar ja dan spelen ook factoren als gewicht, board enz, die gast leek me ook wat zwaarder. We wilden ook alleen dingen schrijven die we echt zeker weten. DM2008, back to back zou prima zijn dan heb je echt een vergelijking, is ff niet gelukt, dus moesten we het doen met de indruk die we er van hadden. Zeker is wel dat de kite sneller te sturen is.
gr Richard

Djee 27 September / 2010 / 09:22
Jammer van de vinnen, heb liever iets wat mechanisch bevestigd zit ipv geklemd. Tevens zal je nu alleen F-one vinnen kunnen kopen ter vervanging...
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

richardKL 27 September / 2010 / 10:04
Quote: Djee - 27 september, 2010 (11:22)
Jammer van de vinnen, heb liever iets wat mechanisch bevestigd zit ipv geklemd. Tevens zal je nu alleen F-one vinnen kunnen kopen ter vervanging...

FF wat achtergrond over de vinnen. F One heeft een gepatenteerd systeem ontwikkeld. De vinnen zitten in sleuven in het board om veel meer stevigheid te verkijgen. Hierdoor konden ze de vinnen ook veel dunner maken. De vin is asymetrisch vorm gegeven. Hetzelfde principe als de vleugel van een vliegtuig, waardoor de upwind eigenschappen vergroot worden. Het is dus niet zomaar een plastic vinnetje.

DM2008 27 September / 2010 / 10:21
Thanks RichardKL! Ik ben benieuwd welke maat jij als opvolger v/d Tres 11m neemt. Qua gewicht ontlopen wij elkaar niet veel...

BT17 27 September / 2010 / 10:37
F-one mag in de handjes wrijven met zulke enthusiaste, vriendelijke en fanatieke teamriders.
Heel even de 7m kunnen gevaren. Ik vind hem beter aanvoelen dan de 3. Minder delta, meer vliegen op de voorlijnen, geeft mijn inziens een duidelijkere feedback.

dom 27 September / 2010 / 11:27
Het is dan ook een vriendelijk en enthousiast merk waar een helehoop vriendelijke enthousiaste mensen achter zitten. Kom eens kijken op een van de testtour momenten. (misschien krijg je nog wel een groepsknuffel en een gezamelijk tsjakkamomentje op de koop toe):)

Greetz F-One teamrider
F-One kiteboarding, O'neill, Sportzeker, U-Stick kitebladders, Kitecare, Versus

hifly 27 September / 2010 / 17:40
Quote: dom - 27 september, 2010 (13:27)
Het is dan ook een vriendelijk en enthousiast merk waar een helehoop vriendelijke enthousiaste mensen achter zitten. Kom eens kijken op een van de testtour momenten. (misschien krijg je nog wel een groepsknuffel en een gezamelijk tsjakkamomentje op de koop toe):)Greetz F-One teamrider

Word !
Who pay's peanuts get's monkey's

DM2008 28 September / 2010 / 05:01
Quote: dom - 27 september, 2010 (13:27)
Het is dan ook een vriendelijk en enthousiast merk waar een helehoop vriendelijke enthousiaste mensen achter zitten. Kom eens kijken op een van de testtour momenten. (misschien krijg je nog wel een groepsknuffel en een gezamelijk tsjakkamomentje op de koop toe):)Greetz F-One teamrider


En waar vinden we de data van die testtour ?

richardKL 28 September / 2010 / 05:33
F One is bij (bijna) alle evenementen aanwezig