Ik ben sinds 2,5 maand in bezit van een fuel 15, en deze kite heb ik zeer vaak kunnen gebruiken. Dit heeft te maken met het windbereik van de kite, de fuel 15 trekt ook echt als een kite van 15m2 in werkelijkheid is deze kite 15,3m2.Een tijdeje geleden heb ik in 12 m/s wind gestaan met deze kite, achteruitlopen was er dan ook niet meer bij!!De stuureigenschappen zijn zo aan te passen aan jou stijl, je kan em zo afstellen dat ie precies zo reageert als de 2002 fuel 14m2, maar je kan em ook afstellen dat ie extreem ver te depoweren is en heel snel stuurt.Dit is mogelijk door de brede wingtips op de maten 13,15,17 en 19.De lift is zoals je die van Slingshot gewend bent, rustig, hoog gaan, en lang blijven hangen..de landing ben je zelf verantwoordelijk voor!De materialen waarvoor Slinsghot heeft gekozen zijn volgens hun de beste die er te krijgen zijn. Bij Slingshot is er hogere prioriteit voor goed product dan voor de kosten. Deze vliegers behouden hun waarde beter als de andere merken. Ik vlieg de fuel op een 20 inch bar net als mijn fuel 7.
Gister heb ik gevaren met de 2003 fuel 7, deze kite is plat 8m2. De wind varieerde tussen de 12m/s en 17m/s. Tijdens de stoten was ie net aan te houden en als de wind even inzakte dan moest ik sinussen. Het eerste wat me opviel is dat deze kite zo enorm stabiel is in vergelijking met zijn 2002 voorgangers, de 6m2 en de 8m2 van vorig jaar zijn een stuk zenuwachtiger en moeilijker te hanteren tijdens sprongen, af en toe weet je niet meer waar je kite staat, vooral tijdens ingewikkelde transitions. Met de 2003 fuel 7 heb ik hier geen last van. Ik kijk er naar uit om met deze kite nog eens in een stabiele wind te varen. Ik heb ook nog een 2003 fuel 11 liggen die ik nog een keertje in een strakke 6bft hoop te testen en uiteraard zal hiervan dan ook een revieuw te vinden zijn op deze site.
Jurrien Vermeulen, Slingshot Teamrider