Telegraaf 14 mei 2003 T9
Den Haag. Woensdag Kitesurfen is deze zomer op het strand van Scheveningen officieel toegestaan.Op verzoek van de surfvereniging van de populaire badplaats, wijzigt de gemeente Den Haag de huidige regelgeving. Het surfen met behulp van een vlieger waarmee hoge sprongen kunnen worden gemaakt is niet langer verboden. Daarnaast gaat de gemeente borden plaatsen op het strand, waarop zij surfers waarschuwt niet de zee op te gaan bij windkracht zeven of hoger. De afgelopen jaren is gebleken dat een bepaalde groep kitesurfers juist bij een krachtige windt of storm op hun plank gaat staan. Hoewel dit vaak ervaren watersporters zijn, gebeurt het toch meerdere keren per jaar dat de reddingsbrigade in moeilijkheden geraakte surfers uit zee moet redden.
top! andere gemeenten volg deze grote gemeente :)
goeie oefening voor reddingsbrigade? :)
of laat degenen die eruit gehaalt zijn 50 euro betalen ofzow...heb ik er wel voorover als ik dan wel altijd eruit wordt gehaalt ;)
RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)
Jump team scheveningen www.jumpteam.nl heeft een eigen reddingboot.
Voor haar leden is het uit het water vissen gratis. Niet leden betalen 50 Euro. Dit bedrag is gebaseerd op internationaal zeerecht.
Cool, ik zal ook zelf een dikke boot regelen, maar wie bestuurt die dan?????????
mijn beste bootvaarvriend komt a;een op mooie dagen , en gaat niet zitten wachten tot er narigheid is
nee, gewoon met aanlkandige wind varen, dan spoel je vanzelf aan
-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)
Denis had een 2 sterren sessie in Les Blanc Sablons met maar liefst 16 - 22 knots op zijn Takoon Scoop (2002)