Brunotti verkiest eigen roots boven Formule 1
Brunotti’s ‘Next Wave’ betekent einde partnership B.A.R/Honda
AMERSFOORT, NL – Na drie succesvolle jaren sponsoring van het F1 team B.A.R/Honda, een unieke periode met ongekende exposure waarvan 2004 het ultieme topjaar is geworden, heeft Brunotti nu duidelijk gekozen voor haar eigen(wijze) weg. Het hoogtepunt binnen dit
partnership is bereikt, waarmee het juiste moment zich aandient om de gemotoriseerde wereld van ‘action, speed & excitement’ te verlaten. Brunotti is klaar voor ‘The Next Wave’, het ultieme ‘Feelin’ Good’, waarbij zon, strand, wind, golven en de sneeuw de uitgangspunten zijn.
The Next Wave
Brunotti maakt een strategische keus door de roots van het merk te verkiezen boven aanwezigheid in de Formule1. Door een juiste segmentatie binnen de sportswear en fashion collecties met RDP, Mainline, Kids en Shore by Brunotti, in combinatie met een eenduidige marketingfocus op boards sports zoals kitesurfen en snowboarden overtuigt Brunotti de huidige consument. Deze ‘Next Wave’ laat geen ruimte voor Formule 1, weliswaar een intrigerende wereld, maar voor Brunotti reeds bekend gebied zonder meerwaarde voor de toekomst.
Succesperiode F1
Het was een gewaagde, maar weloverwogen ‘move’. Henk Bergsma, managing-director van Brunotti, koos drie jaar geleden voor Formule 1. Als eerste Beach &
Surf related sportswear merk betrad Brunotti de pitlane. Het doel was drieledig: het vergroten van internationale naamsbekendheid, de wereld te laten zien dat Brunotti een serieus sportwear merk is en tegelijkertijd het doen stijgen van de exportcijfers.
Een geslaagde zet want de spontane naamsbekendheid onder zowel de consument als detaillist nam explosief toe en de exportcijfers kenden een significante groei. Middels een uitgekiende marketingmix wist Brunotti het partnership optimaal te benutten. En dankzij de professionele styling en productie van de B.A.R/Honda team-, travel en factory wear kreeg Brunotti volop erkenning binnen de zakelijke markt.
Aandacht voor de roots
Na drie jaar is het volgens Brunotti de hoogste tijd voor een focus op haar eigen roots, te meer omdat vergelijkbare merken in navolging van Brunotti nu ook voor de wereld van F1 kiezen. Brunotti staat immers voor unieke en eigenzinnige marketing en wil branchegenoten altijd een stapje voor blijven.
Het ‘Feelin’ Good’ merk concentreert zich nu op board events, riders communities, board testcenters, roadtrips, actieve ondersteuning van detaillisten, sterke instore presence, opvallende Abri campagnes en wereldwijde expansie met eigen stores. De volgende golf is hiermee ingezet, de voorwaarde voor een fantastische toekomst.
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
denk dat die zet naar die auto niet de bekendheid heeft gegeven als zij beschrijven.
heeft meer te maken met dat de kleding zichzelf verkoopt, weer eens wat anders in de winkel.
en ook door de wereldwijde reklame op de kiteboards van de teamriders.
dus de weg die ze nu gaan inslaan zal zeker veel beter gaan werken.
kleed de teamriders met brunottie aan.
-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)
liever brunotti kleding als tennisballen oneill :X
en als kleding net zo cool word als Boards... komt het allemaal goed _/-\o_
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
It only gets better, hele goede zet, en de kleding: burgertrutten in de Macro?
Denis had een 2 sterren sessie in Les Blanc Sablons met maar liefst 16 - 22 knots op zijn Takoon Scoop (2002)
Denis heeft het mis B) die banden zijn er zekers nog wel! en zoals je leest gaan ze dat weer versterken ook!
Hulde hulde _/-\o_
en de macro, hmm tja blijft twijfelachtig natuurlijk...
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
Denis had een 2 sterren sessie in Les Blanc Sablons met maar liefst 16 - 22 knots op zijn Takoon Scoop (2002)
Denis had een 2 sterren sessie in Les Blanc Sablons met maar liefst 16 - 22 knots op zijn Takoon Scoop (2002)