Voor degene die het gemist hebben: de nieuwe PKRA regel 41 begint in Dahkla!
Dat betekent dat, naast de in het main event geplaatste top 12, max 27 riders aan de qualificatie (het woord trials dekt niet meer de lading) mogen meedoen voor 10 spots in het main event. Entry is gebaseerd op de PKRA seeding, dus de Top 39, zie het huidige lijstje onderaan:
http://www.prokitetour.com/event.php?id=155
Iedereen daarboven staat op de wachtlijst. Behalve de genoemde (door de PKRA) event tijd limieten, moeten riders die er tussen willen komen nu ook meer naar de minder populaire events gaan in bijvoorbeeld het rijke china (dure trip) om een plaatsje in de Top 39 te verkrijgen of behouden. Daarmee vult de PKRA de verre evenementen in nieuwe sponsor landen.
Ook gaat mischien wel de sponsor waarde van de riders in de Top 39 omhoog. Goed voor de sub-top (zeg maar 12-25) die moeite hebben om hun budget bij mekaar te sprokkelen!?
Aan de andere kant is het harder voor nieuw talent en come backs, maar daar zouden de 2 wild cards per event voor moeten zijn!?
Iemand andere inzichten over Rule 41?
China is volgens mij niet duurder dan bijv. Argentinie of Brazilie als je vanuit Europa vliegt. Voor de riders uit Zuid-Ameriak en de Carib zal t wel duurder zijn, maar veel van die riders zie je alleen in de Zuid-Amerikaanse stops en af en toe s een Europese stop.
Op zich lijkt het me een goede maatregel om de wat minder (duurdere) stops te promoten. Een event met alleen maar de top 12 en wat local wildcards is gewoonweg niet interresant voor sponsors op een gegeven moment.
wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)