Rideengine gaat samenwerken met 7 Nation een bedrijfje dat wordt geleidt door de Slingshot broers Jeff en Tony Logosz. Dat moet ervoor gaan zorgen dat het custom harnas merk waar jongens als Aaron Hadlow en Sam Light ook mee varen zijn productie kan gaan automatiseren of standaardiseren en met 3 eigen Harnassen op de merk komt. Deze zomer nog komen er 3 versies van het Harnas uit: de Hex Core, de Pro Team Series en de Elite Carbon Collection!
Daarnaast gaat Buckley de verzinner van Rideengine ook meewerken aan andere producten om zijn eigenzinnige ideen vorm te geven in producten; nieuwe surfpakken van zijn hand schijnen er ook deze zomer al aan te komen!
Ook onze eigen Magic Ed is ook een fan en heeft er al is een mooie review over Rideengine geschreven!
En hoe tevrede is Ed er nu nog mee?
Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)
Ed is er nog steeds heel tevreden mee. Natuurlijk heb ik een custom versie die nog zeker niet perfect was in de afwerking (bijvoorbeeld neopreen verlijmd op epoxy wat losliet), maar met wat kleine reparaties hier en daar zijn die problemen opgelost.
Voor mij bestaat de custom versie zoals ik die heb uit twee unieke elementen:
Met beiden ben ik, nog steeds, erg blij.
Hoe de standaard trapezes zullen zijn weet ik natuurlijk niet, dat moeten we afwachten.
Custom en standaardiseren? Ik ben niet meer mee. Iemand die het kan uitleggen?
Dobbelsteen had een 3 sterren sessie in Oostduinkerke met maar liefst 12 - 16 knots op zijn North Rebel (2009)
Engine heeft altijd 2 soorten trapezes gemaakt: custom en standaard. Het verschil: de custom wordt gemaakt met een model van je rug, de standaard adhv een standaard model. Maar allebei zijn ze rigide (glasvezel rugdeel). Klaarblijkelijk is er sprake van een succes verhaal en gaat Engine expertise er bij halen om ook bij een groeiende productie kwaliteit te blijven leveren.