Het is moeilijk om in andermans probleem in te leven, het is nog moeilijker als je een heup harnas hebt en niet bij de bar kan om je kite te besturen.
Wie kan mij helpen aan een adres van droogpak reparateur
- voor een oplossing van de enkel seal
- om een goede nek seal te plaatsen (wat raden jullie aan toch een latex seal?)
Bel even de jongens van http://www.kitereparatie.com/
Die doen het zelf niet geloof ik, maar de laatste keer dat ik er was, gaven ze me wel advies over een persoon die dat soort dingen heel erg goed/goedkoop doet.
Ben het weer vergeten, maar als je ze belt, dan zullen ze je het zeker wel vertellen.
Is er een grotere persoon dan mij die dit pak kan gebruiken?
GUL SIZE CHART
SIZE HEIGHT CHEST WAIST
JL 5'6" 32" 28.5"
167 cm 81 cm 70 cm
Doe een aannemelijk bod dan is die pak van je.
Ik zou je als ervaren kiter ook volkomen oprecht aanraden, om als beginner direct een heupharnas te kiezen.
Een zitharnas is zonde van je geld, tenzij je door een blesure, of een operatie echt cronische rugklachten hebt.
Ik heb geen blessure of operatie of cronische rugklachten en vaar sinds ik kite in de vorige eeuw met een zit trapeze naar volle tevredenheid, dus waar je dit op baseer, ?
Ik heb zels een heup trapeze geprobeerd maar vond het helemaal niks
Ik vind het jammer dat je er met de winkel van Versus niet mee uit ben gekomen en nu een bijna nieuw pak wil verkopen, dit had toch niet hoeven gebeuren ?
Ik vaar hetzelfde pak zonder problemen en ben er erg blij mee
Had je met een (goeie) heuptrapese gestart, dan was je er al snel achter gekomen dat je meer als dat echt niet nodig hebt.
Al die rommel die jij extra meesleept, is nergens voor nodig.
Jij zal er wel geen last van hebben, omdat jij het zo gewent bent, maar voor mij kan al dat extra materiaal alleen maar mijn bewegingsvrijheid beperken.
Ik zei ook niet, dat je er niet, of slechter mee kunt varen.
Ze zijn volgens mij duurder, meeste mensen willen al snel toch liever een heuptrapeze (binnen 2 of 3 maanden, of in ieder gerval lang voordat hij versleten is), dus voor 90% v/d kiters is het zonde van het geld.
En dat hoeft niet eens met de functionaliteit te maken te hebben.
De algemene gedachte is nu eenmaal, dat je er niet uit ziet met zo'n ding.
Jouw kan dat niet schelen (en dat kan ik wel waarderen), maar als ik een algemeen advies moet geven, dan zeg ik dat de meeste mensen wel om een zo hip mogelijk uitelijk geven en er dus snel op uitgekeken zijn.
Dat interessert me nou de rozen hoe ik er uit zie
Ik heb een cape over mijn hoofd in de winter uit 1979, met de gaten er nog in maar hij functioneert prima daarbij een oud windsurfjasje uit het zelfde jaar ook uit 1979, over mijn wet suite als ik mijn droogpak nog niet aan heb.
Heb hem trouwens de laatste tijd niet meer aan omdat ik de rits niet meer dicht kon krijgen (welvaartsbuikje denk ?) Het ziet er niet uit maar dat zal mijn een worst weze
En de rommel die je extra mee sleep valt ook wel mee, ik vaar er erg lekker mee met de zit trapeze
De algemene gedachte is nu eenmaal, dat je er niet uit ziet met zo'n ding.
Wat dat betreft vind ik het knap van je dat je nog met die gevaarlijke nemsissen vaar
Geweldig Richard. Ik ben ook niet zo van het weggooien, wat een ander denkt enz. Met mijn race fiets van 76 haal ik lekker vele fietsers in. Mijn leren motor pak van 86, tigt keer opgelapt, zit nog steeds lekker.
Help het waxen van je rits niet? Wat is nemsissen?
Zou je maar zo'n hersen kronkel hebben zoals 404, vooral voor een ander bepalen
Nemessissen is een kite van Best uit de vorige eeuw waar ik zelf mee heb gevaren en een ernstig ongeluk mee heb gehad.
Deels eigen schuld en deels lag het aan de kite die niet wou herstarten
Meerdere kiters hadden het probleem van het herstarten van de kite, voor de rest was het een prima kite en ik heb er heerlijk mee gevaren
Oooohhh......wat gaat men zeggen dat je met die oude rommel (Best Nemesis (2009)) gaat varen. Dit is geen grapje.
Je moet gewoon zorgen, dat je Nemi het water niet raakt.
Wat dat betreft, is een Nemi niet anders dan een C-kite.
Zelfs als je heel goed weet wat je doet, duurt het nog steeds een stuk langer om die uit het water te krijgen, dan bijvoorbeeld een moderne D-shape, waarbij je eigenlijk alleen maar aan 1 lijn hoeft te trekken en dan launchen ze vanzelf
Als je jouw logica volgt, zijn (naast de Nemi) ook alle (echte) C-shape kites gevaarlijk.
Een F1 racewagen spat ook in 1000 stukjes uit elkaar, als je hem tegen een vangrail rijd.
Ondanks die wetenschap, zie je op het F1 circuit weinig Hummers en SUV's
En dan is een racefiets, door die dunne bandjes, die direct kapot gaan als je tegen een stoeprand rijd, ook gevaarlijk.
Een wielrenner zou daarop antwoorden "dan moet je leren fietsen en niet tegen een stoeprand rijden !"
Die gedachte over de "niet zo trendy" leeftijd van de kite, verdwijnt heel snel, als mensen zien hoe hoog hij je in de lucht kan trekken. (maar dat weet je zelf ook)
Quote Swallow : "Oooohhh......wat gaat men zeggen dat je met die oude rommel (Best Nemesis (2009)) gaat varen. Dit is geen grapje."
Ik ken Richard niet persoonlijk, maar heb hem wel zien kiten.
Maakt niet uit wat hij aantrekt, die staat op het water echt niet voor shut.
Jij kunt daarintegen nog maar net kiten.
Het maakt niet uit welke spullen jij koopt, want als wij drieen samen zouden kiten, dan is de leeftijd van mijn kite, of Richard's zit-harnas, echt niet hetgeen waar mensen om gaan lachen.
Ver(rek)sus, € 417 armer voor een natpak ipv droogpak
Ehhhh, geen gun factor van ver(je)sus
Radicaal liegen of dementie over het slecht advies
Staffel korting is ver te susken, terwijl andere winkels 10-40% geven
Unprofessional om mee te denken voor oplossingen
Shit klanten naaien of verstiksus
Maarten ken ik toevallig via MP toen hij zijn SS RPM wilde verkopen, hij was weg bij Versus en gaf gratis goed advies over kites. Ik ben nog steeds blij met mijn SS Rally, niet bij Versus gekocht.
Hij is terug bij Versus en kreeg ik het slechtste advies. Er zijn oplossingen op de markt (seaskin, Seal Greys) om neopreen bandjes onder je manchet doen zodat de manchet strakker zit, ipv een inkeping maken en dan lijmen. Achter af zeggen daardoor kunnen wij die pak niet terug nemen. Seal Greys kant en klaar zijn voor de nek en de pols, misschien maken ze voor de enkel of hebben ze andere oplossing voor.
Lessons to learn
- Het knellen van de manchetten van Oceon Rodeo is juist goed, met glij middel zoals afwas middel is het aantrekken gemakkelijker (dit is geen tip van de verkoper). Het geschikt maken van manchetten is door meten en stapsgewijs de ringen knippen, staat op verschillende sites beschreven. Niet zoals mij wordt verteld, wij doen het op de gok.
- Ik ging de winkel in om OR te kopen en heb laten ompraten voor een Gul en nu ben ik de dikke lul
- Pak binnensbuitenste keren en goed controleren op schade
- Vertrouw die blauwe ogen van de verkoper niet.
- Als je pols manchet wordt ingenomen betekend dat die pak te ruim of te groot is, het innemen geldt ook voor je enkel.
- De lektest die ik heb uitgevoerd was goed, toch wilden ze weer een lektest uitvoeren en moet ik € 40,- betalen. Ik heb al gezegd dat de oorzaak in de enkel seal ligt, dan kwamen ze met een transpiratie verhaal. Ik laat die pak niet bij hun winkel hangen, wie weet verkopen ze naar het volgende slachtoffer. Ik hang beter die pak aan de wilgen.
Ik kan best begrijpen dat hij als verkoper bepaalde target moet halen. Maar om te liegen ??? misschien wordt het bedrag van zijn salaris ingenomen of hij krijgt de zak van Eddy en hij niet de jongste. Misschien had hij houten fietsen moeten blijven verkopen, want die fiets niet.
Zo sukkels, horen jullie het ook eens van een expert.
Deze persoon maak je echt niks wijs, want die heeft de bel echt wel horen rinkellen hoor hey.
Uit dit hele topic, bijkt keer op keer dat je veel te snel, veel te grote woorden gebruikt Swallow.
Als je nieuw in een sport bent, nog niks weet en ook geen ervaren vrienden hebt die je kunnen adviseren, dan geeft dat een kwetsbaar en onzeker gevoel.
Iedereen herkent dat wel, maar niet iedereen begint als reactie daarop zo defensief mogelijk te schreeuwen, dat mensen oplichters zijn en ontslagen moeten worden.
Staat je mooi en zegt wel iets over je karakter.
Ik heb niks met die winkels en als ik ook maar een beetje het idee had, dat ze onwetende beginners een poot uit proberen te draaien, dan was ik net zo fel geweest in mijn reactie richting hun.
Maar door de manier waarop je jouw verhaal vertelt hebt in dit topic, ben je wat mij betreft enorm door de mand gevallen, als een enorm verwende en vervelende klant.
Niks verwend, ik moet voor dat geld heel hard werken en nu door mijn neus door geboord met bagger spul.
Ik heb nu kontakten met de duik wereld. Ze leggen haar fijn uit hoe het werkt en veel what else met vele optie's, echte profs. Stel je voor dat je pak blub, blub zegt in 25m diep onderwater, dan is het echt 404 error.
@ Kiteshallow: Kan jij niet beter een andere sport gaan beoefenen?!
Je bent wel een enorme azijnpisser.
FransD had een 1 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Cabrinha Switchblade (2012)
@Fransd daarom heeft deze shallow dame ook een pamper nodig. Ik zou haar willen adviseren om op de toilet te gaan zitten, dan kan ze naar haar eigen gezeik luisteren. @kiteshallow Het zou je sieren, als je naar Versus teruggaat en daar je verhaal gaat doen ipv hier gefrustreerd je gelijk proberen te halen!
Mevrouw Swallow het glijmiddel dat je gebruikt om in je pak te glijden kan je beter gebruiken om iets anders ergens in te laten glijden. Misschien krijg je dan weer een glimlach op je gezicht.. Je verhaal rammelt aan alle kanten en je verzint er steeds meer bij. Ik zou zeggen swallow it en ga paardrijden ofzo.
@ArjanB: Ik ben naar Versus gegaan en hij kon niet herrineren wat zijn advies was en service is nul komma nul of min tien. Als jullie mijn paard/knol willen zijn. Goed lezen is toch moeilijk, je hoeft niet lezen of te reageren, vooral denken in oplossingen zou prettig zijn. Iemand gaf advies om een glij middel te gebruiken, dus ik heb het niet gebruikt want ik heb die Oceon Rodeo niet. Had ik maar die Oceon Rodeo. KITEsHallow. Lache bek, zien hoe mensen snel wil verdienen en half werk leveren.
Bij een duikwinkel, hij is ook kitesurfer, full service gekregen.
Nek seal binnen nog 5 min. gratis gerepareerd, niet een paar dagen voor € 12,50. Hij keek ook naam mijn nagels van 1mm randje.....dat kan niet de nekseal kapot trekken. Volgend keer controleren bij aankoop.
Hij heeft ook pols en enkel latex seal, bottleneck model. Pas goed als je die seal niet kan draaien. Daar op de pakseal.
Trouwens die pas seal van neopreen (seaskin, Seal Greys) wordt afgeraden.
Als buiten temperatuur laag is en het waait goed kan ik een 'proef duik' maken, checken of alles droog is.
Ha gelukkig zijn er nog mensen die met je mee denkt en behulpzaam zijn , wie dans mee. Mag ook de houthakker dans zijn voor degene die steeds zat te hakken.
Kwam jij bij dokter Versus kreeg je verkeerd diagnose, kassa € 40,- armer
Voor toekomstige lezers misschien wel even interesant om te weten:
Ik werd er net op geattendeerd dat dit zeikwijf ook nog eens exact ditzelfde jank-topic ook op kitehigh heeft geplaatst.
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=52668.0
De moderater heeft het topic daar stop gezet, waarna ze rustig een nieuw topic aanmaakt om door te blijven drammen.
http://l.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.kitehigh.nl%2Fforum%2Findex.php%3Ftopic%3D52704.0&h=oAQHx2geb&s=1
Registreerde: 25 June 2009
Nou swallow kom
, zo erg was dat grapje toch niet?
Misschien kan Seaman je troosten?: