Icarus1984 had een 4 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 15 - 19 knots op zijn F-One Bandit 8 (2015)
wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)
Icarus1984 had een 4 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 15 - 19 knots op zijn F-One Bandit 8 (2015)
Atrocks had een 2 sterren sessie in Strand Horst met maar liefst 8 - 15 knots op zijn Zian Aquila (2013)
Coringa had een 5 sterren sessie in Katwijk airtime met maar liefst 18 - 28 knots op zijn Switch kiteboarding Element (2014)
Ironis had een 3 sterren sessie in Mar Menor - Lo Pollo met maar liefst 13 - 16 knots op zijn Ozone Catalyst (2013)
Registreerde: 13 September 2012
Mijn vraag is of het nu aan mijn (gebrek aan) skills ligt dat ik altijd wat meer wind nodig heb om een beetje te kunnen varen dan wat bijvoorbeeld de windrange aangeeft op de website van Cabrinha. Of ben ik te zwaar om mezelf te vergelijken met de aangeven windrange? Als ik op een locatie ben waar anderen met 10/11 en 12 meter kites aan de gang zijn, blijf ik maar sinussen e.d. met mijn Convert 11mtr. terwijl andere gewoon lekker knallen, als ik mijn kite stil hou op vergelijkbare hoogte van anderen dan voel ik te weinig drive en val ik regelmatig stil ondanks dat ik dan van de wind af stuur met mijn board…
Ik twijfel om de Convert 11mtr in te ruilen voor een Switchblade 11mtr voor een beetje meer low-end en omdat ik de 8mtr switchblade (met meer wind natuurlijk) lekkerder vind varen dan de convert of komt dat alleen omdat die kleiner is, en kan ik met mijn gebrek aan ervaring nog niet veel zeggen over de eigenschap? Is het misschien handiger om maar gelijk voor een 12mtr te gaan? En is de combi 12-8 dan beter of slechter dan de 11-8, Of moet ik gewoon niet zeiken en blijven oefenen
Ik heb er een hekel aan als het aan mijn spullen zou liggen, maar als het aan mezelf ligt maakt andere spullen ook niet veel uit…