windrange (cabrinha) beginner

Door: Frank74 Reacties: 11 Hits: 1486
Frank74 28 June / 2013 / 10:12
Paar vragen maar eerst even voorstellen, ik ben Frank, een beginner met als doel freeriden, eind vorig jaar begonnen, na eerst les te hebben gehad natuurlijk, en tot nu toe; waterstart gaat prima, kan heen en weer varen, zelfs beetje upwind alleen keren gaat nog niet altijd goed. Ik ben 1.86 en 86kg, ik vaar op zee of ijsselmeer afhankelijk van de windrichting, heb een convert 11mtr uit 2011 en een switchblade 8mtr uit 2012, en een North Gonzales 137/42.5 board gekocht.

Mijn vraag is of het nu aan mijn (gebrek aan) skills ligt dat ik altijd wat meer wind nodig heb om een beetje te kunnen varen dan wat bijvoorbeeld de windrange aangeeft op de website van Cabrinha. Of ben ik te zwaar om mezelf te vergelijken met de aangeven windrange? Als ik op een locatie ben waar anderen met 10/11 en 12 meter kites aan de gang zijn, blijf ik maar sinussen e.d. met mijn Convert 11mtr. terwijl andere gewoon lekker knallen, als ik mijn kite stil hou op vergelijkbare hoogte van anderen dan voel ik te weinig drive en val ik regelmatig stil ondanks dat ik dan van de wind af stuur met mijn board…

Ik twijfel om de Convert 11mtr in te ruilen voor een Switchblade 11mtr voor een beetje meer low-end en omdat ik de 8mtr switchblade (met meer wind natuurlijk) lekkerder vind varen dan de convert of komt dat alleen omdat die kleiner is, en kan ik met mijn gebrek aan ervaring nog niet veel zeggen over de eigenschap? Is het misschien handiger om maar gelijk voor een 12mtr te gaan? En is de combi 12-8 dan beter of slechter dan de 11-8, Of moet ik gewoon niet zeiken en blijven oefenen

Ik heb er een hekel aan als het aan mijn spullen zou liggen, maar als het aan mezelf ligt maakt andere spullen ook niet veel uit…

Icarus1984 28 June / 2013 / 10:42