Hoe de meur uit je pak???

Door: Bignelis Reacties: 15 Hits: 2815
Bignelis 30 July / 2007 / 21:48

Normaal liggen al mijn kites en pakken in mijn kofferbak....nu ben ik alleen mijn shit aan het pakken voor op vakantie en nu komt de shit een keer uit de auto...

Nou hang ik mijn shorty net op, dit jaar 4 keer mee gevaren, en dat ding komt een meur uit!!!! Iemand tips?

Grote dromers denken. Grote denkers dromen

Bignelis had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 17 - 18 knots op zijn Takoon Furia 2 (2009)

Pedroh 30 July / 2007 / 21:55
niet pissen in je pak!
(l) C21H23NO5 (l)

litewave 30 July / 2007 / 22:00
me, myself and i

FeRNandeZ 30 July / 2007 / 22:23

gewoon in bad leggen met water en flink chloor erbij, nachtje laten staan.

Daarna in wasmachine, 30 graden, fijnwas progje, waspoeder erbij,  niet centrifugeren.

Als nieuw!!

Ook prima voor schoentjes. En bij mij niks geen verkleuring door de chloor. Neopreen blijft zwart.

Bij mijn pak verkleurde ook de stoffige neopreen delen niet, misschien weel eerst ff op een hoekje testen.

kantje board !

Bazaki_Thijs 30 July / 2007 / 22:33
Gewoon in de wasmachine op 30 graden met veel waspoeder en veel verzachter.
Al YOU NEED IS BRUTAL WIND

Bignelis 30 July / 2007 / 22:49
Hij zit nu in de wasmachien, fijnwasprogje, wasmiddel (kleur) erin.....het zal allicht wat helpen. Thanks for the advise guys!

Bignelis had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 17 - 18 knots op zijn Takoon Furia 2 (2009)

piraat 30 July / 2007 / 23:34

volgas blijven pissen ..................nieuwe pakken eerst even inpissen  voorzichtig op het naadje

natte troep in je auto laten liggen ??????   alles wat nattig opgeslagen wordt rot weg !

voortaan je pak dus uithangen !  ( na het uitspoelen )

Jolly Roger

Bignelis 31 July / 2007 / 08:47

Hey Guys,

Hij stinkt nu naar wasmiddel, maar das iig beter dan het vorige luchtje.

@ Piraat, mijn steamers hang ik idd altijd uit na er ff in gedouched te hebben, maar met mijn shorty heb ik op de een of andere manier niet dezelfde goede gewoonte.....

Ik begreep net van Fokke dattie zijn 3 wetsuits ook gaat wassen.....

jelle192 31 July / 2007 / 09:04

Je pak even een seconde of 30 in de magnetron kan ook. Niet langer en als je een magnetron met veel vermogen hebt zelfs iets korter. Die meur wordt veroorzaakt door de afscheiding van bacterien in je pak. Door hem even in de magnetron te doen dood je de bacterieen en verdwijnt de meur (in een plastic zak uiteraard, anders stinkt je magnetron daarna) .  Werkt goed (ook  met schoentjes e.d.).

jelle

jordy_hero 31 July / 2007 / 09:27

na kite ga ik altijd onder de douche en dan spoel ik af en als ik hem aan hebt gooi ik er een lading axe in en ruikt weer super lekker

Bruut kite :)

Bignelis 31 July / 2007 / 11:35

@ Jelle: Klinkt als een spannend idee, maar ik heb een metalen rits aan mn wetsuit, metaal en magnetron gaan niet goed samen is mij altijd verteld. Daarnaas ben ik ook wat huiverig voor een plastic zak in de magnetron aangezien die ook kunnen smelten. Kortom ik ga het niet proberen, maar geloof wel dat je theorie over de bacterien klopt

livingthadream 31 July / 2007 / 11:40

als je je wetsuit wast, dan blijft tog al dat sop in het pak zitten???, dus elke keer als je weer in het water gaat gaat je pak alsware beetje schuimen...

of zie ik dat verkeerd?

www.natural-high.nl Slingshot & Mystic

piraat 31 July / 2007 / 12:59
invriezen op -39   en bevroren aantrekken
Jolly Roger

livingthadream 31 July / 2007 / 13:03
um lekker
www.natural-high.nl Slingshot & Mystic

Morres 31 July / 2007 / 15:15

prolimit kopen, die gaan kapot voor ze stinken (inkoppertje)

Ik ga altijd gewoon douchen met pak aan, dat helpt ook genoeg..gewoon wat shampoo in je pak stoppen, water erin, je pijpen omslaan zodat het er niet uit loopt en f heen en weer springen

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

FeRNandeZ 31 July / 2007 / 16:34

Bacterieen doden, daarom ook eerst in water met flink chloor leggen.

Als het een beetje stinkt dan is alleen wasmachine voldoende.

kantje board !