Naar engeland kiten!! info??

Door: henkyboy Reacties: 7 Hits: 1144
henkyboy 30 August / 2010 / 16:43
hey mensen!

ik heb wat informatie nodig!
ik wil als het kan dit seizoen, anders volgend jaar zomer een keer onder begeleiding met een boot van Calais (frankrijk) naar Dover (engeland) kiten...
er is al eens eerder naar engeland gekite. Deze jongens gingen alleen vanuit zandvoort naar lowestoft dat is zo rond de 180 km
Ik wil gewoon van calais naar dover varen, en dan met de boot of vliegtuig terug. het is ongeveer 50 km dus dat moet goed te doen zijn in een dagje met een lekker windje!
heeft hier iemand ervaring mee of heeft iemand meer info voor me?
misschien wat informatie bij wie ik dan moet wezen etc......

alvast bedankt!

Henk
................SlingShot RPM............mistic warrior.....brunotti onyx....oneill....

henkyboy had een 5 sterren sessie in Noordwijk Noord met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Cabrinha Switchblade (2010)

dr511 30 August / 2010 / 17:57

kijk uit voor olietankers en andere grote vrachtschepen zou ik zo zeggen
en dat er geen illegalen onder je board hangen
Ziki Ondergoed, schultenbrau

Leozonderdeo 30 August / 2010 / 18:19
Vergeet je paspoort niet

Maar is het 1 op 1 begeleiding? Dan hoef je eigenlijk niet eens wat bijzonders aan je veiligheid te doen... Licht wel op zijn minst de reddingsbrigade van beide kanten in.
Axe Boss Adidas 8x4

henkyboy 30 August / 2010 / 19:03
hey leo,

de bedoeling is een boot te regelen die met mij mee vaart. mocht het fout gaan kan deze me uit het water halen.
maar mijn vraag is vooral,,, hoe krijg ik zon boot geregeld die met me mee wil!!??
iemand enig idee waar ik dan moet zijn!?
enne wat betreft het paspoort die neem ik mee, ik zal me vinnen wel iets bijvijlen ivm illegalen!
................SlingShot RPM............mistic warrior.....brunotti onyx....oneill....

henkyboy had een 5 sterren sessie in Noordwijk Noord met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Cabrinha Switchblade (2010)

Djee 30 August / 2010 / 19:32
Quote: henkyboy - 30 augustus, 2010 (21:03)
.maar mijn vraag is vooral,,, hoe krijg ik zon boot geregeld die met me mee wil!!??iemand enig idee waar ik dan moet zijn!
ehm geld.... dat is iig de makkelijkste manier, denk dat je je meer zorgen moet gaan maken over een vergunning/toestemming om dit te doen. Kan me voorstellen dat de engelse en franse kustwacht niet op kitesurfers op de drukste zeestraat zitten te wachten.
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Nature 31 August / 2010 / 10:25
Dan kom je toch helemaal niet over het kanaal als je vanaf bijv scheveningen vertrekt of ligt het aan mij
Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

enrico1997 31 August / 2010 / 12:36

gewoon lekker in nederland blijven kite
Airush & Surfsports

Stuiver 31 August / 2010 / 12:39
ja, downwinder vanaf Den Helder naar IJmuiden ofzo...

dan het je het snot ook voor je ogen!