Wingsuit Basejumping

Door: nando-j Reacties: 46 Hits: 13223
nando-j 18 March / 2011 / 20:05
Wingsuit Basejumping - The Need 4 Speed: The Art of Flight

It's time to free yourself so remove your straps !!!

johndoe 18 March / 2011 / 20:31
en dan zeggen ze dat kitesurfen gevaarlijk is...

die gasten hebben overigens wel lef

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

daanbanaan 19 March / 2011 / 09:28
fly like a eagle.... thats what we all want to do...
preparing for the next adrenaline shot....www.kitecamps.eu

Roderick 19 March / 2011 / 13:00
VET!

Toch eens kijken of er zo'n wingsuit ergens op marktplaats staat :)

Had dit al wel eens eerder gezien, maar nog nooit vanuit de gast met het wingsuit zelf gefilmd. Dit moet toch wel heel erg kicken zijn. Vraag me af hoe gevaarlijk dit is. Ziet er nog wel redelijk gecontroleerd uit. Veel gecontroleerder dan ik had verwacht in ieder geval.

Roderick had een 1 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 10 - 15 knots op zijn North Rhino (2009)

koekie 19 March / 2011 / 14:24
Tip:
Doe het alleen op legale basejump spots!

Ik heb 2 jaar geleden in noorwegen een dude gefilmd die van de verkeerde berg(lees verboden berg)jumpede en te pletter klapte en dat waren geen fraaie beelden, de reddingshelie heeft ,m een dag later opgehaald(1e 2e 3e poging stond te veel wind).

Ik hou er sinds dien niet zo van.
als de kat van huis is..............................................................................

Marc_87 19 March / 2011 / 17:47
Ik vind dit er erg vet uit zien hoor! Zoiets lijkt me toch wel de ultime kick geven.
En ja gaat het vaak fout vraag ik me dan af? Ik hoop het niet.

Hier nog een:

Powered by Flysurfer

flipper 19 March / 2011 / 18:20
Het gaat wel eens mis ja

Leozonderdeo 21 March / 2011 / 09:21
Oei, electricteitskabels @ 1.53 eerste filmpje... vraag me af hoeveel van die gasten verongelukken, lijkt er niet op dat ze veel controle hebben tijdens hun afdaling.
Axe Boss Adidas 8x4

l-kleuver 21 March / 2011 / 10:14
au

l-kleuver had een 3 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Ozone Catalyst (2010)

kitesurf123 21 March / 2011 / 19:55
haha, en dan alsnog een helm op hebben

ESComputers 21 March / 2011 / 20:30
Ik kwam die video toevallig ook een tijdje terug tegen, ik vond hem toen echt vet klinken. Want lijkt wel of het geluid net ietsjes anders is:

Op vimeo staat de itunes URL enzo er dus ook nog bij: http://itunes.apple.com/gb/album/disappear-here/id400409963

ESComputers had een 3 sterren sessie in Workum met maar liefst 14 - 17 knots op zijn North Rhino (2009)

mattack 22 March / 2011 / 10:05
en zo ziet t eruit vanuit de toeschouwer. pfffff." type="application/x-shockwave-flash" vspace="5" width="640" wmode="transparent">

neen92 24 March / 2011 / 19:47
Jaaaa dit is zo vet op 3:22 die kerel komt ik zoo hard naar beneden!
Fly Ozone

nando-j 25 March / 2011 / 19:23
als ik die gasten bezig zie in die fimpjes begint het toch wel een beetje te kriebelen.

Dus heb eens een beetje zitten kijken wat je nou moet doen om met zo'n wingsuit te leren vliegen.
Allereerst moet je leren skydiven, om daar mee te beginnen zou je de progressieve opleiding, beter bekend als AFF-opleiding kunnen doen
http://www.parachute.nl/progopleiding.html
Na deze opleinding (die overguns vrij kostbaar is denk aan €1200 tot €1400 .
Moet je 200 tot 300 honderd vrije val sprongen maken .
Pas dan kun je evt gaan denken aan het springen met een wingsuiten .

Maar toch kriebeld het nog steeds, (is dit dan misschien toch de ideale oplossing voor windstille dagen ???)

geloof 25 March / 2011 / 22:09
Ziet er zeker leuk uit. Mijn zusje is na 600 keer springen gestopt met skydiven. Drie keer reserve moeten trekken, waarbij ze 1 van die keren haar been heeft gebroken. Life can be too short. Een relaxter en goedkoper alternatief is wellicht speedflying. http://www.flyozone.com/speed/en/news/headlines/14331.
http://www.kiteventure.nl | school | shop | travel --> CrazyFly | Eleveight | Ownin | PLKB | Shinn | Ventum | Vimana | Zeeko

alain_ 26 March / 2011 / 02:23
Quote: geloof - 25 maart, 2011 (23:09)
Ziet er zeker leuk uit. Mijn zusje is na 600 keer springen gestopt met skydiven. Drie keer reserve moeten trekken, waarbij ze 1 van die keren haar been heeft gebroken. Life can be too short. Een relaxter en goedkoper alternatief is wellicht speedflying. http://www.flyozone.com/speed/en/news/headlines/14331.

Haha weet je ook dat die gasten een gemiddelde levensverwachting hebben van 35 jaar?
Ga maar eens aan je verzekering uitleggen dat je aan speedflying doet. moet je zien hoeveel premie je ineens betaald de volgende maand!
Advance kiteboarding - Underwave

alain_ had een 5 sterren sessie in Wolderwijd - Zeewolde met maar liefst 10 - 17 knots op zijn Advance Kaiman (2010)

flipper 26 March / 2011 / 06:25
Quote: alain_ - 26 maart, 2011 (03:23)
Quote: geloof - 25 maart, 2011 (23:09)Ziet er zeker leuk uit. Mijn zusje is na 600 keer springen gestopt met skydiven. Drie keer reserve moeten trekken, waarbij ze 1 van die keren haar been heeft gebroken. Life can be too short. Een relaxter en goedkoper alternatief is wellicht speedflying. http://www.flyozone.com/speed/en/news/headlines/14331.Haha weet je ook dat die gasten een gemiddelde levensverwachting hebben van 35 jaar?Ga maar eens aan je verzekering uitleggen dat je aan speedflying doet. moet je zien hoeveel premie je ineens betaald de volgende maand!

Dan begin ik er op m'n 70e maar eens mee? Maar of dat klopt? speedriden bestaat helemaal nog niet zo lang dus waar die die gemiddelde levenserwachting vandaam komt? Dat van die verzekering is al helemaal geen probleem, ik doe dan (tot nu toe) wel niet aan speedriden maar wel regelmatig aan skydiven en daar maakt de verzekering echt geen probleem van, je hebt alleeen een extra aansprakelijkheids verzekering en evt. een verzekering voor je materiaal nodig want dat word bijna nergens in de normale verzekering gedekt.

@Nando-J, klopt helemaal wat je zegt, en dan spring je uit een vliegtuig met je wingsuit, ook is het verstandig om pas na 200 á 300 sprongen met Base te beginnen (zonder wingsuit) als je dat wilt. Pas als je daar allebij geen problemen hebt kan je er aan denken om ze te combineren.

Aan de andere kant is het wel zo dat als jij morgen besluit om een Basejump met wingsuit te maken niemand je zal tegen houden, er is geen regelgeving daarvoor natuurlijk

Maar een brevet halen voor skydiven is zeker een aanrader, ik vind het helemaal geweldig en zoals je zegt is het een goede combi met kiten, en buiten wingsuit nog veel andere dingen te doen tijdens de vrijeval. Als je eenmaal je brevet hebt kost een sprong ongeveer €25 in Nederland
De grootste dropzone van Europa ligt in Empuriabrava, dus zeg maar naast San Pere d Pescador wat weer een fijne Kitespot is

nando-j 26 March / 2011 / 11:26
@flipper

Bedankt voor deze info
Was zelf eigelijk niet van plan te gaan basejumpen vind het risico daarvan gewoon te groot.

Maar skydiven lijkt me echt geweldig, zekker met zo'n wingsuite aan.
Ik denk daarom dat ik toch maar eens moet gaan sparen voor die AFF-opleiding.

flipper 26 March / 2011 / 11:42
Ik moet zeggen dat ik ook altijd heb gezegt dat ik geen B.A.S.E. zou doen, maar nu zeg ik "mischien een paar keer dan"

luukie 26 March / 2011 / 17:29
Quote: nando-j - 25 maart, 2011 (20:23)
als ik die gasten bezig zie in die fimpjes begint het toch wel een beetje te kriebelen.Dus heb eens een beetje zitten kijken wat je nou moet doen om met zo'n wingsuit te leren vliegen.Allereerst moet je leren skydiven, om daar mee te beginnen zou je de progressieve opleiding, beter bekend als AFF-opleiding kunnen doenhttp://www.parachute.nl/progopleiding.htmlNa deze opleinding (die overguns vrij kostbaar is denk aan €1200 tot €1400 .Moet je 200 tot 300 honderd vrije val sprongen maken .Pas dan kun je evt gaan denken aan het springen met een wingsuiten .Maar toch kriebeld het nog steeds, (is dit dan misschien toch de ideale oplossing voor windstille dagen ???)

Kun je niet gewoon beginnen te springen vanaf een stoel, daarna een tafel, een balkon en zo steeds hoger Dan moet je binnen no time
van zo'n berg af kunnen springen.

eddyc 26 March / 2011 / 17:42
Normaal kan je zo'n wingsuit pas kopen na 500 vrije sprongen.
eddyc

Highmen 26 March / 2011 / 17:57
Quote: eddyc - 26 maart, 2011 (18:42)
Normaal kan je zo'n wingsuit pas kopen na 500 vrije sprongen.
Even op marktplaats kijken.
Denk goed, wat u met uw laatste kudo doet!

Highmen had een 3 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 19 - 26 knots op zijn Gaastra Jekyll (2011)

flipper 30 March / 2011 / 21:41
Wingsuit Flyby

C0G 01 April / 2011 / 18:36
Ik heb in Noorwegen een week op een basejump-camping gestaan. In die week gingen er 3 de pijp uit.
Dus ja, basejumpen is best gevaarlijk.

C0G had een 4 sterren sessie in Castricum aan Zee met maar liefst 20 - 26 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)

flipper 15 May / 2011 / 06:41
Quote: C0G - 1 april, 2011 (20:36)
Ik heb in Noorwegen een week op een basejump-camping gestaan. In die week gingen er 3 de pijp uit.Dus ja, basejumpen is best gevaarlijk.

Best wel ja http://www.iloveskydiving.org/view/videos/hunting-greens-a-tribute-to-mirko-schmidt/