SUP les?

Door: robzon Reacties: 19 Hits: 3467
robzon 28 March / 2011 / 12:17
Hoi!

Ik zag dit weekend op het strand weer een paar man met een SUP board rommelen.
Lijkt me toch ook wel leuk voor de dagen zonder wind.

Ik zag dat je bij ozlines.com voor 15 euro per uur een board kunt huren, maar ze hebben ook lessen.
Heeft iemand ervaring met suppen? Is een les noodzakelijk? Of kun je best zonder les een beetje rommelen?
Echt moeilijk lijkt het me niet, maar misschien vergis ik me...

Robbert

-DAVE- 28 March / 2011 / 12:52
Neem les! zomaar SUP doen is levensgevaarlijk natuurlijk, wat denk je wel?
Straks is het SUPPEN overal verboden.
Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

Herrie 28 March / 2011 / 12:56
Gewoon plankje huren. Begin op de knieeen en zodra je een beetje comfortabel bent opstaan en gaan. Leer proces gaat snel. Goede lichamelijke oefening!
Cheers! Herrie

Herrie had een 5 sterren sessie in Prea met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Wainman Hawaii Rabbit Smoke (2012)

dr511 28 March / 2011 / 12:58
en vergeet niet naar achteren te vallen anders krijg je het board tegen je kanis
Ziki Ondergoed, schultenbrau

Morres 28 March / 2011 / 13:33
suppen op golven is toch best moeilijk hoor. op vlak water stelt het niks voor, gewoon beetje door je knieën en paddelen maar
antix geeft volgens mij sup-les, op een locatie waar geen golven zijn, hehe.
sup-holland kan je wel helpen

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

Woodmaster 28 March / 2011 / 13:46
Quote: -DAVE- - 28 maart, 2011 (14:52)
Neem les! zomaar SUP doen is levensgevaarlijk natuurlijk, wat denk je wel?Straks is het SUPPEN overal verboden.

En hij meent het ook nog!
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

robzon 28 March / 2011 / 15:22
Ik wil natuurlijk wel suppen als er wat golven zijn!
Ach, misschien is zo'n les ook zo gek nog niet. Je moet ook door de branding de zee op, ik kan me voorstellen dat dat toch wel lastig kan zijn.
En 1,5 uur huur is 45 euro terwijl 1,5 les (incl. materiaal) maar 15 euro duurder is...

-DAVE- 28 March / 2011 / 15:28
Dan zou ik lekker een lessie doen, als je die 15 eutjes prima vind.

Verder is het doen, doen, doen, en vooral door ervaring leren hoe de golven breken en wanneer je door gaat steken of meepeddelen.

Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

mr007 28 March / 2011 / 16:58
Quote: -DAVE- - 28 maart, 2011 (13:52)
Neem les! zomaar SUP doen is levensgevaarlijk natuurlijk, wat denk je wel?Straks is het SUPPEN overal verboden.
Zorg ook dat je minimaal een plank uit 2007 hebt. Planken die ouder zijn, zijn vergeleken met nieuwe planken levensgevaarlijk!

TooTall 28 March / 2011 / 17:14
Maar geniet vooral van het uitzicht !!

"Ride how you wanna ride, and just have FUN"

Mediator 28 March / 2011 / 17:23
als je motoriek zo beperkt is dat je niet kan recht staan op zo'n vliegdekschip zou je eigenlijk beter ook niet kitesurfen... voor je eigen veiligheid...

* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

wazzaah 28 March / 2011 / 17:47
Zo heeft t toch ook wel wat:

www.boston.com
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

SUPHolland 30 March / 2011 / 23:24
Quote: robzon - 28 maart, 2011 (13:17)
Hoi!Ik zag dit weekend op het strand weer een paar man met een SUP board rommelen.Lijkt me toch ook wel leuk voor de dagen zonder wind.Ik zag dat je bij ozlines.com voor 15 euro per uur een board kunt huren, maar ze hebben ook lessen.Heeft iemand ervaring met suppen? Is een les noodzakelijk? Of kun je best zonder les een beetje rommelen?Echt moeilijk lijkt het me niet, maar misschien vergis ik me...Robbert
HI Robbert,

Als je op zee wilt suppen en nog geen ervaring hebt met surfen dan is les best slim. Naast het 'staand peddelen' leer je dan gelijk de basics van surfen.

Ozlines was een van de eersten de Suples is gaan geven en Chris Way is een aardige gast. Absolute aanrader.

Overigens is er op 23 april op Wijk aan Zee bij Aloha Beach opnieuw de Stand Up Paddle Holland Meet & Greet 2011

SUP clinics van Ozlines. Wavecontest, Paddlerace (7km) en gelegenheid tot demo/testen van 2011 SUP materiaal van Naish, Starboard, Surftech, Gong, Drops, Paddle Surf Hawaii, Hobie SUp en Kialoa paddles!

"s avonds gelijk de openingsavond van Aloha Beach met DJ's etc. Wordt een feest.

Mooie gelegenheid om eens met SUP kennis te maken en te zien wat de Nederlandse Suppers op zee kunnen! De clinics gaan hard. Als je wilt kun je je opgeven bij info@supholland.nl

Ik heb net de event info ingediend bij de Admin dus waarschijnlijk komt er een post bij Events en/of Nieuws met de nadere info/programma etc.
( http://www.hanglos.nl/news/263832/kitesurfnews-stand-up-paddle-holland-meet--greet-23-april-op-wijk-aan-zee.html )

Voor een mooie registratie van de Meet & Greet van afgelopen jaar, check even deze link

http://web.me.com/mariotoscani/sup

www.supholland.nl / Paddle Surf Hawaii / Hobie SUP / Kialoa Paddles / North Shore Inc / Ook op Faceb

Highmen 31 March / 2011 / 07:41
Quote: Morres - 28 maart, 2011 (15:33)
suppen op golven is toch best moeilijk hoor. op vlak water stelt het niks voor, gewoon beetje door je knieën en paddelen maarantix geeft volgens mij sup-les, op een locatie waar geen golven zijn, hehe.sup-holland kan je wel helpen
Haha sup-les op het IJsselmeer?
Denk goed, wat u met uw laatste kudo doet!

Highmen had een 3 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 19 - 26 knots op zijn Gaastra Jekyll (2011)

wazzaah 31 March / 2011 / 14:55
Ken iemand die t altijd heeft op dikke golven bij Workum, dus zou best kunnen
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

loekflexifoil 31 March / 2011 / 16:49

Afgelopen weekend eerste poging gedaan bij ons achter de wijk, op een oude surfplank. Zolang het lekker weer is en niet waait: top!

Highmen 31 March / 2011 / 18:43
Quote: wazzaah - 31 maart, 2011 (16:55)
Haha weet precies waar je op doelt
Denk goed, wat u met uw laatste kudo doet!

Highmen had een 3 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 19 - 26 knots op zijn Gaastra Jekyll (2011)

SUPHolland 31 March / 2011 / 19:05
Quote: loekflexifoil - 31 maart, 2011 (17:49)
Afgelopen weekend eerste poging gedaan bij ons achter de wijk, op een oude surfplank. Zolang het lekker weer is en niet waait: top!
Mooie foto. Hoe cool is dat met je spruit voor op de plank . Dat is wat sup voor mij zo leuk maakt. Je doet het met je family en de volgende dag knal je ermee op zee in de golven.

En voor je het weet verleg je je grenzen en probeer je tegen de wind in je eigen tijd te verbeteren. Beter dan in de sport school zweten.

Chuck Patterson op kop:

www.supholland.nl / Paddle Surf Hawaii / Hobie SUP / Kialoa Paddles / North Shore Inc / Ook op Faceb

-DAVE- 02 April / 2011 / 19:31
CHUCK PATTERSON !

weetjewel !

Lars91 03 April / 2011 / 17:35
Quote: wazzaah - 31 maart, 2011 (16:55)

Nja die heeft tegenwoordig geen boardje om op te varen
Fuels en een matras voor weinig wind

Lars91 had een 5 sterren sessie in Workum met maar liefst 15 - 19 knots op zijn SlingShot Fuel (2007)