jorush had een 3 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 20 knots op zijn SlingShot Fuel (2011)
Gewoon doen man allemaal in hanglos outfit en een ouwe kite op het dak ofzo.
En dan vragen of dat merk die wagen wil sponsore :)
Offe de kite met ze LE op de grond legge(op autotje ofzo) en dan oppompen en eromheen vouwen en dan 2 ruitjes eruit knippe :P
k zalnog wel ff verder brainstorme wat dis niet echt goed he
Haha das wel dik
maar moet ie wel wat kleuner dat je er met ze 4 ofzo op kan staan
heb ff een uitleg van alle onderdelen uitgezocht dus lijkt me handig er eerst een uit te zoeken, vind zelf tobbedansen wel gaaf, dan met een board als tobbe ofzow
Samenvatting spelonderdeel: 'MET JE AS OVER DE PLAS' 2004
1. De deelnemers zullen proberen met een zelfgemaakt voertuig waaraan minimaal 4 wielen bevestigd moeten zijn, startend vanaf een vertrekpunt boven aan een helling, een wedstrijdtraject af te leggen. De start van het wedstrijdtraject bevindt zich op een hoogte van ongeveer 4,40 meter boven de baan, de helling heeft een lengte van 10 meter, een breedte van 2,5 meter en een hellingshoek van 22 graden. Aan het einde van de baan gaat de helling over in het horizontale deel van het wedstrijdtraject en na een afstand van ongeveer 5 meter, gemeten vanaf de onderkant van de helling, versmalt de baan over een lengte van ongeveer 4 meter tot een breedte van ongeveer 50 centimeter. Over een lengte van ongeveer 12 meter blijft deze breedte gehandhaafd ( deel A). Op een afstand van 4 meter voor het einde van de baan hangt de finishbel, op een hoogte van ongeveer 2,5 meter boven de baan, maar met een touw onder aan de bel van ongeveer 1 meter. Het horizontale traject bevindt zich ongeveer 0,50 meter boven het water. Aan het einde van de baan ligt een vlot (afmetingen ongeveer 2,5 bij 2 meter) op het water, waar op de voertuigen eventueel kunnen 'landen'.
2. De deelnemende voertuigen moeten bestuurbaar zijn en moeten beschikken over minimaal 4 wielen en wel een ( eventueel dubbel) voorwiel, een ( eventueel dubbel) achterwiel en twee zijwielen. Deze zijwielen mogen tijdens het afleggen van het wedstrijdtraject in contact komen met deel A van het wedstrijdtraject. Zij moeten dus als het ware op dit stuk links en rechts van de baan boven het water zweven. Op het begintraject van de baan houden de zijwielen het voertuig in evenwicht. Er moeten zich tijdens het afleggen van het wedstrijdtraject minimaal 2 deelnemers in het voertuig bevinden die zich beiden minimaal 0,70 meter uit het midden van het voertuig moeten bevinden, zodat zij op deel A van het wedstrijdtraject als het ware boven het water zweven. Wanneer er zich in het voertuig meer dan 2 deelnemers bevinden, dan mogen er ook deelnemers in het midden van het voertuig zitten
Samenvatting spelonderdeel 'FIETS 'M D'R IN' 2004
I. De deelnemers zu11en proberen, gezeten op een voertuig/constructie, eventuee1 afge1eid van een fiets, een wedstrijdtraject zo sne1 moge1ijk af te1eggen.
Het voertuig moet met mense1ijke kracht worden voortbewogen en het is niet toegestaan dat deelnemers tijdens het afleggen van het wedstrijdtraject met de voeten de balk aanraken, of dat het voertuig tijdens het wedstrijdtraject in contact komt met het water.
2. Het wedstrijdtraject bevindt zich ongeveer 1 meter boven het water en heeft een tota1e lengte van ongeveer 36 meter ( exclusief start- en finishp1atform). Het startplatform bevindt zich op de kade, het finishplatform bevindt zich op het water. Het startplatform is ongeveer 60 centimeter hoger ge1egen dan het finishp1atform.
De eerste 6 meter vanaf de start 1oopt van 4,20 meter breed naar ongeveer 50 centimeter breed, de vo1gende 9 meter b1ijven 50 cm breed. Dan vo1gt er een gedee1te van 9,5 meter dat maar ongeveer 30 cm breed is, vervo1gens is het traject over een lengte van 10,5 meter en ongeveer 40cm breed en de laatste 4 meter loopt weer uit naar ongeveer 4 meter breed bij de finish
Verkorte spelopzet reglement Gein op't Plein
De deelnemers zullen proberen met een zelfgemaakt bestuurbaar voertuig waaraan minimaal 4 wielen bevestigd moeten zijn, startend vanaf een vertrekpunt bovenaan een helling, een wedstrijdtrajectzo snel mogelijk afte leggen. Dit traject bevindt zich op het land. De start van het wedstrijdtraject bevindt zich op een hoogte van ongeveer 3,40 meter, de helling heeft een lengte van 10 meter, een breedte van ongeveer 3 meter en heeft een hellingshoek van 22 graden. Na de helling is de lengte van het. traject.ongeveer 50 meter. De breedte van het traject is na de helling ca 2,50 meter, en de hoogte t.o. v. het land is ongeveer 40 cm. Aan het einde van het wedstrijdtraject bevindt zich een schuine helling die oploopt naar het finishplatform. Dit finishplatform bestaat uit nog een meter platform met daarachter een grote waterbak met een afmeting van 8 meter breed en 8 meter lang met een diepte van ongeveer 1 meter en ligt ongeveer 1,20 meter boven het wegdek. Het is nu de bedoeling dat het voertuig zo wordt bestuurd dat de metalen ringen aan het voertuig precies over een ijzeren staaf schuiven, waardoor het voertuig hangend aan de staaf naar de finishbel glijdt. Een en ander is dus vergelijkbaar met ringsteken. Het voertuig hangt dan als het ware aan de metalen ringen boven het water .
Samenvatting spelonderdeel 'TOBBEDANSEN" 2004
1. De deelnemers zullen proberen met een zelfgemaakte tobbe, kist of krat, startend vanaf een vertrekpunt boven aan een helling, een wedstrijdtraject zo snel mogelijk glijdend en varend af te leggen. De start van het wedstrijdtraject bevindt zich op een hoogte van ongeveer 4,80 meter, de helling heeft een lengte van ongeveer 12 nieter, een breedte van ongeveer 2 meter en een hellingshoek van 22 graden. De afstand vanaf de onderkant van de helling tot aan de finishbel bedraagt ongeveer 13,5 meter, en dient drijvend te worden afgelegd. De bel hangt op ongeveer 3 meter hoogte boven het water. De onderkant van het touw van de bel hangt ongeveer 1,50 meter boven het water. Aan/in het voertuig mogen attributen zijn bevestigd om het voertuig over het water naar de bel voort te bewegen. Ook mogen bijvoorbeeld onderdelen worden uitgerold om over het water naar de bel te lop en. Er mogen na de start geen losse onderdelen op het startplatform achterblijven!
De tobbe, kist of krat mag bestaan uit meerdere onderdelen, waardoor, gebruikmakend van de afremming van het water een deel van het voertuig voort wordt bewogen.
Samenvatting spelopzet Ć¢ā¬ÅFREEWHEELEN' 2004
1. .De deelnemers zullen proberen met een zelfgemaakt voertuig waaraan minimaal 4 wielen bevestigd moeten zijn, startend vanaf een vertrekpunt boven aan een helling, een wedstrijdtraject af te leggen. De start van bet wedstrijdtraject bevindt zicb op een boogte van ongeveer 4,80 meter boven de baan, de helling beeft een lengte van ongeveer 18 meter, een breedte van 2,50 meter en een hellingsboek van 22 graden.
2. De deelnemers moeten proberen met bun voertuig zo dicbt mogelijk voor bet einde van de baan, met een lengte van ongeveer 48 meter en een breedte van ongeveer 2,20 meter, tot stilstand te komen, zonder dat daarbij gebruik wordt gemaakt van remmen. Deze baan bevindt zicb drijvend op bet water direct. na de helling. In bet wedstrijdtraject bevindt zicb 1 hindernis. Na ongeveer 30 meter bevindt zich een hangbrug die ongeveer 7 meter lang is. Na de hangbrug is de baan ongeveer 2,20 meter breed en moeten de deelnemers proberen met bet voertuig zo dicbt mogelijk voor bet einde van bet wedstrijdtraject tot stilstand te komen, zonder te remmen. Het is tijdens de deelname toegestaan om bulpmiddelen te gebruiken die de luchtweerstand vergroten (zoals bet uitklappen van onderdelen, zeilen etc.).
Remmechanismen in bet water mogen eveneens gebruikt.worden,maar niet om op wat voor wijze dan ook het voertuig in welke richting dan ook voort te bewegen.
Samenvatting spelopzet 'HOOG & DROOG' 2004
1. De deelnemers zullen proberen met een zelfgemaakte constructie, rijdend, glijdend of lopend langs twee staaldraden boven het water, zo snel mogelijk een ongeveer 25 meter lang wedstrijdtraject af te leggen. Constructies hangend onder de staaldraden zijn niet toegestaan. Een (uitklapbaar) contragewicht onder het voertuig is niet toegestaan.
2. De 2 staaldraden, die elk een dikte hebben van ongeveer l,5 cm, zijn met een tussenruimte van 70 cm naast elkaar over het water gespannen. De start van het wedstrijdtraject begint op een hoogte van ongeveer l,80 meter en loopt af naar de finish op een hoogte van ongeveer l,60 meter.
3. Het is toegestaan aan de constructie velgen zonder banden en een aandrijfmechanisme (bijvoorbeeld een trapconstructie) aan te brengen, dat d.m.v. menselijke kracht wordt aangedreven. Het is ook toegestaan het wedstrijdtraject lopend af te leggen, al dan niet gebruik makend van hulpmiddelen die tijdens het afleggen van het traject gedragen, geduwd of verplaatst worden.
Remmechanismen in bet water mogen eveneens gebruikt.worden,maar niet om op wat voor wijze dan ook het voertuig in welke richting dan ook voort te bewegen.
Samenvatting spelonderdeel 'SNEL NAAR DE BEL' 2004
1. De deelnemers zullen proberen met een zelfgemaakt voertuig waaraan minimaal 4 wielen bevestigd moeten zijn, startend vanaf een vertrekpunt boven aan een hel1ing, een wedstrijdtraject af te leggen. De start van het wedstrijdtraject bevindt zich op een hoogte van ongeveer 4,80 meter. Hiema volgt een helling met een lengte van 9 meter, met een breedte van 4,20 meter welke terugloopt naar een breedte van 2,50 meter en met een hellingshoek van 22 graden.
Onder aan de helling volgt een horizontaal deel van de baan met een lengte van ongeveer 18 meter en een breedte van ongeveer 2,20 meter. Dit deel van de baan bevindt zich ongeveer 50 centimeter boven het water. De finish van het wedstrijdtraject wordt gevormd door een bel, die zich ongeveer 3 meter hoog boven het water bevindt.
2 De deelnemers starten met een zelfgebouwd voertuig. In of aan dit voertuig mag een constructie of hulpmiddel zijn aangebracht dat in/aan het voertuig meegevoerd wordt naar het einde van de baan. Dit einde van de baan wordt duidelijk gemarkeerd als zijnde een vak van ongeveer 3 meter lang, waarbinnen het voertuig tot absolute stilstand moet worden gebracht, Denk hierbij aan een deugdelijke remconstructie!!! Men mag niet met de voeten de baan aanraken (ook niet nadat het voertuig tot stilstand is gekomen) Vervolgens probeert een van de inzittenden door middel van de constructie die in/aan het voertuig is aangebracht de finishbel te luiden. Deze bel bevindt zich ongeveer 2,5 meter vanaf het einde van de baan, ongeveer 3 meter boven het water. De overige teamleden mogen als contragewicht in het voertuig blijven zit ten. Dat hoeft echter niet, maar de teamleden mogen het voertuig pas nadat deze tot volledige stilstand is gekomen verlaten en dienen daarbij in het eindvak te blijven. Pas wanneer een deelnemer er niet in is geslaagd bij de finishbel te komen, mag een volgend teamlid het telkens proberen. Wanneer het voertuig aan het eindevan de baan in het water zou geraken, of wanneer de constructie voor of na het luiden van de bel het water raakt, is de poging ongeldig.
Om de afstand van 2,5 meter te overbruggen mogen voor/achter/op/aan etc. het voertuig hulpmiddelen worden aangebracht zoals hefboomconstructies, uitschuifbare ladders, schroefbare delen etc. Deze hulpmiddelen mogen niet voorzien zijn van scherpe en/of uitstekende onderdelen waaraan u als deelnemer zich tijdens de opname kunt bezeren.
Verkorte spelopzet en reglement Tobbedansen Special.
De deelnemers zullen proberen met een zelfgemaakte tobbe, kist of krat, startend vanaf een vertrekpunt boven aan een helling, een wedstrijdtraject zo snel mogelijk glijdend en varend af te leggen. De start van het wedstrijdtraject bevindt zich op een hoogte van ongeveer 4,80 meter en met een hellingshoek van 22 graden. De afstand vanaf de onderkant van de helling tot aan het finishplatform met de finishbel bedraagt ongeveer 5 meter, en dient drijvend te worden afgelegd. Daarna moet door de voorwaartse snelheid de tobbe een schuine helling op van ongeveer 3 meter lengte die oploopt naar het finishplatform van 1 meter hoog en een oppervlakte van 3 x 2 meter met de bel. De onderkant van het touw van de bel hangt ongeveer 1,50 meter boven het platform. Aan/in het voertuig mogen attributen zijn bevestigd om het voertuig over het water naar de bel voort te bewegen. Er mogen na de start geen losse onderdelen op het startplatform achterblijven!
De tobbe, kist of krat mag bestaan uit meerdere onderdelen, waardoor, gebruikmakend van de afremrning van het water een deel van het voertuig voort wordt bewogen.
-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)
Registreerde: 05 July 2003