Snowkiten Zell am See

Door: Bassie Reacties: 23 Hits: 2623
Bassie 12 November / 2006 / 11:17

Heeft er iemand ervaring met snowkiten in Zell am See in Oostenrijk??

Ik ga in februari een weekje boarden daar en neem een kite mee.

Heb wel gehoord dat ze het daar doen maar ik kan geen informatie vinden.

kiteboardertje 12 November / 2006 / 12:03

durf je het niet te zeggen maar zoek een mooi stuk weiland op en ga daar kite ik heb het ook al paar keer gedaan is supervet maar je hebt wel wind nodig en een board wat een beetje gecentreerd is dus waar je beide kanten goed op kunt boarden.

suc6

http://www.KbWorks.nl

Laticamba 12 November / 2006 / 14:07

Mag je zomaar overal je kite oplaten? Ik zit in Februari in Kirchberg, weet wel een stuk vlak weiland.. maar mág dat zomaar??

Bassie 12 November / 2006 / 14:16
Zell Am See is een groot meer, en ik heb wel eens gehoord dat ze daar bezig waren. Dus mooier kan bijna niet zou je denken.

robbie 12 November / 2006 / 19:26

ben er vorige winter geweest, heb ze daar wel bezig gezien op het meer, dus ze zullen het er wel vaker doen en t zal wel mogen, er staat helaas vaak weinig wind:(

[carved]

johndoe 12 November / 2006 / 19:59
ik ben er de afgelopen jaren geweest en is goed  te doen is een open dal .. goede wind, huge meer .. ik zeg Top!!

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

robbie 12 November / 2006 / 20:05
hmm toen ik er zat was er weinig wind
[carved]

catapultboardertje 12 November / 2006 / 20:10
ik ben er is de zomer wel is geweest was wel top maar weinig wind voor het kite surfen maar is idd wel groot dus ideaal voor snowkite

Shizzle 12 November / 2006 / 20:35
ehmzzz toen ik er was was er zeker geen wind!!! en het meer was niemand te bekennen... en het meer was niet echt om op te lopen :)
Kitesmurf

Slis 12 November / 2006 / 20:55
wat moet je stance op je board zijn in graden om te snowkiten?
BY SLIS: LIQUID FORCE & C-SKINS

Vliegermannetje 12 November / 2006 / 22:44
gewoon het zelfde als je kitebindingen 100 100 is dus top
Shut the fuck up and LOOP that shit!

micros 12 November / 2006 / 23:36
Ducky dus :)
Crossbow 2011, Nobile T5, Long Ocean handmade twintip & wave board | | Visit www.TheDiabolo.com

StefanoMallorca 13 November / 2006 / 01:01
Kom in de winter bijna elk weekend in Zell am See. Heb alleen mensen zien schaatsen op het meer. Maar met een beetje sneeuw moet het lukken. Anders moet je op je schaatsen gaan.
Don't be afraid of opposition. Remember, a kite rises against, not with the wind.

xray 13 November / 2006 / 09:48
Vlak voor Zell liggen nog een paar mooie grote weilanden, daar zou je het ook kunnen proberen als het meer nog niet kan...
xray

Dre 14 November / 2006 / 18:36
Ik weet wel een hele toffe plek voor te kitesnowen. In Oostduitsland richting Polen/Tsjechie ongeveer 100 km voor de grens van Polen ( - 7 uur rijden vanaf R.dam). Uitgestrekte vlakten sneeuw tot zowat aan de horizon. Haast geen opstakels voor een goede wind (dus niet vlagerig). Het lijkt me helemaal top daar!! En totaal niet duur. Je kan het zelf opzoeken op google-earth. Wie gaat er mee in 2008??????

StefanoMallorca 14 November / 2006 / 18:53
Hoezo 2008?  Hoe dan met aankomende winter?
Don't be afraid of opposition. Remember, a kite rises against, not with the wind.

danielvandrunen 14 November / 2006 / 18:58
weet iemand hier toevallig ook of je kan snowkiten in Val Thorens in frankrijk? ga daar met kerst 10 dagen heen en was benieuwd of het zin heeft kite mee te nemen?
waroo

StefanoMallorca 14 November / 2006 / 20:33
Naar mijn weten heb je daar veel te veel last van kabels...

Roderick 15 November / 2006 / 10:47
Als we toch plaatsen op aan het noemen zijn waar je kunt snowkiten: Iemand bekend in de buurt van Geneve? Mijn vriendin gaat daar van de winter stage lopen. Vriest het meer van Geneve in de winter dicht? (Of ligt dat te laag en is het vergelijkbaar met het ijsselmeer?)

Roderick had een 1 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 10 - 15 knots op zijn North Rhino (2009)

caas 15 November / 2006 / 10:51

ik ben vorig jaar samen met slis bij wasserkuppe geweest. dit is echt helemaal top om te snowkiten. in de zomer wordt hier altijd geparapent. het is een flauwe helling en een grote vlakte, door de heling waait het er vrij vaak en doordat het hoog ligt is het vrij sneeuw zeker.

plaatsen als val thorens zijn kan er niet gesnowkite worden, omdat er teveel kabels zijn en niet echt grote openvlaktes...

wind is all we need!!!

caas had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 23 - 30 knots op zijn Wainman Hawaii Rabbit Gypsy (2008)

ESComputers 15 November / 2006 / 12:21

ESComputers had een 3 sterren sessie in Workum met maar liefst 14 - 17 knots op zijn North Rhino (2009)

Thamar 15 November / 2006 / 13:24

Laticamba
ik ga ook naar Kirchberg en ben er al 2x geweest.. .vertel mij is even waar dat grote vlakke weiland is.....

Thamar had een 4 sterren sessie in Schellinkhout met maar liefst 15 - 22 knots op zijn Fluid Ego (2012)

rembo 15 November / 2006 / 14:58

@roderick:
Kijk effe op
http://www.semnozkitesurfing.com/data_htm/mapsks.htm

Ook voor anderen een groot aantal spots.

Vanaf Geneve is Semnoz redelijk vlakbij /(Bij Annecy). Een van de topspots in de wereld!

jordy_hero 17 November / 2006 / 11:52
Ik ben bezig om dus een snowboard aan te schafen voor weinig om als een keertje sneeuwt in holland dan te gaan snowkite, maar hoe zit het met de wind heb je veel wind nodig. iK zelf denk dat het minder wind nodig hebt omdat je nu op je board staat met vaste ondergrond. Denk ik nu goed of zit ik verkeerd waar moet je nog meer op letten als je dit gaat doen. Alvast bedankt voor de reacties
Bruut kite :)