Bagage Martinair

Door: Flag Reacties: 36 Hits: 4449
Milamber 28 December / 2006 / 21:59
Egypte was echt top vorig jaar!!!!! Gewoon dokken en niet zeiken

Flag 29 December / 2006 / 13:17

Ik heb alles nog maar eens goed nagekeken op de site van martinair, en ben tot de conclusie gekomen dat wanneer je onder de 20kg en onder de maat 165cm blijft, je bagage gewoon gratis mee mag... Wanneer je één van deze grenzen overschreid, dan word er 80euro in rekening gebracht onder de noemer "overbagage". ( zie de gegevens hieronder )

C.....Bagagevrijdom
    ........Piece Concept
      - Een mini surfboard (incl. wave, body, boogie, kite or wake board) met maximale afmetingen van 165 cm (65 inch) = (LxBxH), met een gewicht t/m 23 kg (50 lbs), wordt als een stuk bagage met totale afmetingen van 158 cm (62 ich), beschouwd ongeacht de werkelijke afmetingen
      - Op surfboards, die groter zijn dan 165 cm (65 inch) en/of zwaarder dan 23 kg (50 lbs) zijn de normale procedures en overbagagekosten van toepassing

Overbagagekosten per retour op Martinair
      Item Euro Item Euro
      Een mini surfboard, incl. wave, body, boogie , kite or wake board met max. afmetingen 165 cm (65 inch)
      80
      Extra mast en/of giek
      80

Een board met mast, max. length 360 cm (141 inch)
      120

In de tabel hierboven staat vermeld, dat wanneer er overbagage is, dat er dan 80 euro in rekening word gebracht. Alleen is me nog een beetje onduidelijk hoe zij de maat van 165cm zien.. Want welke boardbag / board je ook hebt, als je de LxBxH doet dan zal je nooit op 165cm uitkomen. Dan zou je board wel heel minuscuul moeten zijn....

Tijn 29 December / 2006 / 13:32
    toen ze mij vroegen wat er in mijn tas zat zei ik; een vlieger!  vrouw was er heilig van overtuigd dat het golfspullen waren (waar extra voor betaald moest worden) en ging pas overstag toen ik de tas opende en mijn kite liet zien...  had trouwens mijn kites om mn board heen gewikkeld en in een grote plunje zak gestopt. niets aan het handje!
    www.TijnvanEsch.com * www.facebook.com/TijnvanEschKiteboarding * Liquid Force Kiteboarding * KiteActive.com

wazzaah 29 December / 2006 / 19:28

@ Flag LxBxH is het opgetelde totaal van de lengte breedte hoogte van een koffer.

Dus bijv. 70 30 40=140 

kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

Flag 29 December / 2006 / 20:55

Oke Wazzaahhh.... Alleen staat het in de voorwaarden dan verkeerd.. Want daar staat dit: - Een mini surfboard (incl. wave, body, boogie, kite or wake board) met maximale afmetingen van 165 cm (65 inch) = (LxBxH),

wazzaah 29 December / 2006 / 21:00

Klopt maar zo staat het volgens mij op elke site van luchtvaartmaatschappijen.

Sommige hebben daarbij ook een duidelijke tekening erbij en dan is het gelijk duidelijk. Is een beetje raar idd dat ze een x er tussen zetten.

kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

gjxl 29 December / 2006 / 22:40
    Daarbij, het "piece concept" is alleen van toepassing op een aantal bestemmingen in Noord/Midden-Amerika. Voor andere bestemmingen (zoals in Europa, Afrika, Zuid-Amerika) geldt het gewicht-concept, met andere regels. Als je leest, moet je wel goed lezen. (En Wazzaah heeft gelijk met lengte breedte hoogte). 

vroef 22 January / 2007 / 12:25
    suc6  donderdag flag, laat wel ff weten hoe het afloopt en wat je nu van plan bent te doen met je board!!

vroef had een 0 sterren sessie in Muiderberg met maar liefst 12 - 16 knots op zijn Naish Torch (2013)

Bossy 22 January / 2007 / 13:11
    Ze zijn erg streng...ben net terug uit Jasmin....en het is tot 20 kilootjes 80,- daarna is elke kilo teveel 10 euro ...trust me....
    Damn this feels goooood :P

Flag 22 January / 2007 / 14:58
    Om de één of andere reden, vlieg ik nu opeens niet meer mat Martinair maar met Transavia... Niet dat ik het heel erg vind, want als ik de regels op de transavia site doorlees, zijn ze daar een stuk milder omtrent de bagage..

mxm 22 January / 2007 / 21:28

ben donderdag teruggekomen uit hurghada en vloog héén met Martinair en terug met Transavia.

Terug was geen probleem, alles werd gewoon op de band gegooid en niet gewogen.

Heen was een ander verhaal!

Er zat een of andere doos bij de incheckbalie die wilde dat ik mijn tas opmaakte en alles eruit haalde.

uiteindelijk ging het haar om de maat  van het board.

Het board mag namelijk niet groter zijn dan 165 cm als je lengte x breedte x hoogte optelt. kortom in mijn geval 138 lang x 38 breed (breedte is niet echt van toepassing)

de maat van de tas maakt niet uit, dus als je een klein board in een grote tas stopt?????????

Kortom ik moest 80 euro bijbetalen.

dit is voor de heen en terugreis EN als je met een andere maatschappij terug vliegt heb je pech!!!

ben wel al 2x eerder met martinair geweest en toen was het weer geen probleem en hoefte ik niet bij te betalen (was nog verder weg ook)

bij andere maatschappijen (nog) geen problemen gehad

vroef 23 January / 2007 / 17:19
    Staat er ook ergens dat je maar 1 stuk bagage mag inchecken? Anders board in bobbeltjesplastic los op je tas gooien, als je maar onder die 20kilo zit!

vroef had een 0 sterren sessie in Muiderberg met maar liefst 12 - 16 knots op zijn Naish Torch (2013)