heup of zit/heup

Door: onno Reacties: 9 Hits: 1734
onno 12 February / 2007 / 19:22

Ola,

Ik zie echt iedereen met een heup trapeze varen..... ik heb een heup/zit trapeze......

Wat zijn de voordelen van een heup? Heb zelf een keer met een heup gevaren maar die zat voor dat ik het weet onder mijn oksels...... (en strakker ging ie niet want je moet ook nog kunnen ademen.....)

groet onno

north naish mystic

onno had een 5 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 15 - 20 knots op zijn Naish Park (2012)

kitertjuh 12 February / 2007 / 19:33

heup trapeze heb je veel meer bewegings vrijheid.

Het is heel belangrijk dat je er een koopt die goed vast zit en die JIJ fijn vind.

Mystic warrior vind ik zelf super trapezes. Patlove zit ook erg goed. Maar tja dat is mijn mening.

Als je een goede heuptrapeze koopt gaat hij niet naar boven of doet geen pijn.

Zelf vind ik heup vele malen fijner dan een zit of heup/zit

----> K I T E S T U F F . N L 

johndoe 12 February / 2007 / 19:35

ik zelf heb een heup trapeze maar dat vind lekkerder voor me rug en voor de tricks.

maar ga anders eens wat harnassen passen in winkel. zijn vast wel harnassen die wel lekker zitten. neem bijvoorbeelt mystic die heeft een extra kortje zodat je harnas minder snel omhoog komt.

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

LeonTwee 12 February / 2007 / 19:51

Toen ik net begon met kiten had ik een zit trapeze van dakine. Ging best eigenlijk. In het begin verloor ik nog veel hoogte en liep ik met mijn kite op 12 uur terug naar waar ik begon. De Trapeze schiet dan niet omhoog. Later werd ik beter in hoogte houden en lopen en hoefde dus niet meer terug te lopen. Had alleen op het water m'n kite laag staan. Heb een heuptrapeze gekocht en is super! Het moet immers wel de goede maat zijn als je vervolgens op het water staat heb ik er geen last meer van dat hij omhoog schiet!

www.siem.nl 'nd www.naishkites.com

paulg 12 February / 2007 / 19:53

Ik zweer bij zittrapezes, als je geen Schwarzzeneggerd bent moet een heuptrapeze super strak, of komt onder je oksels. Bovendien krijg je er gekneusde ribben van.

Met een heuptrapeze krijg je wel eerder een mooie surfhouding. Met een zittrapeze 'ga je eerder zitten poepen', je moet heel bewust recht op gaan staan en met je hele lichaam achterover leunen.

Wil je alle hippe tricks doen,moet je i.d.d. een heuptrapeze -> meer bewegingsvrijheid. Ben je meer een recreatieve kiter en wil je gewoon lekker hoog springen, neem dan een zittrapeze, je houdt je vlieger langer en makkelijker.

Koop geen goedkope prolimit ofzo, dat kost je je ballen! Zelf ben ik erg blij met m'n DaKine Fusion.

Harnassen passen in de winkel zegt lang niet alles, want de krachten die er met echt kiten op komen zijn veel groter. 

kiteboardertje 12 February / 2007 / 20:06
heup trapeze tenzij je beginner bent dan zit
http://www.KbWorks.nl

johndoe 12 February / 2007 / 20:42
toen ik begon voer ik met zit trapeze na en tijdje over gegaan op heup en gelijk met sprongen voorruit gegaan en het is ook nog eens goed voor je buikspiertjes

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Kiert 12 February / 2007 / 21:10
Heb met m'n Pro Limit Kite Waist Pro mijn rug behoorlijk verneukt. Nu weer terug naar m'n good old DaKine Fusion. Is voor je rug veel beter. Wel ben je minder soepel met bepaalde manoeuvres en  blind varen etc. Op zich is de DK Fusion kwa haakpositie niet eens zo slecht, de haak zit voor een zit-trapeze vrij hoog.

Marc_87 13 February / 2007 / 16:07
quote: paulg - Maandag 12 Februari, 2007(19:53)
''Koop geen goedkope prolimit ofzo, dat kost je je ballen!''

Ik heb zelf een prolimit kiteseat pro en het kost me echt niet mijn ballen! Al ga ik wel binnekort een heuptrapeze kopen overigens.