vergeet de gorilla ( K apparaat)
de venom en vortex ( peter lynn) zijn vele malen stabieler dan tube kites echter is de low end niet zo sterk ( wel een prima high-end) , je ziet ze meer op sneeuw (snowkiten ) en land (flyboarden ) dan op het water. ( een venom 12 kun je vergelijken met een 10 tube )
daarbij een auto zenith , laat je de bar los gaat de kite zelf rustig naar 12 ( heel relaxt bij een crash !)
ook mooi is dat deze foils niet naar beneden donderen als je er onder door komt , iets wat een tube meteen doet . de kite fladderd weer chill terug naar 12 ( nogmaals minder explosief maar veeeeele malen stabieler !!)
Er is maar 1 manier om een PL in het water te krijgen en dat is door hem er zelf in te sturen . De waterstart mocht je toch zover komen is een makkie .
PL heeft zijn naam met de gorilla aardig verne...kt maar naar mijn bevindingen met de venom weer prima terug gebracht , helaas zijn meeste kiters nu bij voorbaat al negatief.
Mijn eindconclusie na 3 jaar .......Als ik ga snowkiten of flyboarden 10x liever een foil , ga ik het water op 10x liever een tube !
punten , erg klein in opgevouwen toestand ( makkie met reizen !)
veel stabieler !!!!! ( ook echt vele malen )
super high end en prima opvangen van vlagerige wind
auto zenith
niet oppompen maar toekijken
naar mijn mening minder kwetsbaar
- punten low end
kan wokkelen of binnenste buiten klappen
minder explosief
draait langzamer
Ik vind dat je erbij mag zeggen stabieler dan c-kites, ik heb zelf bow kites en
die zijn echt zeer stabiel. Voor de rest ga ik zeker met je mee.
De Gorilla was helemaal geen slechte kite voor zijn tijd. Alleen de grotere maten (15 & 18m2) waren te langzaam en niet efficient genoeg. De meeste riders hadden een Guerilla 13m2 en 10m2. De laatste is echt de beste van de serie, zelfs beter dan de Guerilla II die het jaar erna kwam. Hiervan waren de verbetering niet zo groot, waardoor veel mensen deze links lieten liggen.
Een Venom 13 (12m2 bestaat niet) trekt net zoals een 12m2 klassieke C-kite, met meer high-end (niet te vergelijken met de hybrides van tegenwoordig). De Venom geeft bijna het gevoel van een tubekite, maar in het low-end moet je weten wat je doet. Maar deze doet zeker niet onder voor een 12m2 kite!
Prima kites voor een goede prijs, en zeer duurzaam.
Ik heb gehoord dat ze al tijden bezig zijn met een opvolger van de VenomII, waarbij ook total depower mogelijk zal zijn. Helaas krijgen ze de mega stabiliteit niet in dit concept gestopt. Daarom is hij nog niet op de markt. Marketing technisch zijn ze laat.
De stabileit van PL Arcs is vele malen beter dan de beste Bow/SLE/flat kites. Bij PL kun je rustig 15 minuten de bar loslaten, zonder dat de kite uit de lucht valt. Ook genadeloos onder je kite doorspringen zodat de lijnen slap gaan resulteert nooit dat de kite uit de lucht valt.
Ben benieuwd wat de Naish Helix gaat doen. Doordat het zwaartepunt verder naar achteren ligt zullen ze misschien ook wel heel stabiel zijn, veel stabieler wat er nu aan LEI kites op de markt is.
SKdB had een 3 sterren sessie in Bergen aan Zee met maar liefst 12 - 16 knots op zijn Peter Lynn Charger (2010)
Registreerde: 25 February 2007
Wat zijn eigenlijk de voordelen van kites die je niet moet oppompen ??bv gorilla
Het enige voordeel die ik zie is dat je hem niet moet opblazen