Welke Drysuit is het beste?

Door: v_duin Reacties: 21 Hits: 7367
v_duin 21 October / 2007 / 22:28

ik heb een vraagje, welke Drysuit is het best of kan ik tog maar beter een dikke wetsuit kopen?

ik denk er aan om een mystic lightning drysuit te kopen is dit een goed pak? B.v. qua afsluiting tegen water.

En wat zijn de voor en nadelen en voordelen van een drysuit en een dikke wetsuit?

alvast bedankt

j. van duin

johndoe 21 October / 2007 / 22:58
Een dikke wetsuit doet geen moer ;)
Je moet schoenen en handschoenen aan en je hoofd bedekken (70% van je lichaamswarmte gaat door dit deel)

dikker wetsuit heb je vrij weinig aan als je de andere delen niet bedekt...

Verders  gewoon passen:)

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

surferboy911 22 October / 2007 / 01:29

je bedoeld plassen  om je warm te houden....

En jongens het vriest zelf nog niet, hang nu nog niet de pussy's uit en ga in je shorty rammen! Zelf men grootmoeder gaat nog rammen in een shorty...

Go Big or GO HOME!!!

davidov 22 October / 2007 / 07:26
Damn, als ik nu ga kitesurfen zal het wel in mijn droogpak zijn. Lekker warm  Nu geen shorty meer voor mij. En een goeie 5/3 heb ik ook nog niet
FS

davidov had een 4 sterren sessie in Grevenlingendam, Oosterschelde zijde met maar liefst 20 - 28 knots op zijn Flysurfer Boost (2015)

nijntje 22 October / 2007 / 09:09
Dat mystic pak is top, zit lekker zeken met thermo ondergoed aan. Je moet alleen geen kiteloop headfirst landen, dan wil er nog wel eens wat water binnen komen
Alleen geschikt voor 16+ (knopen :o) )

nijntje had een 4 sterren sessie in Muiderberg met maar liefst 12 - 16 knots op zijn North Vegas (2006)

gjxl 22 October / 2007 / 09:17
Quote: 3e-kiteboarding - Zondag 21 Oktober, 2007 22:58
Je moet schoenen en handschoenen aan en je hoofd bedekken (70% van je lichaamswarmte gaat door dit deel)
Jaja. Dus je kan beter in schoenen, handschoenen en met muts en shorts aan gaan surfen, dan in een wetsuit, want het wetsuit houd maar 30% van de warmte vast?

surferboy911 22 October / 2007 / 10:00
Quote: gjxl - Vandaag 09:17
Quote: 3e-kiteboarding - Zondag 21 Oktober, 2007 22:58Je moet schoenen en handschoenen aan en je hoofd bedekken (70% van je lichaamswarmte gaat door dit deel)Jaja. Dus je kan beter in schoenen, handschoenen en met muts en shorts aan gaan surfen, dan in een wetsuit, want het wetsuit houd maar 30% van de warmte vast?

correct!

Go Big or GO HOME!!!

wouters 22 October / 2007 / 14:45

Het beste droogpak voor kiten als je niet direct kijkt naar budget...... Oceanrodeo Pyro Pro.

Als je iets minder te besteden hebt zijn er voor kiten nog wel een paar andere bekende opties.
Pyro Lite (metalen rits)
Gul Astro (metalen rits sinds 2007 als ik me niet vergis)
Mystic lightning (plastic rits)

Er zijn vast ook nog wel andere minder bekende pakken op de markt voor nog minder. Let dan wel goed op duurzaamheid, gebruikte rits en bewegingsvrijheid.

Een goed droogpak dat goed afsluit is ALTIJD tig maal warmer dan een wetsuit. 0 windchill, kleding eronder naar gelang temperatuur, niet nat uit de kleren bij het omkleden. simple as that.

Succes!

rimmert 22 October / 2007 / 14:54

JA, dat lijkt me wel heerlijk van een droogpak, gewoon droge kleertjes onder het pak, en het omkleden wordt een stuk prettiger!

Mijn tip: gewoon wetsuit werkt prima, bij echte kou: doe er een regenpak overheen. Je ziet er dan uit als een maanmannetje, maar scheelt echt VEEL.

- www.KITESTART.nl - De meest complete startpagina voor kitesurfers! -

davidov 22 October / 2007 / 15:37

Wouters, Oceanrodeo pyro pro?

Heb al menig kiter deze zien wegdoen en een Gul te halen.

Ik heb er zelf 1 met de rits op de rug. Metalen rits. Gekocht in januari '07 en geen probs mee.

deze types zjin he:

SK0003
Kite/Wakeboard
Front Zip
Dry Suit

SK0004
Kite/Wakeboard
Back Zip
Dry Suit

FS

davidov had een 4 sterren sessie in Grevenlingendam, Oosterschelde zijde met maar liefst 20 - 28 knots op zijn Flysurfer Boost (2015)

Pedroh 22 October / 2007 / 16:11
Quote: surferboy911 - Vandaag 01:29
je bedoeld plassen om je warm te houden.... En jongens het vriest zelf nog niet, hang nu nog niet de pussy's uit en ga in je shorty rammen! Zelf men grootmoeder gaat nog rammen in een shorty...

haha, dikke zeveraar.

je grootmoeder kite niet eens
(l) C21H23NO5 (l)

wouters 22 October / 2007 / 16:28

Yo davidof,

Een pyro wegdoen voor een astro? WIE!?! WAAR?!?

Zonder gein, ieder zijn ding natuurlijk. Hier een topic dat momenteel op kiteforum wordt gevoerd waar Pyro en Gul worden vergeleken. Misschien heeft men er wat aan.

http://www.kiteforum.com/phpbb/viewtopic.php?t=2342929

Vind trouwens de tip van Rimmert ook koning! Als je blijft doorvaren in een wetsuit dan zal een regenpak zeker helpen tegen windchill.

nijntje 22 October / 2007 / 16:55

Vaar nu al een tijdje met de mystic, voldoet top. Dat de rits van plastic is maakt niets uit. Je krijgt er een tube siliconen bij om in te smeren, zodat er geen verloren druppels in komen.

Als je je schoentjes en je handschoenen aan heb komt er geen druppel binnen.

Je moet alleen niet vergeten dat je een droogpak aan heb. Heb al een paar keer bijna in m'n pak gepist

nijntje had een 4 sterren sessie in Muiderberg met maar liefst 12 - 16 knots op zijn North Vegas (2006)

wouters 22 October / 2007 / 17:59

Je moet alleen niet vergeten dat je een droogpak aan heb. Heb al een paar keer bijna in m'n pak gepist

v_duin 22 October / 2007 / 19:07

whaha, ThX Dudes ik Ga voor de mystic Lighting kijke

Kite`se in de winter

nijntje 22 October / 2007 / 20:46

Quote: v_duin - Vandaag 19:07
whaha, ThX Dudes ik Ga voor de mystic Lighting kijke Kite`se in de winter

heb 'm detijds uit engeland gehaald scheelde veel euro's

http://www.powerkiteshop.com/accessories/mauimagiclightningdrysuit.ht

http://kiteshop.twintail.de/neopren-wetsuits/Mystic-Lightning-drysuit_684.html

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=230178675081

succes.

bramvk 22 October / 2007 / 21:05

Een maat van mij is erg tevreden over zijn Mystic  Lightning drysuit.

Zit goed, sluit goed.

Zelf geen ervaring, ik doe het met mijn 5/3....maar zal wel niet de hele winter zijn....brrrrr

Ozone Catalyst 7, 9 en 12, Shinn Red, North X-ride, Airush Vector www.buggyclubholland.com H114

spullenverzamelaar 07 November / 2012 / 17:05
Net een Prolimit Hydrogen drysuit loosefit gehaald bij Telstar Als je even mailt krijg je een goed prijs beter als in Engeland.Bleek ook nog het nieuwste model te zijn, de afbeelding op de site klopt niet. Pak is niet zo lomp als de Gül pakken. En de rits aan de voorzijde ook heel handig. Meteen getest en helemaal droog, ik had een ion fuse maar daar was ik niet helemaal happy mee.Nu nog uitvissen wat ik er het beste onder kan dragen. Wel alvast een fleece ondersuit Besteld.Aanrader.

Morres 07 November / 2012 / 19:10
topic is uit 2007....

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

MarcusMakkum 07 November / 2012 / 19:43
ION Fuse Drysuit...
North Kiteboarding - ION & www.NorthWestKiteboarding.com rules

markymarc 07 November / 2012 / 22:38
OR Pyro pro...de duurste en echt wel de beste.....Heb m ook!Superrr
If you don't try it, you'll never make it

markymarc had een 3 sterren sessie in Katwijk met maar liefst 21 - 32 knots op zijn Cabrinha Switchblade (2018)

extremekiter 08 November / 2012 / 16:27
De Gul Droogpakken zijn veel verkocht onder de kiters, omdat ze een hele goede prijs-kwaliteit verhoudig hebben.
Bij Gul zijn er 3 modellen: de Astro met frontzip, de Enforcer met backzip en de Fugitive, wat het stoerdere kite pak is (zit een soort van jas en capuchon aan) Verder heeft dit pak ook een pisrits, wat wel handig kan zijn!

W W W . V E R S U S S H O P . N L