johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
je bedoeld plassen om je warm te houden....
En jongens het vriest zelf nog niet, hang nu nog niet de pussy's uit en ga in je shorty rammen! Zelf men grootmoeder gaat nog rammen in een shorty...
davidov had een 4 sterren sessie in Grevenlingendam, Oosterschelde zijde met maar liefst 20 - 28 knots op zijn Flysurfer Boost (2015)
nijntje had een 4 sterren sessie in Muiderberg met maar liefst 12 - 16 knots op zijn North Vegas (2006)
correct!
Het beste droogpak voor kiten als je niet direct kijkt naar budget...... Oceanrodeo Pyro Pro.
Als je iets minder te besteden hebt zijn er voor kiten nog wel een paar andere bekende opties.
Pyro Lite (metalen rits)
Gul Astro (metalen rits sinds 2007 als ik me niet vergis)
Mystic lightning (plastic rits)
Er zijn vast ook nog wel andere minder bekende pakken op de markt voor nog minder. Let dan wel goed op duurzaamheid, gebruikte rits en bewegingsvrijheid.
Een goed droogpak dat goed afsluit is ALTIJD tig maal warmer dan een wetsuit. 0 windchill, kleding eronder naar gelang temperatuur, niet nat uit de kleren bij het omkleden. simple as that.
Succes!
JA, dat lijkt me wel heerlijk van een droogpak, gewoon droge kleertjes onder het pak, en het omkleden wordt een stuk prettiger!
Mijn tip: gewoon wetsuit werkt prima, bij echte kou: doe er een regenpak overheen. Je ziet er dan uit als een maanmannetje, maar scheelt echt VEEL.
Wouters, Oceanrodeo pyro pro?
Heb al menig kiter deze zien wegdoen en een Gul te halen.
Ik heb er zelf 1 met de rits op de rug. Metalen rits. Gekocht in januari '07 en geen probs mee.
deze types zjin he:
SK0003 |
SK0004 |
davidov had een 4 sterren sessie in Grevenlingendam, Oosterschelde zijde met maar liefst 20 - 28 knots op zijn Flysurfer Boost (2015)
Vaar nu al een tijdje met de mystic, voldoet top. Dat de rits van plastic is maakt niets uit. Je krijgt er een tube siliconen bij om in te smeren, zodat er geen verloren druppels in komen.
Als je je schoentjes en je handschoenen aan heb komt er geen druppel binnen.
Je moet alleen niet vergeten dat je een droogpak aan heb. Heb al een paar keer bijna in m'n pak gepist
nijntje had een 4 sterren sessie in Muiderberg met maar liefst 12 - 16 knots op zijn North Vegas (2006)
Je moet alleen niet vergeten dat je een droogpak aan heb. Heb al een paar keer bijna in m'n pak gepist
whaha, ThX Dudes ik Ga voor de mystic Lighting kijke
Kite`se in de winter
Een maat van mij is erg tevreden over zijn Mystic Lightning drysuit.
Zit goed, sluit goed.
Zelf geen ervaring, ik doe het met mijn 5/3....maar zal wel niet de hele winter zijn....brrrrr
Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)
markymarc had een 3 sterren sessie in Katwijk met maar liefst 21 - 32 knots op zijn Cabrinha Switchblade (2018)
Registreerde: 20 October 2007
ik heb een vraagje, welke Drysuit is het best of kan ik tog maar beter een dikke wetsuit kopen?
ik denk er aan om een mystic lightning drysuit te kopen is dit een goed pak? B.v. qua afsluiting tegen water.
En wat zijn de voor en nadelen en voordelen van een drysuit en een dikke wetsuit?
alvast bedankt
j. van duin