Zone aanduiding Wijk aan Zee

Door: papa1968 Reacties: 36 Hits: 4176
papa1968 15 April / 2009 / 19:27
ik weet het ...er is weer een regeltje bij...Smiley maar ze staan er nou eenmaal..en laat zien dat kiters het goed bedoelen.Natuurlijk komt er geen agent achter je aan rennen als je in de verkeerde zone start of het water in gaat.. maar het is voor de veiligheid van één ieder, en goed bedoelt. De NKV heeft in overleg met de Gemeente Velsen een plaatsje gekregen in overleg. En heeft een grote spot op Wijk. en vele sporters maken gebruik van het strand dus houd zoals gewoonlijk eigenlijk rekeing met elkaar en respecteer de zones een beetje.. Aloha Renéklik voor een grote versie
Papa van Wouter, Martijn en Sarah en liefzoon Troy en lief van kitebabe in spee Debby

MV87 15 April / 2009 / 19:55
Ok goed gedaan. Ik begrijp hieruit dat je dus vanaf de 2e opgang vanaf Wijk aan Zee tot de 2de? paal vanaf de pier mag kiten? (ik weet het niet zeker)

MV87 had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 27 - 35 knots op zijn Best Kahoona (2009)

robbertk 15 April / 2009 / 20:00
top werk rene! Smiley
letting GO

papa1968 15 April / 2009 / 20:07
Quote: MV87 - 15 april, 2009 (21:55)
Ok goed gedaan.Ik begrijp hieruit dat je dus vanaf de 2e opgang vanaf Wijk aan Zee tot de 2de? paal vanaf de pier mag kiten? (ik weet het niet zeker)

De zone 2 loopt vanaf Bolwerk tot paviljoen Aloha bij de Noordpier. Op de NKV site kun je de zone van boven zien met behulp van google maps.
De zone is met grote palen aangegeven met daarop de nummers van de zone. Aloha
Papa van Wouter, Martijn en Sarah en liefzoon Troy en lief van kitebabe in spee Debby

Magic_Ed 15 April / 2009 / 21:13
Doodziek wordt ik van reguleren waar het niet nodig is Smiley

Verder mag er dus niet meer gesurft worden begrijp ik Smiley
w w w . v e r s u s s h o p . n l

MV87 16 April / 2009 / 06:45
Quote: papa1968 - 15 april, 2009 (22:07)
Quote: MV87 - 15 april, 2009 (21:55) Ok goed gedaan.Ik begrijp hieruit dat je dus vanaf de 2e opgang vanaf Wijk aan Zee tot de 2de? paal vanaf de pier mag kiten? (ik weet het niet zeker) De zone 2 loopt vanaf Bolwerk tot paviljoen Aloha bij de Noordpier. Op de NKV site kun je de zone van boven zien met behulp van google maps.De zone is met grote palen aangegeven met daarop de nummers van de zone. Aloha

Dat is duidelijk thanks!

MV87 had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 27 - 35 knots op zijn Best Kahoona (2009)

ZenZen 16 April / 2009 / 07:06
Ik neem aan dat er voor de Bunker nog wel gevaren mag worden en dat het verbod pas geld bij de strandhuisjes opgang.
Weet iemand hoe dit verbod geldt als je bv. een downwinder vanaf Aloha naar Castricum gaat doen?

Plankzeilers mogen nog wel de golven langs de pier surfen..... Smiley
Vind het overigens vreemd dat er (naast paardje rijden) geen seizoen/tijden aan het verbod is toegekend.

Overall: Een onduidelijk bord en helaas komt het nooit voor dat recreatie en activiteiten als windsurf sport gelijktijdig kunnen plaatsvinden.......

JePe 16 April / 2009 / 07:06
Huh? Ik zie op bord links (zone1 en 3) staan dat je mag windsurfen, maar rechtsonder dat het niet mag.... in zone 3. Smiley
klik voor een grote versie
Enne, geen windsurfertje in zone 2... dus??? is dat wel of niet? enne, als zone1 bij de pier is, ... daar mag je wel windsurfen?? Daar zijn alleen golfsurfers..

http://www.jepe.nl -- kite piccies... ;-)

JePe 16 April / 2009 / 07:07
Volgende stap in regulatie: Betaald parkeren... kun je nu op wachten Smiley
http://www.jepe.nl -- kite piccies... ;-)

aman 16 April / 2009 / 09:27
ik stel in dit geval voor dat we massaal deze regels aan onze laars lappen. en als ze gaan handhaven moeten we die zones maar eens laten verdwijnen.

Waves waves waves

papa1968 16 April / 2009 / 10:45
Quote: aman - 16 april, 2009 (11:27)
ik stel in dit geval voor dat we massaal deze regels aan onze laars lappen. en als ze gaan handhaven moeten we die zones maar eens laten verdwijnen.

Aman ik begrijp je frustratie hoor weer regeltjes en bordjes..maar de zones zijn er met een doel..niet meteen zo reageren er zijn gewoon afspraken gemaakt tussen de gemeente en er veranderd bijna niets..het was te eigenlijk te doen op het strand, waar de blowkarts en andere strandactiviteiten het familiestrand overspoelden..je kent het wel de evenementen bureaus en activiteiten clubs die overlast veroorzaakte. Als het waait als wij het strand opgaan zie je geen zwemmers en het familiestrand is verder toch uit het gebied waar de kiters zich ophouden (lees Bolwerk)

Aloha en hou het commentaar redelijk...Aloha Smiley

En JePe je mag voorlopig overal graties parkeren.. jij zo ie zo hoor..doe gewoon een press kaartje erop..maar er komen idd meer parkeerplaatsen en camperplaatsen.. die gratis zijn..en er komt zelfs warm water douche mogelijkheid bij Aloha op de parkeerplaats..Ja en het verborgen beleid van de Gemeente ik weet het niet maar hou de maar rekening mee dat niemand in Wijk aan Zee zit te wachten op betaald parkeren haha..Smiley

-DAVE- 16 April / 2009 / 11:02
Heb nu tijdje gekeken hoe dat bord nou werkt, ik kan er niet uitkomen....
Tijd voor een kaartje vanuit de lucht met de aangegeven zones? Die boel is nu tegenstrijdig!
Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

Surfz 16 April / 2009 / 11:33
Mensen die moeite hebben met de golven/stroming allemaal nu naar ijmuiden (of ergens anders) Smiley
http://www.ikiteboarding.com/kiteboarding/articles/getting-back-to-the-roots-of-kiteboarding.aspx

MV87 16 April / 2009 / 12:16
Als je op de site van de NKV kijkt en vergelijkt met bovenstaand bord dan zou de rode zone naast de noordpier Zone 1 zijn, het hele groene gedeelte zone 2 en alles rechts naast het groene gedeelte Zone 3.
Link

-DAVE- 16 April / 2009 / 13:02
Dank je MV87 Smiley
Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

Mares 16 April / 2009 / 13:11
ik geloof dat je zelfs niet meer bij de pier mag starten.. kijk maar naar de zone's.. zone 1 is bij de pier.. iig.. dat denk ik.. en heb dus maar 'n plaatje gebrouwen.

klik voor een grote versie

Woodmaster 16 April / 2009 / 14:55
Lol wel een hele kleine eerste zone!
Maarre...... krijgen wij ook douches op IJmuiden?!!!!!
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

wazzaah 16 April / 2009 / 15:22
Dus de windsurfers mogen alleen nog maar in zone 1? Smiley
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

Mares 16 April / 2009 / 15:45
klopt wazzaa .. als ik het bord zie.. en ik ben er zelf ook geweest.. dan lijkt mij dit de verdeling die zij zoeken.. maar zoals ik al zei.. het is 'n interpretatie, dus wie weet is het anders en is het stuk wat kleiner dan ik nu schets Smiley..

micros 16 April / 2009 / 15:56
Net als bij IJmuiden zal de zonegrens wel tussen die twee houten palen lopen.
Crossbow 2011, Nobile T5, Long Ocean handmade twintip & wave board | | Visit www.TheDiabolo.com

papa1968 16 April / 2009 / 15:59
Quote: Mares - 16 april, 2009 (15:11)
ik geloof dat je zelfs niet meer bij de pier mag starten.. kijk maar naar de zone's.. zone 1 is bij de pier.. iig.. dat denk ik.. en heb dus maar 'n plaatje gebrouwen.
Jeb klopt je plaatje is helder.. thnx!!Smiley idd bij de pier is eigenlijk nu alleen voorbehouden aan surfers vanwege de golfslag daar. In eerste instantie mochten die niet meer golfsurfen voor de paviljoens Aloha en Timboektoe maar er is voor de golfsurfers geen andere plek waar de golven zo goed rollen vandaar dat ze een uitzondering hebben gekregen om voor de paviljoens te surfen...AlohaSmiley

Magic_Ed 16 April / 2009 / 16:05
Nee, voor surfers is er volgens het bord juist helemaal niets geregeld. Wel voor zwemmers, windsurfers en kitesurfers, maar niet voor surfers. Overigens zijn er wel meer plekken die goed zijn (graveyard bijvoorbeeld).

Maakt allemaal niet uit, leven en laten leven!
w w w . v e r s u s s h o p . n l

vroef 16 April / 2009 / 16:14
dus vanaf de bunker niet meer naar het noorden lopen?

vroef had een 0 sterren sessie in Muiderberg met maar liefst 12 - 16 knots op zijn Naish Torch (2013)

-DAVE- 16 April / 2009 / 16:46
Quote: vroef - 16 april, 2009 (18:14)
dus vanaf de bunker niet meer naar het noorden lopen? 

KLopt.

aman 16 April / 2009 / 19:45
daar gaat mijn hanglos effect

nou jongens ik doe het wel alleen.
Waves waves waves