Zone aanduiding Wijk aan Zee

Door: papa1968 Reacties: 36 Hits: 4177
Mares 16 April / 2009 / 20:52
ik snap je niet, aman? ga je nou alleen tegen de stroom in? en wat is het nut ervan? naast het riskeren van een spot!!!

Volg gewoon die regels.. ipv een zinloze actie

Langbeest 16 April / 2009 / 21:07
Als die zeehonden nu ook daar maar blijven en zich niet verspreiden over 200m kuststrook.
Dit gebeurt regelmatig en is werkelijk levens gevaarlijk.
Ze liggen maar wat te dobberren in het water en met een beetje golven zie je ze niet eens.
Geen wind....neem een thermoskan mee

Job 16 April / 2009 / 21:26
Hehehe zeehonden.... Als je het strand op komt bij de bunker zie je aan de rechterkant 2 grote palen. Dat is het einde van zone 2.

Job had een 0 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 14 - 18 knots op zijn Best Waroo (2008)

-DAVE- 17 April / 2009 / 06:17
Aman, ik maak me ook wat zorgen, regels stoten mij ook tegen den borst.
Maar ik denk dat de praktijk gewoon hetzelfde blijft. Dat ook jij voor je eigen hut kan opstappen en anderen ook, ik zit met strandhuissie helemaal buiten de zone, maar neem ook aan dat ik gewoon me ding kan blijven doen wat ik al 35 jaar daar doe. En dat is daar het water in gaan voor me eigen hok!
Gewoon de zee op gaan en lekker opkruizen richting Zone

En boven de 5-6 bft. zijn er alleen maar enkele  strandwandelaars, ik denk dat het gewoon als alle ander jaren zal zijn.

-ik zal me wel lichtelijk aan de zone gaan houden, dat wel!- 
Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

FeRNandeZ 17 April / 2009 / 07:25
Wat een gezeur, je zal lekkr zo'n huisje op het strand hebben om elke dag zo weg te kiten, mag het ineens niet meer.
Op een gimiddelde dag zwemt daar niemand.
kantje board !

papa1968 18 April / 2009 / 17:54
Dave goed omschreven..Thnx Smiley dat bedoelde ik ook haha ben klaar met bouwen hoor bakkie doen binnenkort..
Papa van Wouter, Martijn en Sarah en liefzoon Troy en lief van kitebabe in spee Debby

Bignelis 18 April / 2009 / 20:12
Persoonlijk vind ik dit een hoop duidelijkheid geven en het zal zeker op de drukke dagen leiden tot veiliger situaties. Alleen vind ik het wel een serieus punt dat ook heel duidelijk benoemd wordt waar gegolfsurft mag worden. Deze jongens zijn praktisch onzichtbaar en liggen soms over de volle breedte van het strand.
Grote dromers denken. Grote denkers dromen

Bignelis had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 17 - 18 knots op zijn Takoon Furia 2 (2009)

FrEeZe 18 April / 2009 / 20:38
Ohhh nou prima toch? Flink stuk ruimte, en inderdaad tegen de pier aan is 't stukje waar 't vol ligt met golfsurfers, daar kun je toch niet relaxed kiten...

Magic_Ed 19 April / 2009 / 07:30
Nee, niet prima, waarom regels maken als dit in de praktijk al werkt? Dit zorgt ervoor dat Harry Joep gaat uitschelden omdat die in een bepaalde zone moet zijn, terwijl voorheen beiden rekening met elkaar hielden.

Dit soort regels zijn er alleen om mogelijke risico's voor de overheid (aansprakelijkheid stelling) te ontwijken en heeft weinig te maken met echte veiligheid.

Schijnveiligheid Smiley
w w w . v e r s u s s h o p . n l

-DAVE- 19 April / 2009 / 08:02
..Ed,  ben deels met je eensch.. maar ik denk ook dat je er niet aan ontkomt.
Het wordt steeds drukker! En sommigen hebben echt de regels nodig. Ook bezoekers van 'buitenaf' die komen kiten (landrotten, meerkoeten en duitsers ) moeten toch ergens weten waar ze aan toe zijn en wat waar mag.

Wat jij zegt over we denkten toch al aan elkaar, gaat met zo veel be-oefenaars niet meer echt op! 
Die knusse tijd met aan elkaar denken was tot 2006 ongeveer.

PS. bowkites zijn nog altijd de echte Schijnveiligheid Smiley
Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

Niels1990 23 April / 2009 / 14:16
Als het echt lekker waait is het niet druk met golfsurfers. Geloof dat alleen de windsurfers er flink op achteruit zijn gegaan en volgens mij maakt het ook niet zo heel erg uit als je een beetje ten noorden van de kitezone zit.

Mares 24 April / 2009 / 11:16
gaat erom dat je je zoveel mogeljik aan de regels houdt! Op naar Wijk aan zee zodra de wind t toelaat Smiley