Kite kopen in Duitsland

Door: koenvandenberg Reacties: 11 Hits: 8656
johndoe 04 August / 2008 / 22:06

Ladies and Gents,

sinds kort ben ik ook besmet met het kite virus. Een grote stap want tot nu toe slechts een fanatiek windsurfer. Nu sta ik op het punt een eigen setje te kopen maar loop ook tegen een flinke investering aan. Mijn windsurfspullen scoor ik meestal bij een aantal shops in Duitsland die het nieuwste spul aanbieden tegen aanzienlijke kortingen (vaak wel 30/40% ) Werkt dit ook zo in de kite wereld en wie weet goede shops of heeft ervaringen met kopen in Duitsland?

Thanks,

Koen

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

kobrin 04 August / 2008 / 22:15
  Yo Koen, ik heb bijna al mijn spullen online bij kiteboardshop gekocht, prima prijzen en service.

Maar als je echt Duits wil gaan, surfpirates is ook echt de moeite!

KiteboardShop.com

Surfpirates Online Shop

mvg

K

www.aboards.eu

kobrin had een 3 sterren sessie in Oosterschelde - Oesterdam met maar liefst 17 - 21 knots op zijn Ozone Catalyst (2014)

idefixe 04 August / 2008 / 22:17

Lonasport

Slingshot , Gibbon

D-ice 08 August / 2008 / 11:13
  Hee Koen,

Wat ik meestal doe is niet kiezen voor 1 shop, maar gewoon internet in de gaten houden...
Zeker in het begin heb je nog geen zin om 2000 eurie uit te gaan geven voor een setje....
dus ff wat kiteshops afgaan op internet en kijken naar hun aanbiedingen...

Meestal zijn er wel kites te krijgen van bijvoorbeeld het vorige seizoen... helemaal nieuw alleen het vorige model... dit scheelt vaak al meer als de helft!

Toevallig ook via E-bay een keer bij een shop terecht gekomen in Duitsland...
www.bigboysports.de verkoopt bijvoorbeeld heel veel spullen via e-bay... wanneer je dat een beetje slim speelt heb je alles voor de helft van het geld...
Ik heb daar bijvoorbeeld een demo Spleene board gekocht voor 280 euro....
(board was 3x gebruikt en heeft een nieuwwaarde van bijna 700 euro... is toch leuk)

Alleen het verzenden is wel altijd wat duurder natuurlijk... ik ga het meestal zelf halen... weet ik in ieder geval wat ik koop.. voor ik al me geld kwijt ben... (rij wel een lease auto dus benzine kost me niks....)

Succes!!

rimmert 08 August / 2008 / 11:31

Ik raad je aan lekker 2007 spul overjarig nieuw te kopen. In NL of Duitsland. Misschien zelfs 2008 spul van merken die al 2009 op de markt hebben.

Heb je toch nieuwe kites voor een 'prikkie'. Ook bij de NL shops valt goed te onderhandelen natuurlijk, helemaal als je meerdere dingen tegelijk koopt.

- www.KITESTART.nl - De meest complete startpagina voor kitesurfers! -

TORRO 08 August / 2008 / 11:58
Wie heeft het telefoon nummer van kitepirates.de Die op de site werkt niet...

JoriZ 08 August / 2008 / 12:27
Nummer van anton: 0615257347. Hier bel ik hem altijd op.
Ride it like you stole it...

Gerard79 08 August / 2008 / 14:21
Quote: TORRO - Vandaag 11:58
Wie heeft het telefoon nummer van kitepirates.de Die op de site werkt niet...

Ik heb ze dinsdag nog gebeld via het nummer van de website, zonder problemen.

Takoon LOG 5m, Furia 7m & 9m. Takoon Burning 6'2"

Woodmaster 08 August / 2008 / 17:06

Vergeet je niet om rekening te houden met de huidige koers van de Duitse euro???

Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

HJ11 08 August / 2008 / 20:52

Ga naar de nationale site van het merk waarvan je een kite wilt gaan kopen en kijk wie de importeurs allemaal zijn. Type dan in het Engels een bericht met het verzoek voor de laagste prijs voor product X.

Vervolgens schrijf je alle bedrijven in europa aan en kijk je naar de prijs verschillen loser

Koop met visa of creditkaart want dan is alles verzekerd en klaar ben je ThumpsUp

Garantie en servise heb ik alleen maar goede ervaring mee gehad ThumpsUp

Ps de prijzen op de sites zijn niet de laagste prijzen en er is dus altijd nog onderhandeling mogelijk.

HJ11 had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 23 - 32 knots op zijn Zeeko Krush (2011)

RutgerDB 09 August / 2008 / 00:47

Persoonlijk prima te spreken over windsurf.de - aardige gasten en Duitsers weten wat service/garantie is en proberen je niet af te schepen door je naar de importeur door te sturen.

Heb mijn hele set daar gekocht en een topprijs kunnen maken vorig jaar!

....................................................................................................

HJ11 09 August / 2008 / 05:55
Jekunt via de Duitseshops ook gewoon in Nederland de kites testen. Zijn veel kitescholen die een samenwerkingverband hebben met bijv windsurf.de en dan kan je gewoon de kite in NL testen

HJ11 had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 23 - 32 knots op zijn Zeeko Krush (2011)