johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
Lars91 had een 5 sterren sessie in Workum met maar liefst 15 - 19 knots op zijn SlingShot Fuel (2007)
Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)
blouwen had een 3 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 20 - 24 knots op zijn Naish Torch (2008)
Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)
maayke had een 5 sterren sessie in Mui Ne met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Best Cabo (2013)
Registreerde: 11 January 2009
sinds vorige zomer ben ik weg van het kiten en ik gebruik dan ook elke minuut dat de wind blaast om te kiten.
In de nazomer reis ik altijd naar de middellandse zee met de zeilboot en ook daar zou ik willen kiten.
Kheb 't een en 't ander op gezocht maar echt goeie guides heb ik niet gevonden met betrekking tot een boat launch...
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en die willen delen met mezelf en de community? thanks
Hier is wat ik al van tips heb gevonden:
-aan land je kite opzetten, lijnen uitlopen en bevestigen, daarna terug oprollen
-fifth aantrekken (voor het oprollen)zodat je je kite rustig kan laten opvliegen terwijl je de lijnen aan het afrollen bent (lijkt me niet zo safe)
-gebruik van een turbo launcher (geen zin om zo'n ding aan te schaffen)
-drifting launch (lijkt me nog het best)
Het grootste probleem lijkt me gewoon de lijnen te zijn, op zich kan je gewoon je kite vanop het water launchen.
Ohja, en ik wil nog levend terugkomen ook, dus misschien zijn er mensen die ook nog tips hebben voor de landing enzo... alles is welkom :D
grtz
peanut