Wat is dat met die Zuidwester wind?

Door: Gilbert Reacties: 26 Hits: 2585
Gilbert 05 September / 2008 / 12:16

Het waait nu echt al een half jaar of eigelijk dus het hele seizoen al zn beetje ZW naar mijn idee. Ten minste als het redelijk waait is het Zuid west. Ik kan me herinneren dat het andere seizoenen ook vaak Noord was, maar dit jaar nog eigelijk helemaal niet.

Iemand die hier een verklaring voor heeft? Kwordt er gek van, noord is veel chiller voor mij.

johndoe 05 September / 2008 / 12:22

Dit wordt geleverd op bestelling!!!

Jur had het verzoek ingedient voor ZW, lekker stabiele wind, dus hierbij.

.

Je kunt altijd verzoekjes indienen met een redelijke tegenprestatie, dan zullen we kijken of we je verzoek in behandeling zullen nemen Smiley.

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

wazzaah 05 September / 2008 / 12:28

Zomers heb je gewoon weinig Noordenwind, veel meer zuid en oost. Pas als het orkaan seizoen begint krijg je weer meer wind uit het noorden van orkanen die langs Florida omhoog gaan.

kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

rikss 05 September / 2008 / 12:38
kortom... gewoon heerlijk die ZW wind... Smiley

JeroenW 05 September / 2008 / 12:42
ZW is toch gewoon prima?? Niets te klagen..
Surfing is the only way, the only way for me,.....................now surf......

JeroenW had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 20 - 22 knots op zijn Peter Lynn Escape (2019)

BT17 05 September / 2008 / 12:49

haha, het is verre van zuidwest iedere keer.

stomme vlagerige zuiden shitSmiley

Morres 05 September / 2008 / 13:25

ZW is volgens mij de overheersende windrichting in NL. Alleen is het nu vaker een een hardere ZW, maar als het dan NW is, is het ook meestal goed poeieren :)

Edit: plaatje gevonden

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

JePe 05 September / 2008 / 13:29
Gisteren op Wijk surfde iedereen met big smile! Zowel kite, wind als golfsurfers! Weinig klachten over zw winden dit jaar aldaar! Beter zw wind dan helemaal geen wind! Smiley
http://www.jepe.nl -- kite piccies... ;-)

GelooptGeflipt 05 September / 2008 / 13:36

rip hem ook al de hele week @ ZandvoortSmiley

Works sucks..Skool sucks...GONE SURFING!!!Smiley

Soul is how I do it, surf is my lifestyle, Soulsurfer for life! Be cool while you surf, chilled whil

Annie 05 September / 2008 / 13:59
Zuid-west rocks!
BEST-kiteboarding, Underwave, Schwerelosigkite

Gilbert 05 September / 2008 / 14:43
Ik ben liever rechtsvoor, heb nu wel is zin die golven als kickerte gebruiken ipv obstakel :)

Magic_Ed 05 September / 2008 / 14:54
Sinds wanneer is een golf een obstakel? Rijden dat ding! En anders lekker op het IJsselmeer varen, blijven er meer golven over voor de liefhebbers Smiley
w w w . v e r s u s s h o p . n l

Gilbert 05 September / 2008 / 18:27
waar ik woon is alles met noord veel lekkerder de wind en zuid niet te doen :P

patrick020569 05 September / 2008 / 19:07
Moet niet gekker worden, nu al gezeik over ZW. Koop een auto en rij een stukje.....Smiley and many glorious days wil be yours.
Durex, de Haarwinkel, red light district, webcamgirls.

Nature 05 September / 2008 / 21:05
Quote: patrick020569 - Vandaag 19:07
Moet niet gekker worden, nu al gezeik over ZW. Koop een auto en rij een stukje..... and many glorious days wil be yours.

Als de benzine prijs nou eens daalt of de prijs van treinkaartjes dan maakt t niet uit

Doe mij maar W NW. N . NO O Ja muiderber ja lekker dichtbij :) Lekker op de fiets

Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

nils 05 September / 2008 / 22:49

soms heb je wel eens een tijd dat het lang uit dezelfde richting waait..... wordt je gek van als het NW is of N of zo. Heeft volgens mij met hoge luchtstromen of zo te maken denk ik. Maar ZW vind ik helemaal te gek. Gisteren in Wijk was echt helemaal te bruut, echt zulke mooooooiiiiiieeeee golven!!!

Smiley

Zo de wind waait waait mijn jasje.

Woodmaster 05 September / 2008 / 22:58

GLOBAL WARMING!!!

Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

duinkiter_olivier 06 September / 2008 / 00:04
IK KRIJG GVD GROTE KRAMPE VAN DIE ZW'ER Smiley
WWW.DUINKITERS.NET

a3ian 06 September / 2008 / 00:14

ongeloofelijk klagen over zw

oost dat is kut

TMK 06 September / 2008 / 00:27

Zuidwester of Noordwesterwind

Wat heb ik lekker van de week in die golven kunnen raggen zeg! Smiley

Eigenlijk is alles best behalve aflandige wind en Noord en Zuiderwind. Want daar heb ik niks aan, vind ik.

Kiteboarding gets me high, in the sky!!!

gostez 06 September / 2008 / 00:50

Klein lesje aardrijkskunde:

1. Sahara = evenaar = heet > lucht stijgt op en drijft naar het noorden (zuidelijk halfrond naar het zuiden) > zuidenwind in nederland.

2. Aarde draait > wind buigt af > Windrichting is zuidwest.

Et voila

Tenzij er dus een drukgebiedje in de buurt van NL roet in het eten gooit is de windrichting doorgaans

Zuid-West

En dat betekent voor mijn spots BEUKEN !! Smiley

gostez had een 3 sterren sessie in Noordwijk Noord met maar liefst 19 - 29 knots op zijn Ozone Instinct Sport+ (2009)

zeelandkiter 06 September / 2008 / 10:38

perfecte uitleg:) thnx.

ik vin die ZW wind nie verkeerd or kga vanmiddag ook weer middagje rammen met ZW:D

wat een leven he:D

www.sander-bos.com North Kiteboarding / ION Essentials / 4Wind Watersports

Daxx 06 September / 2008 / 11:41
Quote: TMK - Vandaag 00:27
Zuidwester of Noordwesterwind Wat heb ik lekker van de week in die golven kunnen raggen zeg! Eigenlijk is alles best behalve aflandige wind en Noord en Zuiderwind. Want daar heb ik niks aan, vind ik.

Wacht maar een keer totdat jij gaat varen met noord op ijmuiden, geloof me dan vind je dat ook helemaal niet ergSmiley
VEGAS

Daxx had een 3 sterren sessie in Rockanje met maar liefst 25 - 35 knots op zijn North Vegas (2007)

Govert 06 September / 2008 / 12:18
Noord west op IJmuiden.. Smiley

Govert had een 4 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 20 - 25 knots op zijn SlingShot Fuel (2011)

krul 09 September / 2008 / 19:24
Test