Dit wordt geleverd op bestelling!!!
Jur had het verzoek ingedient voor ZW, lekker stabiele wind, dus hierbij.
.
Je kunt altijd verzoekjes indienen met een redelijke tegenprestatie, dan zullen we kijken of we je verzoek in behandeling zullen nemen .
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
Zomers heb je gewoon weinig Noordenwind, veel meer zuid en oost. Pas als het orkaan seizoen begint krijg je weer meer wind uit het noorden van orkanen die langs Florida omhoog gaan.
wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)
JeroenW had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 20 - 22 knots op zijn Peter Lynn Escape (2019)
haha, het is verre van zuidwest iedere keer.
stomme vlagerige zuiden shit
ZW is volgens mij de overheersende windrichting in NL. Alleen is het nu vaker een een hardere ZW, maar als het dan NW is, is het ook meestal goed poeieren :)
Edit: plaatje gevonden
Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)
rip hem ook al de hele week @ Zandvoort
Works sucks..Skool sucks...GONE SURFING!!!
Als de benzine prijs nou eens daalt of de prijs van treinkaartjes dan maakt t niet uit
Doe mij maar W NW. N . NO O Ja muiderber ja lekker dichtbij :) Lekker op de fiets
Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)
soms heb je wel eens een tijd dat het lang uit dezelfde richting waait..... wordt je gek van als het NW is of N of zo. Heeft volgens mij met hoge luchtstromen of zo te maken denk ik. Maar ZW vind ik helemaal te gek. Gisteren in Wijk was echt helemaal te bruut, echt zulke mooooooiiiiiieeeee golven!!!
GLOBAL WARMING!!!
Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)
Zuidwester of Noordwesterwind
Wat heb ik lekker van de week in die golven kunnen raggen zeg!
Eigenlijk is alles best behalve aflandige wind en Noord en Zuiderwind. Want daar heb ik niks aan, vind ik.
Klein lesje aardrijkskunde:
1. Sahara = evenaar = heet > lucht stijgt op en drijft naar het noorden (zuidelijk halfrond naar het zuiden) > zuidenwind in nederland.
2. Aarde draait > wind buigt af > Windrichting is zuidwest.
Et voila
Tenzij er dus een drukgebiedje in de buurt van NL roet in het eten gooit is de windrichting doorgaans
Zuid-West
En dat betekent voor mijn spots BEUKEN !!
gostez had een 3 sterren sessie in Noordwijk Noord met maar liefst 19 - 29 knots op zijn Ozone Instinct Sport+ (2009)
perfecte uitleg:) thnx.
ik vin die ZW wind nie verkeerd or kga vanmiddag ook weer middagje rammen met ZW:D
wat een leven he:D
Daxx had een 3 sterren sessie in Rockanje met maar liefst 25 - 35 knots op zijn North Vegas (2007)
Govert had een 4 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 20 - 25 knots op zijn SlingShot Fuel (2011)
Registreerde: 16 August 2007
Het waait nu echt al een half jaar of eigelijk dus het hele seizoen al zn beetje ZW naar mijn idee. Ten minste als het redelijk waait is het Zuid west. Ik kan me herinneren dat het andere seizoenen ook vaak Noord was, maar dit jaar nog eigelijk helemaal niet.
Iemand die hier een verklaring voor heeft? Kwordt er gek van, noord is veel chiller voor mij.