Upwind bodydraggen...

Door: tommieboy Reacties: 49 Hits: 4324
FerdiH 09 June / 2009 / 20:37
Ik strek ook m'n arm en peddel met n'n benen om sneller te gaan.

FerdiH had een 5 sterren sessie in Julianadorp met maar liefst 27 - 33 knots op zijn F-One Tribal (2007)

johndoe 09 June / 2009 / 20:49
Quote: ostendlocal - 9 juni, 2009 (11:30)
heb nie echt tekentalent zoals je ziet(maar wel tijd teveel)

Shit ruilen... ik heb tekentalent maar tijd te kort!

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

ostendlocal 09 June / 2009 / 20:51
Quote: Rodger - 9 juni, 2009 (22:49)
Quote: ostendlocal - 9 juni, 2009 (11:30) heb nie echt tekentalent zoals je ziet(maar wel tijd teveel)Shit ruilen... ik heb tekentalent maar tijd te kort!
tijd teveel door ziek thuis te zitten.. wil je nog steeds ruilen?Smiley

ostendlocal had een 2 sterren sessie in Oostende met maar liefst 16 - 18 knots op zijn SlingShot Fuel (2012)

coconutplukker 10 June / 2009 / 05:12
Quote: Woodmaster - 9 juni, 2009 (11:49)
Quote: Dylan - 9 juni, 2009 (11:37) volgens mij neemt hij jullie hard in de maling."Ik heb alleen geen moeite meer met hoogte lopen, hoog springen/boardoffs, frontoll,backroll etc...en heb ook al wat wakestyle tricks onder de knie zoals railey, s-bend, railey to blind, s-bend to blind en 360 HP land ik ook al af en toe..... Toch vind ik mijzelf nog steeds een beginner.."Volgens mij ook. Tevens denk ik dat hij gewoon dolgraag zijn tricks met ons wil delen.Nou vooruit dan maar.........Zo Tommieboy wat ben jij goed zeg!!!

Smiley

kitesufferd 10 June / 2009 / 05:41
Very funny, Scotty. Now beam down my clothes!

kitesufferd had een 5 sterren sessie in Strand Horst met maar liefst 16 - 20 knots op zijn F-One Bandit VII (2014)

TORRO 10 June / 2009 / 09:19
Bij het leren van die truuks ben je dan al aardig wat planken verloren..

tommieboy 11 June / 2009 / 12:23
Klopt bij het leren van die tricks ben ik inderdaad ook wel eens 10 minuten in het water gelegen voordat ik mijn plankje terug had.... Zeker bij het to blind landen..... Maar ben nu wezen oefenen met de tips.... En het gaat al iets beter gewoon niet bang zijn om verder van je boardje te raken inderdaad lange banen maken..... Kite aan de zijkant enzovoort....
North Vegas 7,9 &12m2 2012North Select 132x40,5 2010North Wam 6'0'' 2012

liquid-black-air 11 June / 2009 / 13:31
zijn je boardoffs altijd goed gegaan dat je dit zelden tot nooit hebt hoeven oefenen ofzo.Smiley
if u dont dare to fly, you'll never get high

johndo 11 June / 2009 / 14:09
Om het het allemaal wat makkelijker te laten verlopen, zou je ook eens een Go Joe kunnen gebruiken
het zal je wel een begginers imago geven maar wat the hell het zorgt er wel voor dat je je board snel terug hebt.
geen idee wat een Go joe is http://www.youtube.com/watch?v=UH-mPNFTSo0
Suc6
on fire

tellavist 11 June / 2009 / 14:32
Leashes zijn uit den boze. ik snap niet dat ze die dingen op de markt brengen. ik dacht dat elastiek leashes niet meer verkocht werden. zag ik laatst echt nog iemand mee! levens gevaarlijk die troep!
Alain Duckers.

Highmen 11 June / 2009 / 14:37
@Tellavist: Als je nou eerst eens goed leest voordat je commentaar geeft had je geweten dat het helemaal niet om een leash gaat.
Denk goed, wat u met uw laatste kudo doet!

Highmen had een 3 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 19 - 26 knots op zijn Gaastra Jekyll (2011)

Mario 11 June / 2009 / 17:50
bij die lange banen ook een beetje visualiseren waar je board achter je kan liggen,in plaats van zonder verstand bodydraggen en dan omdraaien en geen idee hebben waar je board zou kunnen liggen
WWW.KITESTUFF.NL

Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

Karta 11 June / 2009 / 18:25
Als je het echt goed wil leren. Kom dan langs in IJmuiden. In 10 minuten leg ik het je uit met je eigen kite en kun je het als het goed is daarna zelf. Je moet het even "voelen" en dan vergeet je het niet meer. Het heeft ook veel te maken met je lichaamshouding. Doen? Mail maar.
www.KartaBoardsports.com & www.KitesurfschoolTerschelling.nl

tommieboy 11 June / 2009 / 19:09
Inderdaad leashes uit den boze... nooit gebruikt... en Liquid Air nee natuurlijk niet ik ben mijn board zo vaak verloren met boardoff's.... Dat zeg ik nog daarvoor....En dat lelijke kut ding ga ik echt niet meer gebruiken.... dat ding is lelijk OMGSmiley
North Vegas 7,9 &12m2 2012North Select 132x40,5 2010North Wam 6'0'' 2012

Al3x3 26 July / 2009 / 19:56
Quote: mano - 9 juni, 2009 (11:52)
Zodra je voelt dat je board niet meer aan je voeten zit je kite in de hoek sturen. Soms zie ik mensen die vallen, dan zetten ze hun kite boven hun hoofd, gaan ze hun kite depoweren, nog even achterom kijken, en dan pas die kite naar beneden sturen... Je ziet ze dan al zo'n 10 meter extra van hun board afdrijven voordat ze actie gaan ondernemen, en liggen vervolgens een hele tijd te bodydraggen.....

Hulde jonge!!
Daar noem je exact wat ik de volgende keer mooi kan toepassen.
Thnx a lot

Slof 26 July / 2009 / 21:28
Kudo's voor de tekening!Smiley
Zeer duidelijk

Reindert94 26 July / 2009 / 21:35
Je kan ook in de plaats van die Go Joe toch zo'n zwembandje op je board bevestigenSmiley
FLYHIGH.BE & Airush gear

Reindert94 had een 4 sterren sessie in Blankenberge met maar liefst 18 - 23 knots op zijn Airush Wave (2016)

RemStah 28 July / 2009 / 11:05
Kut is dat he.... dat je dan op minder dan een halve meter langs je board dragged..... pffffffff
Pro in wording.... for now.. still a newbie

jeeeepeeee 10 March / 2011 / 12:06
Quote: tommieboy - 9 juni, 2009 (10:07)
Ik lees de laatste tijd veel over beginnende kitesurfers zelf beschouw ik mijzelf ook wel zo. Ik heb alleen geen moeite meer met hoogte lopen, hoog springen/boardoffs, frontoll,backroll etc...en heb ook al wat wakestyle tricks onder de knie zoals railey, s-bend, railey to blind, s-bend to blind en 360 HP land ik ook al af en toe..... Toch vind ik mijzelf nog steeds een beginner omdat als ik mijn board verlies dan loop ik altijd te kutten om upwind te komen met bodydraggen en mijn board terug te krijgen.... Heeft iemand tips om dit goed onder de knie te krijgen? Ik maak van mij lichaam altijd een beetje een plank... maar het lukt niet echt om upwind te komen..... Ik vind het echt kut dat ik dit niet kan dus tips zijn heel erg welkom!
Nou dude..... als je dit allemaal kan.. waarom laat je het nooit zien dan? Ik heb al zo vaak met je gevaren, maar de enige trick die ik jou heb zien doen is terugzwemmen met je kite onder je arm...
go big or go home!!!!!!!!

hk_surf 10 March / 2011 / 12:16
Ik lees de laatste tijd veel over beginnende kitesurfers zelf beschouw ik mijzelf ook wel zo. Ik heb alleen geen moeite meer met hoogte lopen, hoog springen/boardoffs, frontoll,backroll etc...en heb ook al wat wakestyle tricks onder de knie zoals railey, s-bend, railey to blind, s-bend to blind en 360 HP land ik ook al af en toe..... Toch vind ik mijzelf nog steeds een beginner omdat als ik mijn board verlies dan loop ik altijd te kutten om upwind te komen met bodydraggen en mijn board terug te krijgen.... Heeft iemand tips om dit goed onder de knie te krijgen? Ik maak van mij lichaam altijd een beetje een plank... maar het lukt niet echt om upwind te komen..... Ik vind het echt kut dat ik dit niet kan dus tips zijn heel erg welkom!

WOW thom!! als je dit in 2009 allemaal al kon dan heb je nu al zeker een dik sponsor contract in de pocket!!
de laaste keer dat ik je zag varen was je aan het leren switch varen en eindigde je met je kite in het riet maar toen had je zeker een slechte dag?
pannekoek!!
Atjoo

bramer 10 March / 2011 / 12:37
haha iets met een aap en een mouw?

Ernie1 10 March / 2011 / 13:57

Op Horst kun je gewoon lopend je plank halen hoor..

job78 10 March / 2011 / 16:02
Wel een volhouder als die 1,5 jaar nadat hij het bericht heeft gepost, nog steeds alleen maar aan het zwemmen is volgens Jeeepeeee
Ozone 2009: sport+ 9m / edge+ 11m / 2010: edge 13m / Zephyr 17m / YZ pro 132 Gonzales 142

idefixe 10 March / 2011 / 16:22
Slingshot , Gibbon

kruimeltje 10 March / 2011 / 16:32
Quote: bramer - 10 maart, 2011 (13:37)
haha iets met een aap en een mouw?
Haha iets met aap en Oksel lijkt me ook een goede vergelijking
Telstarshop - Telstarboardshop

kruimeltje had een 2 sterren sessie in Strand Horst met maar liefst 12 - 19 knots op zijn Naish Torch (2010)