Kite repair service

Door: Teunuzzz Reacties: 22 Hits: 1916
Teunuzzz 07 July / 2009 / 16:37
Ik ben het kiten bijna zatSmiley! Na twee mogelijkheden tot kiten, twee kites kapot. De eerste een X4 (goed, die mag kapot als ik u alen mag geloven) knalt mijn bladder.

Vandaag IJmuiden, zag er leuk uit om te oefenen met mijn trots, een Crossbow 2 (2007). Dus eerst een dik uur zitten pieren om zeker te zijn dat alle lijnen goed zijn en alles veilig het water op kan.

Eindelijk de kite op het water. Tweede poging tot varen crash ik (niet bewust!) de kite op het water en............AAAAAARRRRRRRGGGHHHHHH!!!! Het doek in het midden helemaal door in een winkelhaak tot net niet de LE SmileySmileySmiley

Aantal vriendelijke kites al licht trosten gepoogd te zeggen dat het gewoon pech is en wel te reparen. Na schating zou het ongeveer € 80,- gaan kosten. Maar ja, dat moet een maand wachten me hele budget is op na de aanschaf van mijn set! Maar heb het haast helemaal gehad met kiten, terwijl de lessen zo kicken waren!

Mijn vraag: waar kan ik mijn kite laten repareren, liefst ergens in het Oosten van het land (omgeving Twente)?

dr511 07 July / 2009 / 17:45
je kunt het vragen bij awa of een zeilmaker maar wil je het zeker goed voor elkaar hebben kun je em beter opsturen naar de kitedokter of farla kost je 5 euries aan verzendkosten maar das goedkoper dan de benzine om er heen te crossen
Ziki Ondergoed, schultenbrau

Teunuzzz 07 July / 2009 / 17:47
Quote: dr511 - 7 juli, 2009 (18:45)
je kunt het vragen bij awa of een zeilmaker maar wil je het zeker goed voor elkaar hebben kun je em beter opsturen naar de kitedokter of farla kost je 5 euries aan verzendkosten maar das goedkoper dan de benzine om er heen te crossen

Hoe stevig is het zeil als ie gemaakt is?

dr511 07 July / 2009 / 18:03
steviger dan de rest van je kite dit zeg ik omdat je kite al weer wat ouder is. als je de kite tegen het licht houd zul je langs de naden in je canopy allemaal kleine gaatjes zien dit komt door de manier waarmee de kite in elkaar gestiked zit. bij het ouder worden van de kite rekken deze gaatjes op en als er dan een keer een klapper komt scheurt hij helaas door.
ook heeft cabrinha in 2007 wat probleempjes gehad met de lijmlaag tussen de panelen deze wou nl niet goed hechten ivm de uv coting die eerst op het doek aangebracht is.
dit is bij latere modellen verholpen dus daar hoeft je kite niet perse last van te hebben

als je winkelhaak langs een naad loopt is het bovenstaande het probleem geweest en kun je het meer verwachten.
is de winkelhaak halverwege het doek onstaan dan is het waarschijnlijk een gaatje geweest wat je niet hebt opgemerkt.
om dit dus te voorkomen kun je de kite oppompen en tegen het licht houden. overal waar je de zon doorheen ziet schijnen kun je problemen verwachten.

kites hebben helaas niet het eeuwige leven want ook door invloeden van de zon word het doek oud en vatbaarder voor scheuren.
vooral als je kite gebruikt is op of rond de evenaar (vakantie ) gaat de levenskracht hard achteruit.

de naden zijn sterker dan de rest van het doek dus met die reparatie zit het wel goed maar hoe de rest van de kite het vol zal houden blijft dus de vraag
Ziki Ondergoed, schultenbrau

Bignelis 07 July / 2009 / 20:19
Kiterepair.nl zit in de omgeving Huizen geloof ik. Is geen Twente, maar wel wat dichter bij dan de kust.
Grote dromers denken. Grote denkers dromen

Bignelis had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 17 - 18 knots op zijn Takoon Furia 2 (2009)

ronald777 07 July / 2009 / 20:35
een hobby kost geld... of je nu kite of fietst of whatever... en pech kun je altijd hebben, het is maar net hoe je er mee omgaat...

Succes!
13 bullaroo 9m waroo 3e boards, spleene, dakine

Nature 07 July / 2009 / 21:48
Quote: Bignelis - 7 juli, 2009 (22:19)
Kiterepair.nl zit in de omgeving Huizen geloof ik. Is geen Twente, maar wel wat dichter bij dan de kust.

das kitereparatie.nl zit in laren trouwens snel en voordelig.

kite-kapot.nl oid zit in groningen is ook wel te doen. beide werken met tnt service 2e genoemde is goedkoopste
Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

Teunuzzz 08 July / 2009 / 16:48
Quote: Nature - 7 juli, 2009 (22:48)
das kitereparatie.nl zit in laren trouwens snel en voordelig.kite-kapot.nl oid zit in groningen is ook wel te doen. beide werken met tnt service 2e genoemde is goedkoopste

Is er ook een kite repair dichter bij Utrecht?

sander72 26 July / 2009 / 07:19
Stuur hem gewoon op naar www.kitedokter.com heb je hem goedkoop binnen een week terug

idefixe 26 July / 2009 / 07:45
Goed verhaal Dr511 !

Heb je echt ff helemaal geen geld dan kun je ook met spinnakertape aan de gang. Rolletje kost een paar euro. Je vlieger eerst oppompen en dan aan de ene kant een aantal kleine plakkertjes ( zeg maar hechtingen ) opplakken. Vervolgens aan de andere kant stroken met spinnakertape ( goed ontvetten en de hoekjes van het spinnakertape rondknippen). Nu haal je de kleine plakkertjes weg en plak je deze kant van de scheur ook af met stroken. ( dubbelzijdig repareren dus )
Wil je echt zeker zijn van je zaak dan vraag je aan je moeder of zij even met de naaimachine de boel ( door het spinnakertape dus) vast naait. Gebruik hierbij polyester garen.
Slingshot , Gibbon

Kamo 26 July / 2009 / 07:52
Aanvulling op idefixe: en doe hierbij een druppeltje naaimachine olie of wasmiddel op je naald, dit voorkomt dat lijm van het tape de heleboel in de war gooit.
Shop | Gear | Kiterepair >> WWW.VERSUSSHOP.NL / TEN-KITEBOARDING.COM

Lars91 26 July / 2009 / 08:09
Mischien een beetje off-topic maar mn fuel zat laatst ook een dikke winkelhaak - aan bijde kanten 30 cm, en nog een andere scheur - 10 cm.
En heb dit laten reparen voor €25
Nu mijn vraag is hoe duur of goedkoop is dit?
Fuels en een matras voor weinig wind

Lars91 had een 5 sterren sessie in Workum met maar liefst 15 - 19 knots op zijn SlingShot Fuel (2007)

-DAVE- 26 July / 2009 / 08:42
 €25     Is heeeeeeeeel , heeeeeeeeeel ERG GOEDKOOP ! 
Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

Bignelis 26 July / 2009 / 08:57
Lars, dat is wat Dave zegt, een nette prijs.

Bignelis had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 17 - 18 knots op zijn Takoon Furia 2 (2009)

Morres 26 July / 2009 / 09:05
teunuz moet gewoon een echte kite kopenSmiley

25euro voor dei reparatie is idd erg goedkoop!!

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

Stitch 28 February / 2010 / 19:53
In scheveningen zit nu ook een nieuwe zeilmaker. Check de website www.sailrepair-stitch.nl
Deze zit aan de boulevard van Scheveningen!

Bignelis 28 February / 2010 / 20:20
GAAAAA NOOOOOOIT NAAR STITCH!!!!! super irritant ons forum verpesten, lekker reclame maken in allemaal topics.......shit gast wat doe jij triest zaken!

JayJayE 28 February / 2010 / 20:45
Mag ik... een paar kitelessen voorstellen?

sjoerdsantema 28 February / 2010 / 21:14
Kut voor je man! Laat ze maken en spaar door voor wat nieuwer en beter materiaal. Er is niets zo kut als materiaalpech.
#gobigorganaarjemoeder

sjoerdsantema had een 5 sterren sessie in Playa Chica met maar liefst 17 - 25 knots op zijn Blade Prime (2010)

Highmen 01 March / 2010 / 11:46
Quote: sjoerdsantema - 28 februari, 2010 (22:14)
Kut voor je man! Laat ze maken en spaar door voor wat nieuwer en beter materiaal. Er is niets zo kut als materiaalpech.

Een hele X4 is nog kutter dan materiaalpech!
Denk goed, wat u met uw laatste kudo doet!

Highmen had een 3 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 19 - 26 knots op zijn Gaastra Jekyll (2011)

temp_spikey 01 March / 2010 / 14:07
Teunez kop op ! even doorzetten en je hebt de tijd van je leven !
www.KiteCamps.eu / www.KiteBroker.com /www.KiteBoardles.nl /Advance Kites

Highmen 01 March / 2010 / 20:07
Quote: temp_spikey - 1 maart, 2010 (15:07)
Teunez kop op ! even doorzetten en je hebt de tijd van je leven !

Topic van juli 2009
Denk goed, wat u met uw laatste kudo doet!

Highmen had een 3 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 19 - 26 knots op zijn Gaastra Jekyll (2011)

Lars91 01 March / 2010 / 20:11

Jayjay de nieuwe jasper?
Fuels en een matras voor weinig wind

Lars91 had een 5 sterren sessie in Workum met maar liefst 15 - 19 knots op zijn SlingShot Fuel (2007)