grootste kite ter wereld!

Door: marco5000 Reacties: 25 Hits: 6196
marco5000 13 July / 2009 / 16:29
http://sailing-silverland.nl/zeil-vakanties/kite-wind-en-golfsurfen/

StefanoMallorca 13 July / 2009 / 16:33
Zeiden ze nou dat je daar met 20 man tegelijk mee kan kitesurfen? Smiley
Don't be afraid of opposition. Remember, a kite rises against, not with the wind.

jojo 13 July / 2009 / 16:34
Tandem kitesurfen dat lijkt me wel watSmiley
My chicks rocken!

Tom-TX 13 July / 2009 / 17:56
een aansteker en je hebt de hindenburg ramp 2Smiley
wel typisch USA!
IKO No. 8323

Firewurx 13 July / 2009 / 17:58
Yanks en hun vlaggetje....zucht

bart13 13 July / 2009 / 18:22
De vraag is: Kun je er ook mee loopen?

bart13 had een 4 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 27 - 31 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)

Flexelex 13 July / 2009 / 20:37
eikels ook sjonge.....
If it doesn't blow, it Sucks!

FerdiH 13 July / 2009 / 20:53
Quote: bart13 - 13 juli, 2009 (20:22)
De vraag is: Kun je er ook mee loopen?

Moet je wel 2 uur van tevoren inzetten

FerdiH had een 5 sterren sessie in Julianadorp met maar liefst 27 - 33 knots op zijn F-One Tribal (2007)

D-ice 14 July / 2009 / 08:50
Gelukkig Peter lynn er nog 2 gemaakt zodat de Amerikaanse vlag niet de enige groooootste is Smiley
klik voor een grote versie
1019 m2 Smiley

h3ndrik 14 July / 2009 / 11:32
Das een matras,
Dis een kite!

http://www.youtube.com/watch?v=cr2MzMzTXoE

(High btw, nieuw op forum, alhoewel ik al een tijdje rondkijk/lees, omdat ik deze zomer van plan ben les te nemen/setje te kopen:)

D-ice 14 July / 2009 / 11:42
huh???

Ten eerste Welkom H3ndrik!

Ten tweede....

Een matras is geen kite???
Ik denk dat een hoooop Peter Lynn en flysurfer liefhebbers niet echt eens zijn met je opmerking...

En over grote kitesurf kites gesproken dan... naish eat your hard out......

Morres 14 July / 2009 / 11:49
en die vleigers die ze op de schepen gebruiken, skysails....zijn die niet nog groter....?

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

bart13 14 July / 2009 / 13:03
een skysail is zo'n 160m2 d8 ik

bart13 had een 4 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 27 - 31 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)

h3ndrik 14 July / 2009 / 13:15
@ D-ice, was meer bedoelt als een knipoogje naar de 'vlieger' liefhebbers :p
@ Morres, worden die dingen dan al gebruikt?

crossbowkiter 14 July / 2009 / 13:37
Skysails zijn idd een stuk 'kleiner'

patricks 14 July / 2009 / 13:49
Lijnen in de knoopSmiley

BramKitesurfing89 14 July / 2009 / 13:58
Quote: h3ndrik - 14 juli, 2009 (15:15)
@ Morres, worden die dingen dan al gebruikt?

Ja zeker dat die dingen al gebruikt worden. Alleen verschillen de meningen over de werkelijke effectiveit ervan qua energiebesparing.

Er is een betere/grotere dan deze, maar deze vond ik zo snel op youtube:
http://www.youtube.com/results?search_query=kite ship&search_type=&aq=f

Morres 14 July / 2009 / 14:24
Harrrrrrrrrrrrrrrrrr

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

Sjonniesjon 14 July / 2009 / 18:59
Verhip, een vliegend piratenschipSmiley
"You don't need a weatherman to know wich way the wind blows"

johndoe 14 July / 2009 / 21:53
http://www.skysails.info/index.php?id=472&L=2

Moet je even de trailers rechts op de pagina bekijken. Helemaal die lange van een kwartier laat duidelijk zien hoe 't precies werkt. Je kan dus ook met een cargo vessel een beetje upwind varen al zeggen ze wel dat 't echt duidelijk rendement heeft bij 70 graden aan de wind. Niet heel scherp dus. De elektrische besturing vind ik wel erg mooi bedacht al zeg ik 't zelf! Smiley

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

FeRNandeZ 15 July / 2009 / 07:28
Peter Lynn is koning op het gebied van grote kites, als ik me niet vergis is het Flag kite ontwerp ook van hem.

Wat betreft Skysails, Peter Lynn heeft ook onderzoek gedaan naar aandrijving van boten. Skysails zal nooit hoog aan de wind kunnen. De kite zit aan de boeg van de boot vast, bij veel zijwaardse pull zal de boot de bocht om worden getrokken.

Een snelle kite zeilboot zal een rail hebben over het midden van de boot, bij hoog aan de wind varen zal de kite rond het zwaartepunt vast zitten aan de boot, voor het draaien van bochten met behulp van de kite zal dit punt meer naar voren of achteren kunnen worden geschoven en zo trekt de kite de boot de bocht door.

een rail over het schip, of bevestiging rond het zwaartepunt, is voor skysails niet praktisch, omdat er dan geen containers meer kunnen staan. Dus de kiteboot zal niet heel efficient werken, maar meer als een hulpje en besparing opleveren bij bepaalde wind richting.
kantje board !

micros 16 July / 2009 / 16:35
Lachen dat hij gemaakt is door Peter Lynn!
Crossbow 2011, Nobile T5, Long Ocean handmade twintip & wave board | | Visit www.TheDiabolo.com

mano 17 July / 2009 / 07:18
Peter Lynn zelf is een Nieuw Zeelandse uitvinder op het gebied van vliegers. Een willy wortel met enorm veel passie voor vliegeren en alles wat ermee te maken heeft. Als hij een idee heeft gaat het het bouwen en testen, en is het interessant dan word het verder uitgewerkt tot een goed werkend en verkoopbaar product door andere partijen.

Zo is het merk Peter Lynn Products / Peter Lynn Kiteboarding een eigen bedrijf wat powerkites, buggies en kitesurfkites maakt. Hier worden eigen producten ontwikkelt en soms ook samen met Peter zelf producten uitgedacht.
Dit zijn dus de Peter Lynn kites die je op het strand tegenkomt.

Daarnaast is er een bedrijf in Nieuw Zeeland wat de eenlijners maakt.

Peter Lynn heeft vele ontwikkelingen op vlieger gebied op zijn naam staan, zoals de Buggy, C-quad (kruising tussen matrasvlieger en delta) en Arc/Twinskin kite. Hij is ook erg actief geweest met kitesurfen (de ontwikkelingen toen het net in opkomst was) en kitesailen (de kitecat, maar ook meerpersoonsboten).
In de eenlijner wereld worden vele kites zoals veel van die beesten die je wel eens in de lucht ziet hangen (laatst nog een in de gallery) door hem bedacht en zo ook het flag kite concept, waar hij inderdaad een aantal grootste vliegers ter wereld mee heeft gemaakt, rond de 1000 vierkante meter.

Veel van zijn uitvindingen zitten verwerkt in hedendaagse vliegers en kitesurf kites.

Maar deze flag kites zijn dus wel ontwikkeld door Peter Lynn (zelf) maar dit zijn niet dezelfde mensen als degene die de powerkites, buggies en kitesurfkites ontwikkelen.

darknessNL 18 July / 2009 / 17:28
ze zijn van plan om 500m2 kites te gaan gebruiken voor nog grotere schepen

Wavecatcher 18 July / 2009 / 18:49
Quote: ydd_kiter - 14 juli, 2009 (23:53)
http://www.skysails.info/index.php?id=472&L=2 Moet je even de trailers rechts op de pagina bekijken. Helemaal die lange van een kwartier laat duidelijk zien hoe 't precies werkt. Je kan dus ook met een cargo vessel een beetje upwind varen al zeggen ze wel dat 't echt duidelijk rendement heeft bij 70 graden aan de wind. Niet heel scherp dus. De elektrische besturing vind ik wel erg mooi bedacht al zeg ik 't zelf!

Al zeg ik het zelf...jij bent het brein achter de elektrische besturing?Smiley