Quote: FeRNandeZ - 15 juli, 2009 (09:28) Peter Lynn is koning op het gebied van grote kites, als ik me niet vergis is het Flag kite ontwerp ook van hem. Wat betreft Skysails, Peter Lynn heeft ook onderzoek gedaan naar aandrijving van boten. Skysails zal nooit hoog aan de wind kunnen. De kite zit aan de boeg van de boot vast, bij veel zijwaardse pull zal de boot de bocht om worden getrokken. Een snelle kite zeilboot zal een rail hebben over het midden van de boot, bij hoog aan de wind varen zal de kite rond het zwaartepunt vast zitten aan de boot, voor het draaien van bochten met behulp van de kite zal dit punt meer naar voren of achteren kunnen worden geschoven en zo trekt de kite de boot de bocht door. een rail over het schip, of bevestiging rond het zwaartepunt, is voor skysails niet praktisch, omdat er dan geen containers meer kunnen staan. Dus de kiteboot zal niet heel efficient werken, maar meer als een hulpje en besparing opleveren bij bepaalde wind richting.
Ik weet niet of je hebt geluisterd/gekeken naar dat filmpje maar ze zeggen dat hij is ontworpen door Peter Lyn
- KiBoCo.nl -
Elon had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 20 - 24 knots op zijn Duotone Dice (2019)
Registreerde: 25 September 2008
Peter Lynn is koning op het gebied van grote kites, als ik me niet vergis is het Flag kite ontwerp ook van hem. Wat betreft Skysails, Peter Lynn heeft ook onderzoek gedaan naar aandrijving van boten. Skysails zal nooit hoog aan de wind kunnen. De kite zit aan de boeg van de boot vast, bij veel zijwaardse pull zal de boot de bocht om worden getrokken. Een snelle kite zeilboot zal een rail hebben over het midden van de boot, bij hoog aan de wind varen zal de kite rond het zwaartepunt vast zitten aan de boot, voor het draaien van bochten met behulp van de kite zal dit punt meer naar voren of achteren kunnen worden geschoven en zo trekt de kite de boot de bocht door. een rail over het schip, of bevestiging rond het zwaartepunt, is voor skysails niet praktisch, omdat er dan geen containers meer kunnen staan. Dus de kiteboot zal niet heel efficient werken, maar meer als een hulpje en besparing opleveren bij bepaalde wind richting.
Ik weet niet of je hebt geluisterd/gekeken naar dat filmpje maar ze zeggen dat hij is ontworpen door Peter Lyn
Elon had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 20 - 24 knots op zijn Duotone Dice (2019)