Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)
Reindert94 had een 4 sterren sessie in Blankenberge met maar liefst 18 - 23 knots op zijn Airush Wave (2016)
.
-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

Reindert94 had een 4 sterren sessie in Blankenberge met maar liefst 18 - 23 knots op zijn Airush Wave (2016)
Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)
wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
Elon had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 20 - 24 knots op zijn Duotone Dice (2019)
wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)
ik was vergeten (ja ik weet het dom dommer domst!) mn leash vast te maken (ja nogmaals dom dommer domst!!!) en ja hoor de bar grijpt lijnen van een ander waardoor die kite door weer een andere heenvliegt. allebij saftey getrokken en netjes alles aan de 5th gelukkig! lijntjes weer los maken en naar de kant om de lijnen na te kijken, even later stonden we allemaal weer op het water (ik met leash vast natuurlijk)
jordi had een 3 sterren sessie in Terschelling Noordzee met maar liefst 25 - 30 knots op zijn Airush Razor (2012)
Joker had een 5 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 23 - 30 knots op zijn Naish Torch (2012)
)
Registreerde: 01 January 2009
Dit is mijn ervaring:
Een tijdje geleden was ik lekker zee-inwaarts aan het varen, ik wou net omkeren toen ik plots een kiter in het water een teken zag maken en me om hulp vragen. Hij vroeg me of ik zijn plank kon gaan halen, omdat deze te ver lag om te bodydraggen.
Ik ga achter zijn plank, drop ze in zijn buurt en plots (door een windstoot waarschijnlijk niet genoeg opgelet op de golven omdat ik niet over de kiter in nood wou varen) lig ik in het water, ik bodydrag achter mijn eigen board, en plots stalt zijn kite en zijn onze lijnen gekruisd. We trekken beiden onze veiligheid, maar er blijft druk op onze lijnen, door de in elkaar gehaakte lijnen. Onze kites crashen elk om beurt en launchen weer. Hij wordt recht naar mijn lijnen toe getrokken, trekt zijn leash los, zwemt onder mijn lijnen door en grijpt zijn bar en drijft zo verder richting strand.
Ik probeer men kite weer te launchen, maar zie dat men fifth lijn rond men kite is gewonden. Herstarten kan dus niet meer. Je ziet je kite gespoeld worden en dat doet wel pijn in je hart. Gelukkig bleef ik kalm en dacht ik aan de lessen en begon ik mijn lijnen op te rollen. Geen gemakkelijke opzet want ik kon niet volledig depoweren, dus met elke golf wordt ik vooruit gesleurd. Gelukkig raak ik net voor ik in de brekingszone van de golven kom bij men kite en hoor ik de reddings-Jet-ski achter me aankomen. Christophe brengt me veilig tot op het strand, waar die andere kiter me opwacht. Samen lopen we naar de plaats waar iemand men board op het strand heeft gelegd. Zijn board wordt wat later gevonden.
Ik loop naar de club, waar ik recht heb om een mooie spaghetti van lijnen uit de knoop te halen. Maak men lijnen weer vast en staan die andere kiter en ik weer op het water.
Alles is dus goed afgelopen, geen materiaalschade, wel enkele (kleine) snijwonden aan de handen.
Nog eens bedankt aan al die kiters die meteen ter hulp schoten om te vragen of alles goed ging en of ze niets konden doen.
Motto van de dag: Niemand helpen
Ik hoop dat niemand in zo'n situatie terecht komt, maar als het toch gebeurd hoop ik dat je wat aan men verhaal hebt gehad