C0G had een 4 sterren sessie in Castricum aan Zee met maar liefst 20 - 26 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)
bernard had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 24 - 33 knots op zijn SlingShot RPM (2011)
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
bernard had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 24 - 33 knots op zijn SlingShot RPM (2011)
Crispijn had een 2 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Ozone Instinct Light II (2008)
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
Highmen had een 3 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 19 - 26 knots op zijn Gaastra Jekyll (2011)
Highmen had een 3 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 19 - 26 knots op zijn Gaastra Jekyll (2011)
Registreerde: 20 July 2009
Eindelijk een beetje wind vandaag. Misschien hebben jullie mij wel gespot bij Neeltje Jans. Oranje/witte Gaastra Jekyll 12 (splinternieuw). Mijn vlieger lag steeds met de LE in het water of op het strand.
Mijn problemen:
Relaunchen lukte voor geen meter. Dat de vlieger steeds op de LE terecht kwam (achterin het windvenster) hielp ook al niet.
Als de vlieger eenmaal vloog dan wilde hij maar niet in de lucht blijven. Ik kreeg hem op 12 uur maar dan ging hij al snel achteruit en viel weer terug het water in.
Het depowerkoord stond de hele tijd totaal aangetrokken (gepowered dus - zwart lang/rood kort).
Ik had de kite op het hoogste knoopje zitten en toch kon ik aan de bar trekken wat ik wilde maar geen power. Dus extra knoopje gemaakt op ong 1,75x de afstand van de andere knoopjes. Nog niks!
Ik kon niet eens mijn board pakken omdat de vlieger met 1 hand niet te besturen (ik vliegerde zonder de bar vast te houden maar door de blauwe en rode lijn te pakken).
Terwijl anderen ondanks de weinige wind (3 bft schat ik) toch aan het kitesurfen waren!
Wat deed ik fout?
Mogelijke oorzaken die ik zelf kan bedenken:
- De stuurlijnen zijn (af fabriek?) veel te lang
- De kite was niet goed opgepompt
- De standaard afstelling klopt niet
- Ik heb minder talent dan ik dacht :-(
Met de Cabrinha 7,9 en 12 waar ik les mee heb gehad gebeurde me dit nooit.
Suggesties? Tips? Mense die op NJ komen en eens willen voelen?