Quote: mkite - 4 december, 2009 (11:10) Quote: Baaltje - 4 december, 2009 (10:40) Quote: kay - 3 december, 2009 (20:40) waar ik meer benieuwd naar ben is hoe snel je downwind vliegt bij een loop Nou bij een goeie downloop, zet je (bijna) al je snelheid om naar voren. de grap is dat de hoogte van je sprong je uiteindelijk hoogste snelheid bepaald. Tijdens de loop is je maximale snelheid net iets hoger dan de windsnelheid.Als je het dan hebt over een megaloop met windkracht 7 betekend dit een snelheid van ongeveer 25 tot 35m/s.maal 3.6 is dus - 126km/uur. Bedenk dat daarna de kiter nog eens ongeveer 10meter naar beneden dondert zonder al te indrukkenwekende lift en je komt op snelheden van 130km/uur ben ik bang? het is niet voor niets gekkenwerk dat loopen! Maar alles is afhankelijk van de windsnelheid en hoogte. (Dit is het geval van een hoge sprong met loop) Laag lopen is een ander verhaal.. Dan kan je de twee snelheden zowat bij elkaar optellen. Namelijk je snelheid opzij neemt niet totaal af tijdens de loop. dus je gaat bij een lage loop, zowel hard opzij als naarvoren.. toch denk ik niet dat je daarmee boven de 125km/u durft te gaan. Ik ben geen natuurkundige... Maar het is altijd beter om je eigen visie erop los te laten dan een ander voor jouw te laten denken.. (denk ik )Klinkt heel indrukwekkend maar ik heb toch het gevoel dat de berekening ergens niet klopt. Maar nogmaals kan aan mij liggen.
Registreerde: 18 November 2008
Quote: Baaltje - 4 december, 2009 (10:40) Quote: kay - 3 december, 2009 (20:40) waar ik meer benieuwd naar ben is hoe snel je downwind vliegt bij een loop Nou bij een goeie downloop, zet je (bijna) al je snelheid om naar voren. de grap is dat de hoogte van je sprong je uiteindelijk hoogste snelheid bepaald. Tijdens de loop is je maximale snelheid net iets hoger dan de windsnelheid.Als je het dan hebt over een megaloop met windkracht 7 betekend dit een snelheid van ongeveer 25 tot 35m/s.maal 3.6 is dus - 126km/uur. Bedenk dat daarna de kiter nog eens ongeveer 10meter naar beneden dondert zonder al te indrukkenwekende lift en je komt op snelheden van 130km/uur ben ik bang? het is niet voor niets gekkenwerk dat loopen! Maar alles is afhankelijk van de windsnelheid en hoogte. (Dit is het geval van een hoge sprong met loop) Laag lopen is een ander verhaal.. Dan kan je de twee snelheden zowat bij elkaar optellen. Namelijk je snelheid opzij neemt niet totaal af tijdens de loop. dus je gaat bij een lage loop, zowel hard opzij als naarvoren.. toch denk ik niet dat je daarmee boven de 125km/u durft te gaan. Ik ben geen natuurkundige... Maar het is altijd beter om je eigen visie erop los te laten dan een ander voor jouw te laten denken.. (denk ik )Klinkt heel indrukwekkend maar ik heb toch het gevoel dat de berekening ergens niet klopt. Maar nogmaals kan aan mij liggen.
Kom maar met de juiste dan!