Vietnam baggage

Door: Soet Reacties: 12 Hits: 1173
Soet 22 January / 2010 / 12:23
Hallo!

Ik vertrek volgende zaterdag een maandje naar vietnam met cathay pacific. Nu Ben ik gewoon dat een plankje op het vliegtuig en al je kites in je rugzak, je niet meer dan 60 euro enkele vlucht moet betalen voor de plank alleen.
Ik had op de website gelezen : 5 kg bagagekosten. Weer met t gedacht van die 60 euro, moeten die bagagekosten niet te hoog oplopen.
Nu te weten gekomen dat 1 extra kilo : 68 euro kost. Dus dit is voor een enkele vlucht = -350 euro.
Dus als ik terug thuisben heb ik evenveel geld als een extra plank kwijt.

Eveneens met vrachtvervoer sturen = 150 euro enkele vlucht douane. Vind ik ook teveel.
Iemand ervaring hiermee? De man van vracht zei dat ik gewoon moest proberen, dat het misschien wel losjes loopt? Anders ga ik een golftas moeten zoeken, of doorzoeken ze die ook grondig? ( golf = gratis )

iemand wat info??

Highmen 22 January / 2010 / 12:28
SmileyAls dit een weerspiegeling is van je gedachten, zou ik het ook niet meer snappen.
Denk goed, wat u met uw laatste kudo doet!

Highmen had een 3 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 19 - 26 knots op zijn Gaastra Jekyll (2011)

Soet 22 January / 2010 / 12:35
hehe ok. Ben er slecht van, van de hoge kg-prijzen!!!

Kiteboard = 350 euro enkele vlucht
of 150 euro enkele vlucht als met aparte vrachtvervoermaatschappij

Iemand een idee? of kost een plank om te huren niet zoveel per dag?

Highmen 22 January / 2010 / 12:39
Ik weet niet waar je die kosten weghaalt? want 68 euro per kg lijkt me onmogelijk!

Highmen had een 3 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 19 - 26 knots op zijn Gaastra Jekyll (2011)

Soet 22 January / 2010 / 13:04
gebeld...hebben ze het daar voor me uitgerekend.

Website : surfplank is 5 kg overbagagetarief

en 1 kg overbagagetarief is 1 tot 1,5 % van het hoogste economisch tarief. Ik dacht dus : ha 60 euro.

NEEN

gebeld en het hoogste economische tarief is het geplubiceerde tarief en is 5000-6000-7000 EURO....

en zo kom je dus aan die hoge prijzen.

man man

Highmen 22 January / 2010 / 13:20
Quote: Soet - 22 januari, 2010 (14:04)
gebeld...hebben ze het daar voor me uitgerekend. Website : surfplank is 5 kg overbagagetarief en 1 kg overbagagetarief is 1 tot 1,5 % van het hoogste economisch tarief. Ik dacht dus : ha 60 euro. NEEN gebeld en het hoogste economische tarief is het geplubiceerde tarief en is 5000-6000-7000 EURO.... en zo kom je dus aan die hoge prijzen. man man

Ten 1e: Het is geen surfplank en valt dus ook niet onder die categorie.
Ten 2e: Elke maatschappij heeft zijn eigen regels dus moeten wij die wel weten om iets zinnigs te kunnen zeggen."

Afgelopen zomer ben ik met Transavia naar Egypte geweest en heb niets hoeven bij betalen, ik had 3 kites, 2 boards en toebehoren mee...nu had ik de tas bij het wegen wel een beetje opgetild maar anders waren we max 120 euro voor een retourtje kwijt.

Dender 22 January / 2010 / 13:26
Je moet ook niet teveel eten daarzo! Anders ga je ook dubbel betalen voor je stoel in het vliegtuig!Smiley

Al is dat in vietnam niet zo heel moeilijk denk ik... Smiley

Dender had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 16 - 24 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)

mano 22 January / 2010 / 13:27
als je alleen een twintip meeneemt, pak hem gewoon zo in dat het niet overduidelijk een surfplank is.
bij cathay moet je betalen voor een surfplank / golfsurfplank / windsurfplank. het gaat hier om grote boards die speciaal moeten worden ingecheckt enzo.

koop bij de bouwmarkt wat isolatiebuis, zet deze vast om de rand van je board en hij is beschermt (of je andere spullen zijn beschermt). gewoon in een zak stoppen, wat andere zooi eromheen, doe je trapeze aan het ene eind. misschien nog wat spullen bij de opening die kloppen met je verhaal, mochten ze de tas open willen maken.

Ik heb vaak genoeg op vakantie een 'tent' een 'schildersezel' enzo meegenomen. beneden de 20kg blijven en binnen de toegestane maten. effe een goede baliemiep / gast uitzoeken en een glimlach doet ook vaak wonderen Smiley

Soet 22 January / 2010 / 13:29
http://www.cathaypacific.com/cpa/nl_NL/helpingyoutravel/sportingequipment

Ik ga gewoon naar daar gaan en geen woord meer zeggen over een surfplank. het is dus een kiteplank of een waterski.
Anders is er een belletje : catsjiiing , money in the pocket.

jihaa

(net getest: een wakeskate past niet in een trekrugzak, weer een optie minder)

Highmen 22 January / 2010 / 13:35
Van de site:

Een board niet langer dan 277cm (109 in) – wordt in rekening gebracht tegen een geldend tarief van 5 kg (11 pond) extra bagage.

Dus dan wordt er toch maar 11 pond in rekening gebracht?

Noem het gewoon vliegers, deed ik ook!

Soet 22 January / 2010 / 13:54
een pond is - halve kilo. massamaat.

thx voor de adviezen!

idd vliegers!

Waldo 22 January / 2010 / 14:21
vietnam en overgewicht, ik krijg er meteen koude rillingen van
cathay ken ik niet, ik vloog met jetairways naar bangkok en vandaar naar vietnam
had 10 kilo overgewicht, betaalde 450 euro overgewicht op heenreis tot bangkok, 400 euro op terugrit (jawel, bijna 1000 euro)
met asia airlines en thai airlines van bangkok naar vietnam omgekeerd een 50 euro ongeveer, dus dat viel me
tip: probeer de zware dingen in je handbagage te stoppen maar stap op tijd in het vliegtuig. Als de overhead compartimenten vol zitten, riskeer je dat ze je handbagage in het cargo stoppen en als die niet getagd is, riskeren ze die te verliezen. Kan ik van meespreken, ik kwam aan met alleen winterkleren (inhoud handbagage ong. 1000 euro )
NEEM NIETS MEE DAT JE NIET ECHT NODIG HEBT
wil je wel met die grootste kite varen??
er zijn daar enorm veel shops en scholen, board huren moet mogelijk zijn
check anders even bij vietnamkitesurfingtours.com, daar zit een Nederlander bij, zij kennen Mui Ne als hun broekzak. Zeker een trip doen met die gasten

Nick87 22 January / 2010 / 15:40
De Golf bag truuk lukte goed onlangs in Brazilië bij mijn broer op een binnenlandse vlucht

Gewoon 1 golfstick ook in je zak steken, zelfs al hebben ze ervaring met surfgerief, dan doe je of je neus bloedt (what is kiting?) en haal je de golfstick boven.

Bij mij wouden ze spijtig genoeg echt in de zak kijken (wel een andere vlucht).
De vlucht met Iberia naar Rio & terug was no problem met de golf bag (normaal 150 euro enkel voor surfmateriaal).
Heb de zak er al lang uit...aanrader!