Kitesurf/Windsurfspot Alkmaardermeer?!

Door: kite-feel Reacties: 8 Hits: 4158
kite-feel 01 April / 2010 / 12:04
Wie weet er wat meer over het piepkleine windsurf/kitesurfspotje bij het Alkmaardermeer?
En wie varen er wel vaker??
Kitesurfschool KiteFEEL sinds 2005 www.kitefeel.nl

Stuiver 01 April / 2010 / 12:09
is geen spot meen ik.

wijk uit voor vlak water naar amstelmeer of schellinkhout, daar mag het zowiezo wel.

kite-feel 01 April / 2010 / 12:17
Het is sowieso wel een windsurfspot.
Dat was mij verteld.. Zij zitten daar al jaren.
Soms zit ik daar in de buurt, dus wel leuk om er eens te knallen..
Kitesurfschool KiteFEEL sinds 2005 www.kitefeel.nl

dr511 01 April / 2010 / 13:04

voor 150 euries kun je het altijd proberen
Ziki Ondergoed, schultenbrau

Nature 01 April / 2010 / 13:12
340 toch tegenwoordig ?
Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

idefixe 01 April / 2010 / 14:36

Alkmaardermeer
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Alkmaardermeer ter hoogte van Akersloot

Het Alkmaardermeer (vroeger ook Langemeer of Lange Meer) is een meer in de Nederlandse provincie Noord-Holland.
Samen met het Uitgeestermeer vormt het het Alkmaarder en Uitgeestermeer. Het meer ligt ten zuiden van de Schermer en dankt zijn naam aan de iets verder naar het noorden gelegen stad Alkmaar. Het maakt deel uit van een doorgaande vaarroute en het is een bekend watersportgebied waar veel wordt gesurft en gewaterskied. Het is het grootste aaneengesloten wateroppervlak in de Schermerboezem, en is daarom van groot belang voor de waterhuishouding in Noord-Holland boven het Noordzeekaaal, zeker vóórdat rond 1970 het Zaangemaal en gemaal De Helsdeur gereedkwamen.

"Het maakt deel uit van een doorgaande vaarroute" het valt dus onder het BPR. Kitesurfen is hier dus zonder BPR ontheffing verboden.

Slingshot , Gibbon

Quazie 01 April / 2010 / 16:49
Dit zou ik ook wel willen weten idd... woon er vlakbij. Reed laatst over de A9 en zag vlak langs de snelweg een mooie spot om kites op te laten ed. Vlak over de brug, richting Akersloot. Ben er even gaan kijken maar vond niets over enig verbod. Wel iets over een windsurf spot idd.. En bij nader inzien was het ook niet echt een ideale plek om je kite op te laten. Het kan wel maar er staan veel bomen om rekening mee te houden, plus een snelweg op een meter of 200...

Rechts bovenin staat een kaartje met windsurf spots:
http://www.natuurwegwijzer.nl/v_natuur/print_gebieden.asp?n_code=11

Vrijwel het gehele meer is dus windsurfbaar. Maar over kitesurfen staat niets vermeld helaas....
wh0000ii

Quazie had een 3 sterren sessie in Bergen aan Zee met maar liefst 22 - 34 knots op zijn North Rhino (2005)

Quazie 01 April / 2010 / 16:54
wh0000ii

Quazie had een 3 sterren sessie in Bergen aan Zee met maar liefst 22 - 34 knots op zijn North Rhino (2005)

mocem 01 April / 2010 / 18:29

je mag er niet kitesurfen en het schijnt er heel vlagerig te zijn

gr
marco

mocem had een 3 sterren sessie in Castricum aan Zee met maar liefst 18 - 27 knots op zijn Ozone C4 (2010)