Kite spot voor beginner

Door: Jero85 Reacties: 31 Hits: 5710
Jero85 20 July / 2010 / 19:56
ik zag geen oostenwind voor morgen. Ik probeer het eens uit, rond de 3bft kon je met een 12m2 wat kiten werd er mij verteld dus natuurlijk wil ik het dan proberen.

Ja ik heb maar 1x les gehad, en nee voor de 2e keer ik ga niet met oostenwind de noordzee op.. ik zocht naar alternatieven met oostenwind :)

martin404 20 July / 2010 / 20:16
Ook al kun je niet varen, is het voor een beginner zowiezo een goed idee om zoveel mogelijk die kite in de lucht te hebben.
Beetje tot je middel in het water staan, beetje bodydraggen door het water.

Zelf was ik al een vrij goeie snowboarder toen ik begon met kiten, dus dat op het board staan wist ik zowiezo wel van dat dat wel zou gaan lukken.
Ik heb voordat ik dat zelfs ook maar probeerde, dagen lang met alleen de kite staan oefenen en testen wat ie waneer zou doen.
Ik had voor mijn lessen nog nooit een powerkite in mijn handen gehad dus dat was ook na mijn lessen nog wel een tijdje nodig.
Oftewel elke dag dat het ook maar een beetje waaide mijn kite in de lucht en op de dagen dat het niet waaide, op me kiteboard aan een kabelbaan leren wakeboarden.
No kite related brand affiliations

martin404 20 July / 2010 / 20:24
Is ook een stuk veiliger trouwens, want met dat board er bij wordt het de meeste beginners vaak te veel om alles onder controlle te houden en dan gaat het eerder mis.

Veel scholen willen je zo snel mogelijk op dat board krijgen.
Vaak niet eens omdat de klant dat dan al wil, of denkt daar klaar voor te zijn, maar meer omdat het goeie reclame is als die klant dan tegen zijn vrienden zegt, dat hij bij hun school na een paar uurtjes al kon varen. (vermoed ik zo)
No kite related brand affiliations

Jero85 20 July / 2010 / 22:01
Mijn intensie was om in 1 dag te kunnen varen, dat is ook uiteindelijk gelukt: z'n 150 meter.
Ik heb jarenlang aan waterskien als sport gedaan, alles wat drijft kon ik op waterskieen, van wakeboard tot slippers, van houten planken tot dienbladen. Dus een board handelen lukt me wel. Vanaf kinds af aan heb ik ook op texel veel gevliegerd. 2-lijnen en 4-lijnen. Maar noog ene powerkite in me handen gehad met trapeze. Dat was wel totaal nieuw. Maar onder controle houden lukt me wel vind ik zelf alleen die combinatie maken van waterstart en doorvaren sinussen dat is wel lastig :) dat wil ik graag leren :D
Oefenen maar :D maar dat zou toch wel moeten lukken :D

Op natural high had ik een priveles genomen voor een paar uur. Het ging erg snel maar was super tof.

dapee2 20 July / 2010 / 22:33
dan zit het wel goed.
met een beetje begeleiding.
(en hopelijk wat winddagen) doe je binnen 3 maanden je eerste jumps!

dapee2 had een 2 sterren sessie in Borssele met maar liefst 18 - 14 knots op zijn Naish Pivot (2023)

mkite 21 July / 2010 / 06:08
Ziet er nog niet echt fantastisch uit met wind, denk er nog even over.

Gaat een beetje raar op Hanglos, ik had dit als antwoord gegeven in een heel ander topic

coconutplukker 21 July / 2010 / 07:40
Quote: Jero85 - 18 juli, 2010 (18:42)
.Ik heb daar 1 dag les genomen en ik was toen klaar om zelf aan de gang te gaan.Grtz Jeroen

van progressie gesproken