scheurtje in het doek om de LE..

Door: crossbowkiter Reacties: 18 Hits: 859
crossbowkiter 06 August / 2010 / 10:46
Ik heb even een vraagje;

Een tijdje geleden heb ik mn flexifoil hadlow op een oester geland, en er zat een gat van ongeveer 5 cm in de LE, die heb ik gemaakt maar nu zit er ook een scheur van 5 cm in het doek om de LE.

Weet iemand hoe ik dit het beste kan maken, of kan ik het beter laten maken?

Alvast bedankt

swiftenaar 06 August / 2010 / 11:31

dacron tape of naar een repairshop stappen!
Antixsports Kiteboardingschool en Best Kiteboarding

swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)

crossbowkiter 06 August / 2010 / 12:35
Bedankt voor je reactie joost heb het ook al geprobeert maar er komt dan een bobbel op die plek te zitten, dus dat is ook geen optie. Ik zat eerder ze denken om een stuk stof erbovenop te sticken maar dat laat ik liever aan de repair shop over...
Als iemand nog een tip heeft om hem zelf te repareren hoor ik het graag en anders laat ik hem repareren!

Highmen 06 August / 2010 / 13:04
Quote: crossbowkiter - 6 augustus, 2010 (14:35)
Bedankt voor je reactie joost heb het ook al geprobeert maar er komt dan een bobbel op die plek te zitten, dus dat is ook geen optie. Ik zat eerder ze denken om een stuk stof erbovenop te sticken maar dat laat ik liever aan de repair shop over...Als iemand nog een tip heeft om hem zelf te repareren hoor ik het graag en anders laat ik hem repareren!

Dacron tape alleen is op de LE niet voldoende, daarvoor komt er teveel spanning op. Ik zou het sowieso laten stikken bij een repairshop.
Denk goed, wat u met uw laatste kudo doet!

Highmen had een 3 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 19 - 26 knots op zijn Gaastra Jekyll (2011)

1wan 06 August / 2010 / 13:10
had zelf ook scheur in LE van een cm of 5 a 8. Heb hem laten repareren bij Zeilmakerij Nederland op de brouwersdam(weet niet of dat bij je in de buurt is) Was klaar terwijl ik wachtte en kostte ook niet zoveel...

Bij hen op de site kan je mooi zien wat het je ongeveer gaat kosten, terwijl andere Repareshops vaak eerst een schadeformulier van je moeten hebben..

voor meer info http://www.zeilmakerijnederland.nl/

1wan had een 1 sterren sessie in Maasvlakte 2 met maar liefst 26 - 33 knots op zijn SlingShot RPM (2020)

Marc_87 06 August / 2010 / 17:47
Als het alleen in het doek is en het is niet meer dan wat jij zegt gewoon aan beide kanten
goed plakken met spinnaker reparatie tape.
Powered by Flysurfer

Jurn 06 August / 2010 / 20:03
Quote: 1wan - 6 augustus, 2010 (14:10)
had zelf ook scheur in LE van een cm of 5 a 8. Heb hem laten repareren bij Zeilmakerij Nederland op de brouwersdam(weet niet of dat bij je in de buurt is) Was klaar terwijl ik wachtte en kostte ook niet zoveel...Bij hen op de site kan je mooi zien wat het je ongeveer gaat kosten, terwijl andere Repareshops vaak eerst een schadeformulier van je moeten hebben..voor meer info http://www.zeilmakerijnederland.nl/

Zoo jij werkt er zeker

Jurn had een 3 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 10 - 15 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

martimor 07 August / 2010 / 08:28
gewoon laten repereren.
5 cm... kost je hooguit 20-30 euro,
was 50 euro kwijt voor een scheur van 40 cm ( kleintje van 2 cm)

ik heb het door kees van kitekapot.nl laten doen. zit in groningen.
www.mutinykites.com

swiftenaar 07 August / 2010 / 15:42

je hoort t karoen repairen die handel! me 11m ligt momenteel ook int ziekenhuis

swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)

crossbowkiter 07 August / 2010 / 15:50

een 11m is ook niet gemaakt om te loopen

swiftenaar 07 August / 2010 / 15:58

er is iemand overheen gevallen.. daarom zit er een scheur in, toen laten repareren, hebben ze door me strut heen genaaid.. ofterwel HEERLIJK

loopen met de 11m? alleen uitgehaakt!

oktober fehmarn?

Barts 07 August / 2010 / 16:23
Repairen

surf_dude 07 August / 2010 / 17:40
Ik doe het altijd zelf! ga gewoon naar de praxis of gamma koop een tube kit! wel de zelfde kleur als je LE natuurlijk! Spuit hem helemaal vol !

geen dank

P.s. je moet gewoon je kite vol met pur schuim blazen dan hoef je hem niet meer op te pompen. pak een aansteker brand de ventielen dicht en nooit meer gezeik met je lekke bladders!!! geen dank

taste it - kitesurfing

idefixe 07 August / 2010 / 17:52
Quote: swiftenaar - 7 augustus, 2010 (17:58)
er is iemand overheen gevallen.. daarom zit er een scheur in, toen laten repareren, hebben ze door me strut heen genaaid..

Je zal maar door je strut genaaid worden........
Slingshot , Gibbon

swiftenaar 07 August / 2010 / 17:57

Derek 07 August / 2010 / 19:45
als je een kitefix setje koopt (50 euro) dan repareer je het zelf voor een paar euro aan materiaal. En savonds maken is de volgende ochtend weer varen! :)

kiting since 2010 | HELIX 2010 12m & 9m Cult 2010 6m | kitevideos.net

Derek had een 3 sterren sessie in Noordwijk Zuid met maar liefst 28 - 36 knots op zijn Naish Helix (2010)

Mario 08 August / 2010 / 15:49
laten repareren,of als de nood hoog is aan de binnenkant een stukje dacrontape plakken
je LE tube duwt hem dan vast
WWW.KITESTUFF.NL

Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

Foreigner 08 August / 2010 / 16:03
Even laaten naaien, op het dacron plakt niets wat zo sterk is dat het de druck uithoudt. Ik denk dat een nieuwe leading edge bladder duurder is als de reparatied, dus geen risiko....

crossbowkiter 08 August / 2010 / 16:09

Ik heb hem laten repareren bij zijlmakerij nederland, hij is super gemaakt daar en in 45 minuten kon ik hem weer mee nemen!
@swiftenaar oktober fehmarn klinkt goed