Zoek personen om te Kiten in Callantsoog en omstreken

Door: BlackHawk Reacties: 12 Hits: 722
BlackHawk 09 August / 2010 / 11:58
Hoi mede- kiters ik ben op zoek naar kitemaatjes in Callantsoog en omgeving. Oorspronkelijk woon ik in Veendam (prov. Groningen) maar ben voor een groot deel van het jaar op vakantie in Callantsoog, vandaar mijn vraag. Ik ben nog maar een beginner, heb inmiddels 5 lessen gehad in IJmuiden, aangezien dat ik om mijn camping (Tempelhof) na mijn inziens de enige ben en je toch wel een beetje verplicht bent om met een bud y te gaan kiten ben ik dus zoek naar kite- maatjes. Wie wil mij hierin begeleiden.

Bovendien ben ik erg benieuwd of er ook mede- kiters zijn die ervaringen hebben met een Global Kite Sonic.
Just Loving it!

Woodmaster 09 August / 2010 / 14:04
Ben ook een beginner en van plan om Callantsoog es een keer aan te doen dus wie weet,................
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

Quazie 09 August / 2010 / 14:14

Ga gewoon eens op een goeie dag (morgen?) naar het strand daar. Ik denk dat er dan gerust ook andere kiters bezig zijn. En anders kun je altijd even 't Coraaltje binnenstappen voor wat meer info... Dat is de locale (kite)surfshop.

Verder moet je op Callantsoog uitkijken voor de strekdammen in zee, voor een beginner niet echt de ideale omstandigheden dus.

Succes!
wh0000ii

Quazie had een 3 sterren sessie in Bergen aan Zee met maar liefst 22 - 34 knots op zijn North Rhino (2005)

richardkiter 09 August / 2010 / 14:19
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=23361.16650

Omgeving Noordholland, waar gaan we beulen???

Hier kan je met iemand afspreken

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

BlackHawk 10 August / 2010 / 12:00
Woodmaster:
Bedankt voor je reactie; Maar waar ga je normaal kiten dan?

Quazie:
Bedantk vor je advies, maar dat is juist het probleem, ik zie bijna niemand aan het kiten bij het strand van Callantsoog, misschien dat ik toch maar even weer een keetje bij 't Coraaltje ga binnenstappen voor wat advies, moet toch nog even heen, wil nl. nog een oplossing voor mijn tube's. Misschien dat jij ook nog iets weet, ik heb nl. een GK Sonic 11m2 en wanneer ik de buitenste tube's oppomp (de kleinste) en ik trek de pomp eruit, loopt het nl. niet leeg en kan ik het lekker goed oppompen, echter bij de andere tubes en de hoofdtube is dit niet het geval, wanneer ik deze eruit trek moet ik echt snel zijn want anders zijn de tubes weer leeg en dat is soms erg lastig. In IJmuiden hadden wij een kite met daarin een soort van "balletjes" die naar binnen gaan tijdens het oppompen en wanneer ik de pomp eruit haal sprint het "balletje" weer terug en loopt de desbetreffende tube dus niet leeg, ik zoek voor mijn eigen kite hiervoor een oplossing weet jij dat toevallig, (een andere kite is op dit moment niet haalbaar)
Graag hoor ik nog even van je.

Richardkiter:
Jij ook bedankt voor je antwoord en heb even op de link gekeken, maar ze hebben het daar over bepaalde afkortingen, die ik niet kan plaatsen, gaat hier nl. op afkortingen van bepaalde kite- spots. Misschien dat k een leganda kan krijgen voor deze afkortingen.
Just Loving it!

RFAC 10 August / 2010 / 12:09

ey blackhawk,

ik woon in den helder doe sinds kort ook aan kiten, dus zou kunnen

bart13 10 August / 2010 / 12:50

Dat van je tube hoort er gewoon bij zo moeilijk is het niet. het dopje tegen het randje aan houden pomp er uit dopje er in is nog geen halve seconde.

bart13 had een 4 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 27 - 31 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)

Woodmaster 10 August / 2010 / 16:15
IJmuiden ofcourseeeeeeeee
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

Quazie 10 August / 2010 / 22:22
Vandaag toevallig een downwinder gemaakt naar Callantsoog en begreep van de lokale strandtoko dat er de hele dag wel kiters op het water waren. Ik heb zelf niemand gezien, maar ik kwam ook pas rond 19uur aan daar. Et weer was toen best bar en boos.

Ik weet dat bij de oude Rhino 01 ook die balletjes ontbraken en dat je idd gewoon verdomd snel dat stoppie er op moest zien te krijgen. Ik zou daar, en ook voor jouw probleem dus, zo 123 geen oplossing voor weten. Ik ben bang dat je je stop-dop-zet-op techniek gewoon moet verbeteren
Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik verder ook niet bekend ben met jouw kite trouwens...
wh0000ii

Quazie had een 3 sterren sessie in Bergen aan Zee met maar liefst 22 - 34 knots op zijn North Rhino (2005)

vroef 11 August / 2010 / 07:39
Hey Blackhawk,

wij hebben een huisje op de blenck niet ver van de tempelhof.In het voor en na syzoen ben ik er regelmatig.
In callantsoog zoeken de mensen meestal de beste uurtjes uit, getij/wind. Er zijn er weinig die de hele dag gaan.
Mijn ervaring is wel als er iemand is komen er meer! Het is nog niet zo druk dat er altijd mensen zijn.

In Julianadorp zijn een paar mensen die wel altijd gaan als het waait, ik zou het daar proberen als er in callantsoog niemand is.
verder verzamel je op het strand idd telefoonnrs van medekiters voor de volgende x.

see ya in callantseye.

mzzl

vroef had een 0 sterren sessie in Muiderberg met maar liefst 12 - 16 knots op zijn Naish Torch (2013)

Stuiver 11 August / 2010 / 09:30
hé Blackhawk,

Wij kiten normaal bij Julianadorp. en inderdaad, als het waait zijn wij van de partij.

Paal 6 Juliandorp - onze homespot
Huisduinen - Den Helder is ook vaak volk aan het kiten als het goed weer is.
Amstelmeer - Kite strand zijn ook vaak mensen aan het kiten als het goed weer is.
Callantsoog - wij vanuit onze homespot zien vaak genoeg kite's in de lucht hangen rondom callantsoog e.o. dus er zullen vast mensen zijn die daar kiten.

zie je wel als het waait!

remcol 11 August / 2010 / 10:32
gewoon naar t water gaan, er is er altijd wel 1 of 0 aan de gang weetje, en anders gewoon om je heen kijken, je kan van petten tot den helder kijken of er iemand bezig is! het is wat matigjes hier aan deze kant maarja lekker boeie! laat iedereen maar naar t ijsselmeer gaan! hebben wij er hier geen last van
[houden we het weer ff  normaal jongens, capslock en schelden = niet nodig]

johan75 11 August / 2010 / 13:53
Als ik weer eens bij m'n (schoon)ouders in de buurt ben dan ga ik ook altijd kiten op Callantsoog of anders bij het Lutjestrand aan het Amstelmeer.
[06 Waroo 7m] [07 Rhino 10m] [Nobile 666 129x39] [Spleene Session 141]