wetsuit vol lopende bene ???

Door: kiterdree Reacties: 30 Hits: 2636
kiterdree 25 August / 2010 / 11:33
sinds kort een nieuwe o-niell pak gehaalt.

mijn ouder was een beetje helemaal versleten dus ik heb een nieuwe gehaalt.
nu vaar ik vaak met boots dan heb ik er geen last van maar met de echte stormen en loops komen de pads er weer op.

nu loop bij de onderkant van mijn bene mijn pak vol met water.
en dat gaat er niet meer uit/weg.
hebben jullie soms een oplossing hiervoor wat ik erop kan naaie of niet ?

(niet van die losse kliterbandjes)want die vergeet ik altijd.

alvast bedankt greetz drew
handle my passes handle my style become an kite and fly high :D

kiterdree had een 4 sterren sessie in Fehmarn, Gold met maar liefst 18 - 24 knots op zijn Ocean-Rodeo Razor (2011)

wazzaah 25 August / 2010 / 11:35
rol ducttape in je tas doen
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

ostendlocal 25 August / 2010 / 11:38
ik had dat probleem vroeger ook, maar heb gewoon m'n pak afgesneden tot onder m'n knieen.
Aan je benen heb je toch nie vaak koud

ostendlocal had een 2 sterren sessie in Oostende met maar liefst 16 - 18 knots op zijn SlingShot Fuel (2012)

kiterdree 25 August / 2010 / 11:46
@wazaaaaaaaa :rol ducktape kan ik doen alleen als het 30 knopen waait en ik heb 1 week niet gevaren dan weet jij niet hoesnel ik op het water sta en dan is dat erg onhandig

ik denk dat je aan je onderbene toch wel koud krijg met -10 :P

ik ben mijn voorbereidingen aan het doen voor de winter namelijk

en een pak van 400 euro even afknippen no thanks

kiterdree had een 4 sterren sessie in Fehmarn, Gold met maar liefst 18 - 24 knots op zijn Ocean-Rodeo Razor (2011)

Stuiver 25 August / 2010 / 12:13
heb klitteband gekregen bij mijn pak, heb er ook last van.
gaat er ook weer lekker snel af met kouwe vingers.

vastnaaien aan je pak. aan een zijde. werkt perfect. vergeet je ze ook niet.

bert-en-jacqueline 25 August / 2010 / 12:15
hier hetzelfde probleem.
je pak aan de onderkant afsluiten begrijp ik wel. maar hoe gaat het water er uit wat er langs je hals in komt??
we liggen allemaal wel een keer in het water.
afknippen is idd ook een optie maar zo koud in de winter..
Have fun!! BEST-Riders.

Mario 25 August / 2010 / 12:16
paar keer inknippen misschien,zodat het water er makkelijker uit kan?
WWW.KITESTUFF.NL

Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

pdletter 25 August / 2010 / 12:17
Zoals stuiver zegt, klitteband werkt prima en is makkelijk op en af te doen. Gebruik hetzelf (ook bij o'neil pak ) en heb die in de kiteshop gekocht. Heel vervelend water die onderaan binnenloopt en die blijft hangen doordat je pak naar binnenplooit, lomp varen!

pdletter 25 August / 2010 / 12:18
Haha zie net dat je niet van die losse klittebandjes wilt... wel bij mij klitten ze altijd wel ergens aan mijn pak! Soms vervelend maar zo vergeet je ze niet

Shooter 25 August / 2010 / 12:18
Net als Stuiver heb ik ook klitteband bij mijn pakgekregen. Werkt bij mij goed, er komt niet in vanaf mijn enkels. Ik denk dat je die zo kan kopen bij een shop. Zal niet veel kosten denk ik.

bert-en-jacqueline 25 August / 2010 / 12:24
iemand toevallig al een uitgeprobeerd of gaatjes in je pak het water eruit laten lopen??
een gaatjestang is niet zo duur.
Have fun!! BEST-Riders.

dvdspeler 25 August / 2010 / 12:25

of met een perforator een klein gaatje vlak boven die afsluitrubbers, dan stroomt het er ook weer uit

dvdspeler had een 1 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Airush Vapor (2009)

Kitehert 25 August / 2010 / 12:29
kuitenspieren dikker trainen

robzon 25 August / 2010 / 12:42
Ik gebruik ook gewoon klitteband (kon je geloof ik online bij vdberg kopen). Als ik mijn pak uittrek dan wikkel ik ze weer om mijn pak heen zodat ik ze niet kan vergeten. Werkt prima bij mij.

Stuiver 25 August / 2010 / 13:19
vaak vergeet ik die krengen los te maken als ik em uittrek.

dan sta je toch een partij te kloten!!!

samsam 25 August / 2010 / 13:28

Met een hete paperclip wat gaatjes er bij je kuiten in smelten? (in je pak dan he) Heb het zelf nog niet aangedurft eerlijkgezegd, ik ben bang dat het uitscheurt..
|| UndergroUndergroUndergroUndergroUnderground ||

christiaanbr 25 August / 2010 / 13:33
Prolimit pak heeft vijf handige gaatjes in zijn C3, bij de benen. Mocht er water in komen van boven of beneden dan loopt het er makkelijk uit. Ik zou ook geen gaatjes in je pak maken, als je dan je pak aantrekt scheurt het uit. Er moet wel versteviging aan de binnenkant zitten.
www.stickersthatstick.nl

Djee 25 August / 2010 / 13:41
Quote: Stuiver - 25 augustus, 2010 (15:19)
vaak vergeet ik die krengen los te maken als ik em uittrek.dan sta je toch een partij te kloten!!!

haha herkenbaar, sta je daar te kloten in je blote reet op de parkeerplaats wetsuit op je enkels gaat niet uit he haha
Ik doe ze om me straps van me board zo vergeet ik ze ook niet aan te doen en raak ze niet kwijt. Kosten € 2.50,- voor een setje. Lijkt mij beter dan gaten in je pak maken.
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Dender 25 August / 2010 / 13:42
Waarom doet iedereen zo moeilijk met klittebandjes e.d...? Ik sla altijd de pijpen terug, tot ongeveer 15 cm boven mn enkels..

Niks extra's dus niks wat je kan vergeten..

Dender had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 16 - 24 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)

flyingtrunkie 25 August / 2010 / 13:43

Het goedkoopst is om ff naar de markt te gaan en een meter breed klittenband te halen. In gelijke 2 delen per been knippen de 2 helften aan elk klitten, de eerste keer ff 'droog omdoen' en precies op maat knippen zodat je je geen overschot hebt wat los hangt. Werkt perfect!
En als je nou vergeetachtig bent: het klittenband gewoon in je kitetas doen. Hoe simpel kan het zijn!

Mosquito 25 August / 2010 / 13:58
Quote: kiterdree - 25 augustus, 2010 (13:33)
sinds kort een nieuwe o-niell pak gehaalt.mijn ouder was een beetje helemaal versleten dus ik heb een nieuwe gehaalt.nu vaar ik vaak met boots dan heb ik er geen last van maar met de echte stormen en loops komen de pads er weer op.nu loop bij de onderkant van mijn bene mijn pak vol met water.en dat gaat er niet meer uit/weg.hebben jullie soms een oplossing hiervoor wat ik erop kan naaie of niet ?(niet van die losse kliterbandjes)want die vergeet ik altijd.alvast bedankt greetz drew

kiterdree 25 August / 2010 / 14:02
i know van mn slechte nederlands :P

je hoeft me er niet op te wijzen

bedankt voor de tips.allemaal

Morres 25 August / 2010 / 14:11

na het kiten gewoon dat klitjes band om je harnas doen :)

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

Woodmaster 25 August / 2010 / 14:20
Andere hobby zoeken!
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

ltkort 25 August / 2010 / 15:03
ik heb een mijn nieuwe prolimit pak aan de onderkant 4 gaatjes zo loopt het er bij mij uit.... misschien ook een op optie? Gewoon een gaatje maken en met een schroevendraaier groter maken :)
....LTKort.... - Slingshot RPM 10m 2012 - Naish Momentum 2010 - Prolimit Kitewaist Pro - KiBoCo Kite

ltkort had een 3 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 0 - 0 knots op zijn SlingShot RPM (2012)