Beginner - Naish Helix - North Evo

Door: logistef Reacties: 19 Hits: 2686
logistef 05 September / 2010 / 15:06

Hello!

Ik wou even snel jullie advies vragen. Ik ga binnekort een volledige kitesurf set aanschaffen & lessen nemen.
Nu heb ik bij mijn shop de mogelijkheid om een volledige set naish te kopen:

Naish Helix 9 Naish Haze & Bar

Of

North Evo 9 & Bar Gonzales boardje

(beide sets komen dan nog wetsuit & harnas bij deze shop)

Na wat lezen blijkt dus dat de helix een stukje aggresiever is dan vb. een north evo of de naish charger (deze kan ik in set kopen haze board in andere shop zonder wetsuit & harnas)

Ik heb eens overlegd met de persoon die me les gaat geven en die vertelde me dat het met de helix ook perfect te doen is om mee te leren kitesurfen.

Nu moeten jullie wel weten dat ik al enige ervaring heb met kites, zo heb ik jaren met verschillende flexifoil blades met de buggy gereden en van de dijk springen en dergelijke, dus kiten is niet nieuw voor me.

Denken jullie er ook zo over of zou je het zeker afraden?

Ik ben trouwens 23J. 170cm & 63kg.

Thx voor jullie feedback!

jurputje 05 September / 2010 / 16:29
stuur e maar ff een mailtje
Slingshot kiteboarding/Brunotti--JVP-Kiteboarding

logistef 05 September / 2010 / 16:39
Quote: jurputje - 5 september, 2010 (17:29)
stuur e maar ff een mailtje

Wat je bedoel je?

pallo 05 September / 2010 / 17:59
Quote: logistef - 5 september, 2010 (18:39)
Quote: jurputje - 5 september, 2010 (17:29)stuur e maar ff een mailtjeWat je bedoel je?

ik denk dat jurputje bedoelt dat je hem moet mailen....

pallo had een 2 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 9 - 15 knots op zijn Gaastra Jekyll (2009)

jurputje 05 September / 2010 / 18:18
hahahaha, laat maar:D
Slingshot kiteboarding/Brunotti--JVP-Kiteboarding

mees 05 September / 2010 / 18:27
Zou zeker voor de set met de Evo gaan. Niet voor niets afgelopen jaar best verkochte kite in Europa. Geweldig goede low-end en heel belangrijk voor het begin is dat hij echt heel makkelijk uit het water herstart. Dat doet de Helix echt niet na. Bovendien blijft daar water in de punten in liggen, zodat hij blijft 'plakken' op het water.
Evo dus

logistef 05 September / 2010 / 18:35
Dat de Evo beter is om te leren dat dacht ik al wel. Maar is het niet zo dat de helix veel langer zal meegaan eens ik het wat kan?

jitzes 05 September / 2010 / 19:57
vaar nu 3/4 jaar met Helix en vind t super kites, maar zou 'm niet omschrijven als de ultieme beginners kite, iets te agressief. Overigens (in tegenstelling tot de mening van Mees) is mijn ervaring dat de Helix errug makkelijk herstart, en ook mooi op de wingtip blijft staan als je de bar los hebt bijvoorbeeld.
succes

Morres 05 September / 2010 / 20:42
Quote: mees - 5 september, 2010 (20:27)
Zou zeker voor de set met de Evo gaan. Niet voor niets afgelopen jaar best verkochte kite in Europa.

uhm, geen idee waar jij die info weghaalt ,maargoed. Denk toch echt dat de bandit dos de best verkochte kite was van 2009.

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaanyway, evo is geschikter om te beginnen maar wel wat lief, heelix minder geschikt om mee te beginnen, maar niet zo lief, daar komt het op neer. als beginner maakt het tot op zekere hoogte niet heel veel uit wat je koopt. dus eigenlijk kan je beter een jekyll 2010 baord kopen voor 1100-1200 euro

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

havoc 05 September / 2010 / 20:58
Om even in te haken op de Helix deze vind ik niet zo heel aggresief (enige referentie Torch), kan niet oordelen over de Evo.
Het is een stabiele kite die ook in wat vlagerige wind zich goed houd, ook genoeg depower.
Waterstarten is ook geen probleem, alleen bij wat minder wind is het wat lastiger.
Om te beginnen is deze prima te doen en zeker potentie om er mee door te groeien.

Mediator 05 September / 2010 / 21:46
evo meest verkocht? rofl...

de helix is heel betrouwbaar, zeker de 2010 is een schitterende kite... hij is zeer snel, een eigenschap die meestal niet als beginnerskite beschouwd word... but then again... beginnerskites die echt als beginnerskite gemaakt zijn zijn KUT... ze zijn meestal stabiel maar ook pokketraag! waardoor je hem snel beu bent!

De helix heeft daarnaast ook heel wat instelmogelijkheden aan de kite zelf... klinkt een verkoopspraatje maar aan de Helix heb je ECHT meerdere kites in één. En hij is ook een kite die het al doet: waveriden, freestyle (Geo generated C-shape), voor de mensen die gewoon niet meer willen dan heen en weer varen is hij mss een tikkeltje te nerveus...

dan ben je idd wel goed met een kite als de Helix. Sigma kites relaunchen als niets... en die die beweerd dat de evo sneller relaunched en makkelijker dan een HELIX........ HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA: heb je wel al ooit een helix vast gehad grapjas !??

en die haze, goed freeride boardje... wel geen te grote maat nemen... ergens rond de 133 of zo...
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

rdezoete 06 September / 2010 / 06:49
Logistef,

Als je besloten hebt, ik heb een Helix 9 meter 2010 met 2010 bar voor Euro 500. Splinternieuw (3 keer mee gevaren)
Inderdaad zul je de helix niet ontgroeien en 9 m voor jou gewicht een goede keuze..

gr, Ronald

logistef 06 September / 2010 / 10:57
Quote: rdezoete - 6 september, 2010 (07:49)
Logistef,Als je besloten hebt, ik heb een Helix 9 meter 2010 met 2010 bar voor Euro 500. Splinternieuw (3 keer mee gevaren)Inderdaad zul je de helix niet ontgroeien en 9 m voor jou gewicht een goede keuze..gr, Ronald

Rdezoete, vanwaar ben je juist? Ik woon in België dus dat maakt het wel wat moeilijker wss.

Waarom doe je de kite weg? En zo weinig gevaren ermee?

Djee 06 September / 2010 / 11:43
Quote: logistef - 6 september, 2010 (12:57)
Quote: rdezoete - 6 september, 2010 (07:49)Logistef,Als je besloten hebt, ik heb een Helix 9 meter 2010 met 2010 bar voor Euro 500. Splinternieuw (3 keer mee gevaren)Inderdaad zul je de helix niet ontgroeien en 9 m voor jou gewicht een goede keuze..gr, RonaldRdezoete, vanwaar ben je juist? Ik woon in België dus dat maakt het wel wat moeilijker wss.Waarom doe je de kite weg? En zo weinig gevaren ermee?

Waarschijnlijk een overstap naar de Evo omdat hij het met de Helix niet helemaal onder de knie krijgt
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Derek 06 September / 2010 / 13:16
Quote: rdezoete - 6 september, 2010 (07:49)
Logistef,Als je besloten hebt, ik heb een Helix 9 meter 2010 met 2010 bar voor Euro 500. Splinternieuw (3 keer mee gevaren)Inderdaad zul je de helix niet ontgroeien en 9 m voor jou gewicht een goede keuze..gr, Ronald

wow goedkoop! als ik m niet al had, had ik m gelijk gekocht voor deze prijs.
kiting since 2010 | HELIX 2010 12m & 9m Cult 2010 6m | kitevideos.net

Derek had een 3 sterren sessie in Noordwijk Zuid met maar liefst 28 - 36 knots op zijn Naish Helix (2010)

rdezoete 06 September / 2010 / 14:12
@ Logistef. Hij staat al iets duurder op hanglos. Ik heb 2 maal 9 meter en doe er 1 weg, deze is teveel. Waarom weinig gebruikt? Dit jaar gewoon weinig wind en ik werk ook af en toe. Let's face it. Iedereen heeft een mening, maar Helix is top kite.
Momenteel heb ik de bar aan iemand aangeboden (even afwachten dus) dus Kite-only kan dan ook nog dat nodig moet zijn en dan nog is het een topdeal (gaat de prijs wel wat omlaag). Barretje vind je altijd wel. Mail maar; ronalddezoete@kpnmail.nl

keesie 06 September / 2010 / 16:44
Quote: Morres - 5 september, 2010 (21:42)
Quote: mees - 5 september, 2010 (20:27)Zou zeker voor de set met de Evo gaan. Niet voor niets afgelopen jaar best verkochte kite in Europa.uhm, geen idee waar jij die info weghaalt ,maargoed. Denk toch echt dat de bandit dos de best verkochte kite was van 2009.aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaanyway, evo is geschikter om te beginnen maar wel wat lief, heelix minder geschikt om mee te beginnen, maar niet zo lief, daar komt het op neer. als beginner maakt het tot op zekere hoogte niet heel veel uit wat je koopt. dus eigenlijk kan je beter een jekyll 2010 baord kopen voor 1100-1200 euro

gaastra gaastra gaastra (die jekyll 2010is ook super trouwens)

ik heb de niewe tres (9) en een dos (7) en ik heb het met de dos geleerd super ding De tres is nog beter
maar ik zou voor de helix gaan
Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

keesie had een 2 sterren sessie in Callantsoog met maar liefst 15 - 20 knots op zijn F-One Bandit III (2010)

Djee 06 September / 2010 / 17:53
Quote: rdezoete - 6 september, 2010 (16:12)
@ Logistef. Hij staat al iets duurder op hanglos. Ik heb 2 maal 9 meter en doe er 1 weg, deze is teveel. Waarom weinig gebruikt? Dit jaar gewoon weinig wind en ik werk ook af en toe. Let's face it. Iedereen heeft een mening, maar Helix is top kite.Momenteel heb ik de bar aan iemand aangeboden (even afwachten dus) dus Kite-only kan dan ook nog dat nodig moet zijn en dan nog is het een topdeal (gaat de prijs wel wat omlaag). Barretje vind je altijd wel. Mail maar; ronalddezoete@kpnmail.nl

ik koop ook altijd twee 9m2 ?!
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Kristoff 06 September / 2010 / 18:24

De meest verkochte kite van 2008 was de rebel, met hou je vast 12000 stuks.

In 2009 zou het inderdaad de bandit dos zijn, maar nu in 2010 zijn ze die positie volgens mij zeker kwijt, de tres zie je redelijk weinig.
Slingshot RPM 7-10,Xenon rayo 134, Aboards W-series 137, wie wind zaait, zal storm oogsten!

Mediator 06 September / 2010 / 21:04
topicstarter:

stap in je auto en rij snel naar nederland naar "rdezoete"... die 2010 helix bar voor 500 euro is een KOOPJE, moest ik niet nogmaar net 2010 kites gekocht hebben ging ik hem zelf direct halen !

luister vooral niet naar de hanglos verkoops-praatjes-mannen die altijd andere dingen voorstellen dan WAAR HET OVER GAAT IN DE TOPIC.

en moest je twijfels hebben over 't feit dat de sigma kites minder populair zijn hier: ga eens naar Amerika, je zal bijna niks anders zien !

voor 500 euro krijg je bij die kerel een splinternieuwe topkite, veel instellingsmogelijkheden, beste relaunch van de markt, allround kite,...

niet wachten:
DOEN.

(nee ik ken de verkoper NIET!)
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)