Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)
Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)
JASPER016 had een 4 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 12 - 18 knots op zijn Airush Razor (2017)
Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)
Quazie had een 3 sterren sessie in Bergen aan Zee met maar liefst 22 - 34 knots op zijn North Rhino (2005)
jordi had een 3 sterren sessie in Terschelling Noordzee met maar liefst 25 - 30 knots op zijn Airush Razor (2012)
davidov had een 4 sterren sessie in Grevenlingendam, Oosterschelde zijde met maar liefst 20 - 28 knots op zijn Flysurfer Boost (2015)
sjoerdsantema had een 5 sterren sessie in Playa Chica met maar liefst 17 - 25 knots op zijn Blade Prime (2010)
Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)
henkyboy had een 5 sterren sessie in Noordwijk Noord met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Cabrinha Switchblade (2010)
henkyboy had een 5 sterren sessie in Noordwijk Noord met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Cabrinha Switchblade (2010)
MarkVP had een 4 sterren sessie in Neeltje Jans met maar liefst 23 - 29 knots op zijn SlingShot TD2 (2007)
Registreerde: 14 September 2009
Na vorige week de spiertjes wellicht een beetje overbelast te hebben bij het oefenen met springen, heb ik deze week bij de eerste de beste sprong gelijk een buikspierbelessure opgelopen, met felle pijn die er acuut inschoot en volgens de dokter wel minimaal een week of twee zal aanhouden. Smeren, rusten en oefenen; daarna als de pijn weg is pas rustig weer opbouwen voor je alles weer vol gaat belasten.
Nu is mijn vraag: zijn er meer mensen die zoiets gehad hebben? En is dit gewoon een kwestie van harder spieren trainen (blessure als gevolg van te veel overbelasting dus)? Of komt de blessure door een verkeerde sprongtechniek?
Ik zal kort even opschrijven hoe ik spring: a) lekkere snelheid varen, kite ergens tussen 10:30 en 11:00. b) Als downwind alles vrij is c) kite snel naar 13:00. d) Op het moment dat ik van het water getrokken wordt trek ik mijn benen wat in en e) stuur ik direct naar 12:00 bar aan. f) Bij het dalen de kite langzaam insturen en met board downwind landen.
C t/m e gaat natuurlijk vrij snel achter elkaar en ergens bij c/d schoot de pijn erin.
Tips welkom!