Buikspierblessure

Door: Kitehert Reacties: 29 Hits: 6662
walle 08 September / 2010 / 22:50
Inderdaad MarkVP
Ik had hier ook elke keer last van, tot voor kort. Komt het omdat ik mijn sprongtechniek wat aangepast heb of gewoon training, ik weet het niet. Zowiezo trek ik mijn benen niet meer op en focus ik mij niet meer op mijn bord, gewoon laten trekken door de kite en na het hoogste punt, beginnen bewegen en de move doen. (wanneer je kite trekt in 't begin van de sprong, moet je immers meer kracht uitoefnen om je board naar voor te krijgen)

walle had een 2 sterren sessie in Surfers Paradise-Knokke met maar liefst 14 - 18 knots op zijn Best Waroo (2009)

Elon 09 September / 2010 / 06:17
Quote: JASPER016 - 7 september, 2010 (18:43)
Quote: Mediator - 7 september, 2010 (17:35)ik wil nu niet gaan neuten...maar als je geen doetjesbuikje hebt... dan heb je daar helemaal geen last van...van GEEN sport overschakelen naar een EXTREME sport (zoals veel beginners doen...) dat verteerd je lichaam niet zo goed !PUNT.
Ik spring op hoog niveau polsstokhoog...(in nederland dan) train 4x in de week. en toch had ik last van mijn buikspieren toen ik begon met springen, ik denk dat dit gewoon komt door de onnatuurlijke manier van bewegen.

Ik heb voor dat ik ging kiten ongeveer 7 jaar (waarvan 5 op hoog niveau) geturnt en ik had eigenlijk nouwelijks last ergens van, ik voelde het wel maar het deed zeker geen pijn. dus ik denk dat het per persoon verschillend is.
- KiBoCo.nl -

Elon had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 20 - 24 knots op zijn Duotone Dice (2019)

Stuiver 09 September / 2010 / 09:36
Spierscheuring is zeer vervelend ja. heb in het verleden meerdere spierscheuringen opgelopen en dit komt toch omdat je niet goed opgewarmd en gerekt aan de gang gaat.

net als andere sporten moet je het rustig opbouwen. Je doet ook niet zomaar een triathlon. of de mountainbikeroute van schoorl (spreek uit ervaring)
ik heb bij mijn sportschool een apart programma op laten stellen om de spiergroepen te trainen welke voornamelijk worden belast bij het kitesurfen. dit is voornamelijk het bovenlichaam. dit stellen ze vaak ook gratis voor je op. dit programma ben ik langzaam aan het uitbouwen.

havoc 09 September / 2010 / 10:23
Redelijk getrainde buikspieren, beoefen verschillende sporten en toch naar een goede sessie waarbij er veelal word gesprongen last van spierpijn. Dit duurt circa een dag of 2-3 en is daarna wel weer over.
Ik denk zelf dat het alles te maken heeft in wat voor een positie je de spieren belast, ook al train je deze op de sportschool tijdens het kiten is je positie toch verschillend.
Verder geen opleiding gehad in deze richting maar puur ervaring.

rolandpeelen 09 September / 2010 / 10:27
Ach joh, beetje spierpijn hoort er bij zo nu en dan.. Gewoon doorbikkelen