Naish Aero II 12 m?

Door: Rutger Reacties: 6 Hits: 2824
Rutger 11 February / 2004 / 13:30

hallee manne,

ik heb een vraag voor jullie waar ik niet achter kan komen,

ik ben 50k. en wil een Aero II 12m Kopen om te varen met windkracht 3-5 (Ik ben nog een wannabe beginner in mei mn 1e les)

Kunnen jullie mij zeggen of dit n goeie kite is om mee te beginnen in mijn plaats.

Alvast bedankt

Michiel 11 February / 2004 / 13:35

hey gab,

ja dat is een beste kite, ook een mooi maatje. Ik weet niet wat voor board je hebt, maar in 3 bft vaar je waarschijnlijk nog niet weg. Nou misschien op vlakwater wel, want je ben niet erg zwaar. Ik zou gewoon even je les afwachten en kijken wat voor mooie spullen er 2e hands te koop zijn

~~ Wind is my XTC ~~

RobbyNitroz 11 February / 2004 / 13:41
prima kite/maat om mee te beginnen.....huh gab :)

RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)

Michiel 11 February / 2004 / 14:10
gab ...gabber
~~ Wind is my XTC ~~

jobsie 11 February / 2004 / 18:07
idd helemaal top om meehj te beginnen...

bluppie 11 February / 2004 / 18:14
  Ben zelf vorig jaar begonnen met de Naish Aero II 12 m. Het is een goede Kite en heb er totnutoe enorm veel plezier van gehad. Zelf ben ik rond de 72 kg. Ik heb een windkracht 4 nodig om een beetje goed weg te komen. Daarom denk ik ook dat jij met je 50kg best goed kan varen vanaf windkracht 4, en leuk kan gaan proberen cq kloten bij windkracht 3. Let wel op bij windkracht 3 moet je de Naish (net zoals bij alle andere kites denk ik) wel bezich houden. Hiermee wil ik zeggen : bezich houden zodat hij niet uit de lucht dondert.
Wil je meer info of heb je specifieke vragen over de Kite mail me dan : Stephannijs@yahoo.com

Fokke 11 February / 2004 / 19:18
in de lucht houden heeft meer te maken met vlagerige wind.. Als je lekker windje 3 hebt aan zee, zul je de gemiddelde 2003 12m2 kite niet zo snel uit de lucht krijgen tijdens regulier gebruik
NVWK [www.wedstrijdkitesurfen.nl]

Fokke had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Takoon Furia LTD (2010)