Doorlopende reisverzekering

Door: isomis Reacties: 12 Hits: 2452
isomis 03 January / 2011 / 11:29
Ik ga binnenkort naar aruba en zit een doorlopende reisverzekering uit te zoeken. Je komt dan al snel terecht op sportzeker.nl en funsportpolis.nl. Echter deze zijn allemaal nauwelijks telefonisch bereikbaar en op mail krijg je pas na 1 week antwoord.

Dus ik dacht laat ik maar vragen aan gasten die net terug zijn uit brazillie. En wat blijkt nu, de helft denkt dat hun zorgverzekering het al dekt of hun doorlopende reisverzekering.

Echter Brazillie is wereldwijd en daar is het niet gedekt. Je hebt hiervoor een doorlopende reisverzekering wereldwijd nodig. Echter het is toch zo dat de meeste doorlopende reisverzekering gevaarlijke sporten uitsluiten? Ik ben ervan overtuigd dat de helft gewoon naar Brazillie op vakantie gaat met de gedachten "oh ik ben verzekerd".

Kortom, deze mensen kunnen echt diep in de problemen komen. Kent iemand nog een goede doorlopende reisverzekering die materiaal en vooral medische kosten dekt?

zucht...

Morres 03 January / 2011 / 12:05
hm, ik krijg funsportpolis altijd direct te pakken en email reageren ze sneller op dan ik doe, miss. was dat vanwege de 'feest'dagen

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

Djee 03 January / 2011 / 12:06
http://www.hanglos.nl/forum/13723/kiteforum-verzekeringen.....html

Sportzeker daar heb ik mijn doorlopende verz. lopen voor materiaal en medische kosten idd.
Dat ze slecht bereikbaar zijn kan zijn, is volgens mij alleen een tussenpersoon en werkt ie in zijn eentje. Maar het lijkt mij om de afhandeling van de claims gaat.
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Woodmaster 03 January / 2011 / 12:09
Sportzeker wereldwijd nemen. Hebben wij ook!!!!!
Vorig jaar Aruba, April Kaap Verdie, sept/okt Brasil en alles tussendoor goed verzekerd!
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

isomis 03 January / 2011 / 12:34
net gesproken met sportzeker. Aardige man en hij heeft alles uitgelegd. Ik ga voor sportzeker.

Het probleem met al die verzekeringen is dat ze niet iemand fulltime erop kunnen zetten, want het is gewoon niet echt winstgevend.
zucht...

Ronald1978 05 January / 2011 / 08:41
Ik heb me eerst laten informeren via http://www.reisverzekeringblog.nl dit is een onafhankelijke site over reisverzekeraars en hun producten. Er staat ook veel informatie over reisverzekeringen en zorgverzekeringen wat nu wel en niet gedekt is. Maar mijn conclusie is dat je het beste een doorlopende reisverzekering kan afsluiten met werelddekking. Voor een goede dekking, met alles erop en eraan, kwam ik bij Mondial Assistance uit. En nog verder zoeken kwam ik op de site http://www.reisverzekeringkorting.nl uit daar krijg je voor dezelfde polis nog eens 10% korting.

Joy-rider 05 January / 2011 / 11:50
ANWB doorlopende reis extreme sport dekking helicopter resque A 40 ekkies per jaar ongeveer. Kan je ook nog een recreatief verzekering erbij nemen voor 30 en dan kan je je kites ook nog verzekeren!!!
www.bladekites.com / www.corenmore.nl

alain_ 05 January / 2011 / 14:16
ehh.. ik ben gewoon wereldwijd gedekt met een normale reisverzekering hoor... wereldwijde reisverzekering is geldtrekkerij.
zoals bijna alle verzekeringen overigens.

En fulltime iemand op verzekeringen zetten niet winstgevend? sorry maar HAHAHAHAHAHA.
waarom denk je dat je plat gebeld word met allemaal onzinnige meuk? omdat ze 100 man voor de lol neerzetten?

Nee het is even werk maar als je goed zoekt, ben je als het goed is bij je normale reisverzekering al wereldwijd gedekt, OOK voor kitesurfen.
Advance kiteboarding - Underwave

alain_ had een 5 sterren sessie in Wolderwijd - Zeewolde met maar liefst 10 - 17 knots op zijn Advance Kaiman (2010)

Djee 05 January / 2011 / 14:33
Quote: alain_ - 5 januari, 2011 (15:16)
ehh.. ik ben gewoon wereldwijd gedekt met een normale reisverzekering hoor... wereldwijde reisverzekering is geldtrekkerij. zoals bijna alle verzekeringen overigens. En fulltime iemand op verzekeringen zetten niet winstgevend? sorry maar HAHAHAHAHAHA.waarom denk je dat je plat gebeld word met allemaal onzinnige meuk? omdat ze 100 man voor de lol neerzetten?Nee het is even werk maar als je goed zoekt, ben je als het goed is bij je normale reisverzekering al wereldwijd gedekt, OOK voor kitesurfen.

Nou spreid je wijsheid zou ik zeggen, daar is een forum immers voor. Welke verzekering heb je en bij wie? Wat betaal je? Wat en hoeveel wordt er gedekt?

Verzekeringen zijn er zeker niet voor jou, maar voor zichzelf dat klopt en die zijn er om winst te maken. Men sluit (of hoort) een verzekering af te sluiten tegen schade die men zelf niet kan (of wil) vergoeden uit eigen middelen.

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

alain_ 05 January / 2011 / 14:41
Men sluit (of hoort) een verzekering af te sluiten tegen schade die men zelf niet kan (of wil) vergoeden uit eigen middelen.

klopt niet helemaal. mijn baas zegt altijd dat verzekeringen bedoeld zijn om in zo min mogelijk tijd, zoveel mogelijk geld te verdienen.
En naja daar doe ik dan maar vrolijk aan mee

ehm shit zal ik even in de map moeten kijken. 4 weekjes terug allemaal uitgezocht. moet zo weer mensen oplichten. dus zal vanaaf of morgen worden ben ik bang

alain_ had een 5 sterren sessie in Wolderwijd - Zeewolde met maar liefst 10 - 17 knots op zijn Advance Kaiman (2010)

Djee 05 January / 2011 / 14:56
Quote: alain_ - 5 januari, 2011 (15:41)
.klopt niet helemaal. mijn baas zegt altijd dat verzekeringen bedoeld zijn om in zo min mogelijk tijd, zoveel mogelijk geld te verdienen.

Dat is als je ze verkoopt ja en proberen zo min mogelijk uit te keren / er onder vandaan te komen als er wel strontd aan de knikker is.

alain_ 05 January / 2011 / 15:07
Quote: Djee - 5 januari, 2011 (15:56)
Dat is als je ze verkoopt ja en proberen zo min mogelijk uit te keren / er onder vandaan te komen als er wel strontd aan de knikker is.

Moet ook toegeven dat wij het adviesbureau zijn. niet de verzekeraar zelf. dus ons enige doel is sluiten sluiten sluiten.
De verzekeraar heeft ook ZAT verplichtingen waar je ze op kan wijzen als er stront aan de knikker is. Staat allemaal in je polis. en die is vele male uitgebreider dan de polis die je thuisgestuurd krijgt...

smerige zaken eigenlijk, die verzekeringen

dapee2 05 January / 2011 / 16:41
ik was al 10jaar verzekerd bij de nederlandse ski vereniging, (europeesche)
maar toen ik even navraag deed of mn kites ook verzekerd waren als ik op vakantie ging in Griekenland kreeg ik dit als antwoord:

----------------------------------------------------------
De plank is meeverzekerd tot € 300,00.

Met de Outdoor xl verzekering is het mogelijk om dit te verhogen naar € 2500,00.(Geldt alleen de plank)

Voor de plank geldt uiteraard wel een afschrijvingspercentage. Dit is per jaar 16 %.

De gemiddelde levensduur is 6 jaar.

Hier valt alleen niet de kite onder, deze is niet meeverzekerd als bagage. In verband met het te grote risico is deze niet te verzekeren.

Geneeskundige kosten is wel meeverzekerd.

Ik hoop u voldoende te hebben geïnformeerd.

------------------------------------------------

dat wil je natuurlijk niet. dus even contact gezocht met Sportzeker.
paar mails over en weer voor de details, (antwoord binnen het uur)
en toen overgestapt naar Sportzeker. die zitten trouwens ook gewoon onder de europeesche. dus nu en kites en snowboards verzekerd, het hele jaar door.
prima toch?

stukje mail van Sportzeker:
----------------------------------------------------------

Bij ons zijn de kites zeker WEL verzekerd, dus board kite! En overige kitematerialen.

De basisdekking voor surfspullen is 2500 euro in Nederland tijdens dagjes surfen en op vakantie. Voor surfspullen is dit uit te breiden naar 10.000 euro in stappen van 2500 euro. Voor andere dan surfspullen, dus bijvoorbeeld snowboard, fietsen, etc. zijn op vakantie (dus niet bij dagjes sportbeoefening om het zo maar te verwoorden) ook verzekerd voor 2500 euro. Dit is niét op te hogen voor deze sportartikelen.

dapee2 had een 3 sterren sessie in Domburg met maar liefst 22 - 25 knots op zijn Naish Pivot (2023)